ویزای مسافرتی اسلوونی

ویزای توریستی اسلوونی

ویزای توریستی اسلوونی

اگر برای بازدید قصد سفر به کشور اسلوونی را دارید، به عنوان متقاضی خارج از اتحادیه اروپا ملزم به اخذ ویزای توریستی اسلوونی می باشید. از طریق ویزای توریستی اسلوونی می توانید علاوه بر بازدید از اسلوونی از دیگر کشورهای منطقه شنگن و اتحادیه اروپا دیدن کنید. البته مدت زمان اعتبار این ویزا 3 ماهه است و اگر قصد داشته باشید بیشتر در این منطقه و کشور اسلوونی بمانید، باید ویزای توریستی اسلوونی را تمدید کنید. شرایط گردشگری برای متقاضیان کشورهای عضو اتحادیه اروپا متفاوت است. آنها برای بازدید کوتاه مدت 3 ماهه نیازی به اخذ ویزا ندارند. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید مقاله زیر را که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده، مطالعه نمایید.

واجدین شرایط درخواست ویزای توریستی اسلوونی

لیوبلیانا پایتخت اسلوونی مملو از کلیساهای زیبا است و در وسط این کشور کوهستانی زیبا واقع شده است که زمانی تقاطع اصلی در مسیرهای تجاری اروپا در بالکان بود. اکنون، از آنجایی که بخشی از منطقه شنگن و عضو اتحادیه اروپا است، کنترل های مرزی را لغو کرده اند. بنابراین به راحتی می توان به آنجا سفر کرد، هرچند کمی دور از مسیر گردشگری است. ویزای توریستی اسلوونی به شما این امکان را می دهد که به هر یک از کشورهای شنگن سفر کنید و ویزای کوتاه مدت تا 90 روز اعتبار دارد. اگر قصد سفرهای متعدد در یک دوره 6 ماهه را دارید، مجاز به گذراندن بیش از 3 ماه در کشور اسلوونی و منطقه شنگن نیستید.

اگر از کشورهای خارج از اتحادیه اروپا و شنگن هستید که قصد سفر به اسلوونی را دارید، باید برای دریافت ویزای توریستی اسلوونی اقدام کنید. این ویزاهای کوتاه مدت می توانند برای مقاصد تجاری یا گردشگری و همچنین برای بازدیدهای خانوادگی و تحصیلی کوتاه مدت یا دلایل پزشکی باشند. هزینه درخواست ویزای شنگن شما برای بزرگسالان €80 (یورو) و برای افراد زیر سن قانونی 40€ (یورو) خواهد بود. اگرچه ممکن است در برخی شرایط خاص، مانند سفرهای فرهنگی یا خیریه برای جوانان، این درخواست لغو شود.

مدارک لازم برای اخذ ویزای توریستی اسلوونی

در این بخش به بررسی مدارک لازم برای اخذ ویزای توریستی اسلوونی می پردازیم:

  • 2 قطعه عکس به سبک پاسپورتی که اخیرا گرفته شده است.
  • پاسپورت یا سایر اسناد مسافرتی که بیش از 10 سال قدمت ندارند و حداقل 3 ماه پس از تاریخ خروج از منطقه شنگن معتبر هستند.
  • بیمه مسافرتی و پزشکی که تا سقف €30000 (یورو) شما را پوشش می دهد.
  • برنامه سفر و هدف از بازدید
  • برنامه پرواز
  • مدرک محل اقامت
  • مدرک وضعیت مدنی شما، مانند ازدواج
  • گواهی و مدرکی که ثابت کند در طول اقامت خود دارای وسایل زندگی هستید.
  • باید ثابت کنید که 70€ (یورو) در روز سفر خود در دسترس دارید.

مدارک لازم برای اخذ ویزای توریستی اسلوونی

سیاست ویزای توریستی اسلوونی

شما باید به سفارت یا کنسولگری اسلوونی در کشور محل اقامت خود یا یک مرکز درخواست ویزا که از طرف این کشور عمل می کند، درخواست دهید. زمان پردازش ویزای توریستی اسلوونی در شرایط عادی ممکن است تا 15 روز طول بکشد، اما در شرایط خاص ممکن است تا 60 روز طول بکشد. حداکثر 6 ماه قبل از سفر می توانید برای ویزای خود اقدام کنید. گردشگرانی که قصد سفر به اسلوونی را دارند، ابتدا باید قبل از خروج از کشور محل اقامت خود، بررسی کنند که آیا نیاز به درخواست ویزا دارند یا خیر. سیاست فعلی ویزای توریستی اسلوونی بیان می‌کند که اتباع بیش از 90 کشور می‌ توانند با ارائه پاسپورت معتبر در کنترل مرز اسلوونی، بدون ویزا برای گردشگری به این کشور سفر کرده و وارد آنجا شوند.

علاوه بر این، تمامی گردشگرانی که از یکی از کشورهای عضو دیگر منطقه شنگن وارد اسلوونی می‌ شوند، می‌ توانند کارت شناسایی معتبر برای اقامت نامحدود برای گردشگری در این کشور ارائه دهند. سایر شهروندانی که نیازی به ویزای توریستی اسلوونی ندارند، از جمله بازدیدکنندگان از ایالات متحده، کانادا، ژاپن و برزیل، باید در بدو ورود یک پاسپورت معتبر برای اقامت تا 90 روز برای مقاصد گردشگری ارائه دهند. 150 ملیت دیگر باید برای ویزای توریستی اسلوونی از نزدیک ترین سفارت یا کنسولگری اسلوونی درخواست دهند تا برای اهداف تفریحی از این کشور بازدید کنند.

تمدید ویزای توریستی اسلوونی

اگر می خواهید ویزای توریستی اسلوونی خود را تمدید کنید و مدت بیشتری در کشور اسلوونی بمانید، اولین کاری که باید انجام دهید این است که تصمیم بگیرید به چه دلیلی می خواهید برای تمدید ویزای توریستی اسلوونی اقدام کنید. پس از مشخص کردن آن، سپس می توانید به مراحل دیگر بروید. بسیار مهم است که به موقع برای ویزا درخواست دهید، یعنی قبل از اتمام اعتبار ویزا. اگر پس از انقضاء ویزای خود، حتی فقط یک روز بعد، برای ویزا برادرخواست دهید، علیرغم دلایلی که دارید، به دلیل باقی ماندن ویزای خود اخراج خواهید شد.

نکته اصلی که باید در مورد مکان درخواست بدانید این است که باید تا زمانی که تمدید ویزای خود را دریافت می کنید، در آن کشور خاص بمانید. به همین دلیل به شما توصیه می شود که از مقامات مهاجرت در کشوری که باید در آن اقامت داشته باشید، درخواست دهید و نه کشور دیگری. جهت اطلاع از شرایط مهاجرت به اسلوونی مقاله لینک شده را مطالعه بفرمائید. با برقراری ارتباط و مراجعه به موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، اطلاعات کامل و دقیقی را از مشاورین و کارشناسان با تجربه این مجموعه دریافت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :