مهاجرت سرمایه گذاری در فرانسه

ثبت شرکت در فرانسه

ثبت شرکت در فرانسه

ثبت شرکت در فرانسه یک راه بسیار آسان و مطمئن برای اخد اقامت در این کشور است. فرانسه دومین اقتصاد بزرگ را در میان کشورهای حوزه اروپا دارد و تولید ناخالصی داخلی این کشور بیشتر از 2.5 تریلیون $ (دلار)، همین امر باعث می شود که فرانسه ششمین اقتصاد بزرگ جهان باشد. این کشور با بهترین کشورهای حوزه اروپا همسایه است و افراد به راحتی امکان دسترسی به کشورهای خوب حوزه اروپا را دارند. این کشور از نظر سهولت کسب و کار هم در رتبه 32 قرار گرفته است. در این مقاله که توسط کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت گردآوری شده است به چگونگی ثبت شرکت و سرمایه گذاری در فرانسه پرداخته شده است. فرانسه ضمن اینکه از اقتصاد بالایی برخوردار، یکی از زیباترین کشورهای حوزه اروپا هم هست و همه ساله افراد زیادی از این کشور بازدید می کنند.

فرانسه داری سواحل بسیار زیبا در قسمت جنوبی است. کوه های زیبای آلپ در قسمت شمالی قرار گرفته اند و افراد می توانند به راحتی در این مسیر به کوهنوردی و اسکی بپردازند و از مناظر خارق العاده آن لذت ببرند فرانسه به دلیل وسعت زیاد در بخش های مختلف اب و هوای متفاوتی دارد و می توان در تمام فصول سال از این کشور دیدن کرد. کشور فرانسه دارای بیشترین آثار باستانی ثبت شده در یونسکو است و افراد می توانند از حداقل 44 جاذبه دیدنی فرانسه در طول مدت اقامت خود دیدن کنند. زبان رسمی این کشور فرانسوی و واحد پولی آن یورو است.

روش ثبت شرکت در فرانسه

فرانسه یکی از بهترین کشورهای حوزه اروپا برای سرمایه گذاری است و مهم ترین موضوعی که افراد برای ثبت شرکت در فرانسه باید مد نظر داشته باشند این است که برای اینکه بتوانند در فرانسه ثبت شرکت داشته باشند در ابتدا باید در این کشور اقامت داشته باشند و یا جز شهروندان حوزه اروپا باشند تا اجازه ثبت شرکت در فرانسه را داشته باشند.

از جمله دلایلی که افراد را به ثبت شرکت در فرانسه ترغیب می کند شامل موارد زیر هستند:

دلایل ثبت شرکت در فرانسه

مراحل ثبت شرکت در فرانسه

به طور کلی مراحل ثبت شرکت در فرانسه خیلی دشوار نیست و دولت جدید فرانسه روند ثبت شرکت را خیلی راحت تر کرده است. اولین قدم برای ثبت شرکت در این کشور این است که در ابتدا یک نام، افراد باید برای شرکت خود انتخاب کنند که این نام می تواند به زبان فرانسه، انگلیسی و یا هر زبان دیگری که در اتحادیه اروپا مورد تایید است باشد.

مرحله های اساسی ثبت شرکت در فرانسه به شرح زیر است:

  • اولین مرحله مربوط به داشتن یک طرح تجاری معتبر است که درآن افراد باید نشان دهند که هدف آنها از ثبت شرکت در فرانسه چیست و چه تاثیری بر اشتغال و اقتصاد این کشور دارد؟
  • در مرحله دوم باید نوع شرکت مشخص شود.
  • در مرحله سوم باید در فرانسه یک حساب بانکی توسط اشخاص متقاضی به ثبت برسد. به دلیل اینکه در این کشور قوانین بسیار سخت گیرانه ای برای جلوگیری از جرم های صورت گرفته در ارقام بالای جا به جایی پول دارند بهتر هست که در طرح تجاری کاملا هزینه های مربوط به ثبت شرکت نوشته شده باشد که در زمان جا به جایی پول مشکلی ایجاد نشود.
  • در مرحله چهارم مبالغ مربوط به سرمایه گزاری باید در حساب قرار بگیرد و با گذر زمان می توان از این حساب برداشت کرد.
  • در مرحله پنجم برای اثبات حقیقی بودن شرکت نیاز هست که حتما در روزنامه های مجاز در مورد شرکت تبلیغات کافی انجام شود.
  • در مرحله ششم باید کلیه مدارک به ادارات مربوطه ارسال شود و تاییدیه آن با مهرهای رسمی دریافت شود.
  • در مرحله هفتم نیاز به دریافت یک کد APE است که شرکت به طور رسمی شناخته شود و بعد از آن بانک می تواند حساب مربوط به شرکت را فعال کند و کار رسمی شرکت آغاز شود.

مراحل ثبت شرکت در فرانسه

انواع ثبت شرکت در فرانسه

شرکت هایی که می توان در فرانسه ثبت کرد دسته بندی های متفاوتی دارند که به شرح زیر است:

انواع شرکت توضیح شرکت مربوطه
شرکت تجاریاین شرکت ها برای افرادی بیشتر مناسب است که می خواهند به صورت گروهی شرکتی را در فرانسه به ثبت برساند
شرکت مالکیت انحصاریاین شرکت برای افرادی است که به صورت انفرادی قصد ثبت شرکت در فرانسه را دارند.
شرکت با مسئولیت محدوداین شرکت یکی از رایج ترین شرکت ها در فرانسه است که در این نوع از شرکت ها مسئولیت از مدیران به کارمندان شرکت منتقل می شود.
شرکت جوینت ونچرزمانی که یک شرکت خارجی با یک شرکت فرانسوی شریک می شوند به این شرکت ها جوینت ونچر گفته می شود.
شرکت سهامیشرکت هایی که سهام آنها در بورس قابل معامله باشد شرکت سهامی گفته می شود.
شرکت سهامی سادهدر این شرکت افراد متقاضی تنها به 2 سرمایه گذار نیاز دارند.

هزینه های ثبت شرکت در فرانسه

یکی از مهم ترین موضوعاتی که افراد متقاضی ثبت شرکت در فرانسه با آن مواجه می شوند، هزینه های مربوط به ثبت شرکت است. سرمایه ایی که برای ثبت شرکت باید افراد سرمایه گزار در حساب فرانسه خود منتقل کنند 7500€ (یورو) است، که می توانند در ابتدا حداقل مبلغ 4000€ (یورو) واریز کنند. مابقی هزینه های در مراحل مختلف متفاوت است برای مثال، هزینه های مربوط به ثبت شرکت در فرانسه حدودا 65€ (یورو) است، تقربیا 30€ (یورو) برای ثبت دفتر مجازی نیاز هست که با ثبت یک آدرس امکان پذیر باشد.

هزینه های ثبت شرکت بین المللی حدودا از 1000€ (یورو) شروع می شود. به طور کلی مهاجرت به فرانسه به واسطه ثبت شرکت یک راه امن و مطمئن برای افراد علاقه مند به توسعه کسب کار در سطح بین المللی است. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ثبت شرکت در فرانسه می توانید با مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :