مهاجرت به کشور قبرس

نظام سیاسی قبرس

نظام سیاسی قبرس

نظام سیاسی قبرس تنها نظام سیاسی شناخته شده بین المللی در این جزیره است، اما از سال 1974 یک سوم شمالی قبرس توسط ترک های قبرس اداره می شود. این منطقه در سال 1983 خود را «جمهوری ترک قبرس شمالی» اعلام کرد. ایالات متحده «جمهوری ترک قبرس شمالی» را به رسمیت نمی‌شناسد و هیچ کشور دیگری به جز ترکیه نیز این موضوع را به رسمیت نمی‌شناسد. تعداد قابل توجهی از نیروهای ترکیه در جزیره باقی مانده اند. یک منطقه حائل یا “خط سبز” که توسط نیروهای حافظ صلح سازمان ملل گشت زنی می شود، 2 طرف را از هم جدا می کند. ادامه این مقاله موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت را از دست ندهید.

شرایط نظام سیاسی قبرس

جمهوری قبرس (RoC) که در سال 1960 تأسیس شد، عضو کامل اتحادیه اروپا و منطقه یورو است. همچنین یکی از اعضای مشترک المنافع است. جمهوری قبرس دارای یک محیط سیاسی با ثبات مبتنی بر نظام ریاستی است. قدرت اجرایی توسط رئیس جمهور که با رأی عمومی برای یک دوره 5 ساله انتخاب می شود و شورای وزیران او (انتصابی، نه انتخابی) اعمال می شود. قدرت قانونگذاری توسط مجلس نمایندگان که از طریق نمایندگان تناسبی برای یک دوره 5 ساله انتخاب می شوند اعمال می شود. قوه قضائیه در اختیار دیوان عالی کشور و دادگاه های ناحیه کشور قبرس است.

انگلستان و قبرس از پیوندهای قوی و نزدیک در سطوح مختلف سیاسی، فرهنگی، مردم با مردم و آموزشی برخوردارند. قبرس و بریتانیا اعضای مشترک المنافع هستند. بریتانیا دارای 2 پایگاه مستقل بریتانیا در جزیره در آکروتیری و دکلیا است. تقریبا 70000 شهروند بریتانیایی در RoC و 15000 شهروند انگلیسی دیگر در شمال جزیره زندگی می کنند. در سال 2024 بیش از 1.3 میلیون گردشگر بریتانیایی از قبرس دیدن کردند که بیش از یک سوم کل جمعیت توریستی است که از این جزیره بازدید می کنند.

احزاب سیاسی کشور قبرس به دسته های زیر تقسیم می شوند:

انواع احزاب سیاسی کشور قبرس

نظام اقتصادی قبرس

کشور قبرس عمدتا یک اقتصاد مبتنی بر خدمات است. حوزه گردشگری یکی از مهم ترین بخش ها است، زیرا از طریق مشارکت های ارزش افزوده به ویژه با خدمات اقامتی و غذایی، تأثیر گسترده تری بر خرده فروشی، حمل و نقل و اشتغال دارد. خدمات حرفه ای مانند خدمات مالی، حقوقی و حسابداری و همچنین املاک و مستغلات در 3 دهه گذشته اهمیت زیادی پیدا کرده است، این تا حدی نتیجه یک مدل رشد مبتنی بر سطح بالای تحصیلات عالی و سیاست دولت است که در جهت جذب است.

انعطاف پذیری بخش خدمات قبرس را می توان به عوامل متعددی از جمله عضویت قبرس در اتحادیه اروپا، سیاست دولتی برونگرای سنتی دوستدار تجاری، هزینه نسبی پایین ارائه دهندگان خدمات قبرس با صلاحیت بالا، و محیط دوستانه و آب و هوای آفتابی این کشور نسبت داد. کشتیرانی تجاری سومین عامل مهم در اقتصاد است. این کشور در دهه‌ های گذشته به سرعت توسعه یافته است و کشور را در میان قدرت‌های اصلی دریایی جهان با یازدهمین ناوگان بزرگ جهان و سومین ناوگان بزرگ اتحادیه اروپا قرار داده است. به عنوان یک مرکز مدیریت کشتی شخص ثالث، این مرکز بزرگترین در اتحادیه اروپا و در میان 3 مرکز برتر در سراسر جهان است.

نظام اقتصادی قبرس

مشکلات نظام سیاسی در قبرس

رشوه در قبرس و بریتانیا غیرقانونی است. رشوه دادن برای اتباع بریتانیایی یا شخصی که معمولا در بریتانیا اقامت دارد، سازمانی که در بریتانیا یا یک شراکت اسکاتلندی تشکیل شده است، جرم است. علاوه بر این، یک سازمان تجاری که تجارتی را در بریتانیا انجام می‌دهد می‌تواند در قبال رفتار شخصی که تبعه بریتانیا یا مقیم بریتانیا نیست یا نهادی که در بریتانیا تأسیس یا تشکیل شده است، مسئول باشد. در این مورد، فرقی نمی‌ کند که اعمال یا ترک‌ کاری‌ هایی که بخشی از جرم را تشکیل می‌دهند، در بریتانیا یا جاهای دیگر رخ داده باشد.

در کشور قبرس، فساد در اشکال مختلف آن (فعال، غیرفعال، عمومی و خصوصی) یک جرم کیفری است که مجازات آن حبس و مجازات مالی است. علاوه بر این، قانون حمایت از افشاگران، از افرادی حمایت می‌ کند که اعمال یا ترک‌ کاری‌ های مربوط به جرایم جنایی یا جرایم جنایی احتمالی، عدم پایبندی شخص به تعهدات قانونی خود، تخلفاتی را که ایمنی یا سلامت هر شخص را به خطر می‌ اندازد، گزارش می‌ دهند. یا باعث آسیب به محیط زیست می شود یا احتمال دارد به آن آسیب برساند. در صورت بوجود آمدن سوال در خصوص مهاجرت به قبرس می توانید با مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، تماس حاصل فرمائید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :