مهاجرت تحصیلی کلمبیا

تحصیل در کلمبیا

تحصیل در کلمبیا

تحصیل در کلمبیا یکی از روش های مهاجرت قانونی به خصوص برای متقاضیان بین المللی می باشد که امروزه مهاجرت از طریق تحصیل در کلمبیا توانسته در بسیاری از دانشگاه های این کشور امکان پذیر می باشد. کشور کلمبیا در آمریکای جنوبی واقع شده است و جمعیتی در حدود 51 میلیون نفر دارد و پایتخت آن بوگوتا است که مرزهایی با کشورهایی همچون برزیل و ونزوئلا و پاناما و اکوادور دارد و از سال 1945 عضوی از سازمان ملل متحد محسوب می شود.

واحد پول این کشور پزوی کلمبیا که هر پزوی کلمیبا معادل 0.00211$ (دلار آمریکا) است. کلمبیا به خاطر خاک غنی و اب و هوای مناسب فعالیت های کشاورزی خوبی دارد که در ادامه دریافت ویزا و اقامت این کشور از طریق تحصیل در آن بررسی خواهد شد. متقاضیان اخذ ویزای این کشور می توانند شرایط خود را چه در خصوص تحصیل و چه کار و سرمایه گذاری با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به اشتراک بگذارید.

سیستم آموزشی و تحصیل در کلمبیا

آموزش در کلمبیا برای کودکان از سن 1 سالگی در مهد کودک های اجتماعی زیر نظر موسسه ملی رفاه خانواده شروع می شود و در سن 6 سالگی به مدارس ابتدایی می روند. گرچه همیشه شهروندان این کشور نظام آموزشی کشورشان را با ایالات متحده مقایسه می کنند و استانداردهای آمریکا را به عنوان نظام آموزشی برتر قبول دارند.پس از دوران ابتدایی 4 سال آموزش اجباری در مقطع متوسطه انتظار کودکان و نوجوانان کلمبیایی را می کشد که تا پایه نهم ادامه خواهد داشت و 2 سال بعدی یعنی پایه های 10 و 11 به طور غیر اجباری به آموزش حرفه ای و تخصصی در زمینه های مختلف مانند فنی و کسب و کار و هنر و موارد آکادمیک بیشتر در مناطق شهری این کشور انجام می پذیرد.

آنچه مورد بحث است تحصیل و آموزش های دانشگاهی کلمبیا است که تنها در موسسا فنی و دانشگاه های فنی و برخی دانشگاه ها تنها برای شهروندان ثروتمند شهرها در مقاطع لیسانس تا دکتری امکان پذیر است و تا حدودی تحصیلات عالیه برای کودکانی که ساکن روستاها هستند و در فقر به سر می برند آرزویی دیرینه است که این مساله برای دختران و پسران فقیر این کشور بسیار تبدیل به رویا شده است.

در جدول زیر اسامی برخی از دانشگاه های کلمبیا آمده است:

نام دانشگاهرتبه جهانی
Universidad de los andes236
Universidad nacional de colombia258
Pontificia Universidad javeriana412

سیستم آموزشی و تحصیل در کلمبیا

دریافت اقامت از طریق تحصیل در کلمبیا

اکثر کشورهای دنیا جهت تبادل دانشجو و همچنین صادر کردن فرهنگ و علم کشور خود بر اساس سیاست گذاری های دولت آن کشور اقدام به جذب دانش آموز و یا دانشجوی خارجی می کند. این مورد در خصوص کلمبیا نیز وجود دارد ولی شرایطی دارد که در ادامه به آن اشاره خواهد شد. تحصیل برای دانشجویان بین المللی و خارجی در کلمبیا در مقاطع مختلفی مانند کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکتری امکان پذیر است و نظام آموزشی خوبی که در دانشگاه های این کشور برقرار است موجب گشته تا دانشگاه های معتبری در ان وجود داشته باشد و دانشجو نیاز می تواند از کار حین تحصیل نیز بهره مند شود.

در شکل زیر مقاطع تحصیلی که در کلمبیا برای دانشجویان خارجی وجود دارد آمده است:

مقاطع تحصیلی در کلمبیا برای دانشجویان خارجی

الزامات تحصیل در کلمبیا

تحصیل در کلمبیا در مقاطع مختلفی از کارشناسی تا دکتری برای دانشجویان خارجی انجام می پذیرد که متقاضی می تواند به صورت آنلاین اقدام به مکاتبه با دانشگاه ها کرده و پذیرش از آن را دریافت نماید و روند مهارجت تحصیل خود به کلمبیا را پیش ببرد. از نکات مهمی که متقاضیان باید مد نظر قرار دهند تسلط به زبان اسپانیایی و انگلیسی است به طوری که فرد باید برای پذیرش از دانشگاه حتما تسلط در حد B2 اسپانیایی و یا آیلتس بالای 7.5 آکادمیک یا معادل آن تافل با نمره حداقل 105 داشته باشد.

برای این منظور مدرک زبان معتبری که توسط دانشگاه سالامانکای اسپانیا برگزار می شود نیز مرد تایید است. همچنین مدرک زبان دولینگو نیز با حداقل نمره 135 مورد قبول خواهد بود و در نهایت دانشجو می تواند به زبان انگلیسی و یا اسپانیایی تحصیل کند. متقاضیان می توانند به یک بررسی اجمالی شرایط تحصیل در کلمبیا بپردازند و در نهایت تصمیم بگیرند که کدام یک مقرون به صرفه تر خواهد بود.

هزینه زندگی دانشجویی در کلمبیا

هزینه های زندگی افراد در هر کشوری منطبق با سطح انتظارات وی از زندگی دارد و کیفیت زندگی بهتر قطعا هزینه بالاتری نیز خواهد داشت. ولی می توان گفت هزینه های زندگی به صورت ماهیانه در کلمبیا بین 800$ الی 1000$ (دلار آمریکا) است که پوشش مسکن را نیز می دهد و شهریه دانشگاه ها در کلمبیا چیزی در حدود 3800$ الی 4100$ (دلار آمریکا) خواهد بود که جهت اثبات تمکن مالی باید گردش مالی 6 ماهه ارائه کرد و میانگین موجودی آن تمام هزینه های بالا رو پوشش دهد. متقاضیان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :