مهاجرت به کشور اوکراین

نظام سیاسی اوکراین

نظام سیاسی اوکراین

نظام سیاسی اوکراین یک جمهوری با سیستم حکومتی ریاستی، پارلمانی است. قانون اساسی یک رئیس جمهور منتخب مستقیم، یک نخست وزیر که توسط رئیس جمهور منصوب می شود و توسط پارلمان تأیید می شود و یک مجلس تک مجلسی پیش بینی شده است. اوکراین یک جمهوری یکپارچه نخست وزیر و رئیس جمهور است. در این ساختار سیاسی، یک رئیس جمهور منتخب در کنار نخست وزیر و یک کابینه وجود دارد. قانون اساسی اوکراین که در سال 1996 به تصویب رسید، چارچوبی را برای حکومت این کشور تعریف می کند و مانند اکثر کشورهای دموکراتیک، آن را به قوه مقننه، مجریه و قضاییه تقسیم می کند.

سیاست اوکراین در چارچوب یک جمهوری نیمه ریاستی و یک نظام چند حزبی صورت می گیرد. به عنوان بخشی از اتحاد جماهیر شوروی به عنوان جمهوری سوسیالیستی اتحاد جماهیر شوروی اوکراین تا سال 1991، نظام سیاسی دارای چارچوب جمهوری سوسیالیستی تک حزبی بود که مشخصه آن نقش برتر حزب کمونیست اوکراین بود، حزبی که در آن زمان تنها حزب حاکم بود. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت این مقاله را برای شما عزیزان گرده هم آورده است.

سیستم نظام سیاسی اوکراین

اوکراین یک کشور مستقل و دموکراتیک است و نظام آن نظام جمهوری پارلمانی است و تعیین کننده حاکمیت مردم این کشور هستند. در این کشور قوه های مقننه، اجرایی و قضایی قوانین را اجرا و وضع می کنند. قوه مجریه در این کشور متعلق به کابینه وزیران و قوه مقننه به پارلمان (ورخوفنا رادا اوکراین) تعلق دارد. دادگاه عالی اوکراین مرجع عالی قوه قضاییه در این کشور است و همین طور رئیس جمهور این کشور می تواند بر کار هر سه قوه تأثیر بگذارد.

رویدادهای مهم در تاریخ و نظام سیاسی در اوکراین به شرح زیر است:

  • حزب سوسیالیست انقلابی در مارس همان سال تأسیس (سال 1901)
  • پس از جنگ جهانی اول، پس از درخواست استالین که نزدیک به 40% از محصول غلات کشور به دولت واگذار شود، اوکراین دچار قحطی بزرگی شد. کشاورزان و شهروندان عادی غذای بسیار کمی داشتند. این منجر به قحطی گسترده در طول سال آینده شد. (سال 1932)
  • اولین انتخابات پارلمانی (نسبتا) آزاد در اوکراین برگزار شد. (سال 1990)
  • پس از انحلال اتحاد جماهیر شوروی، اوکراین به یک کشور مستقل تبدیل می شود. (سال 1991)

بررسی قانون اساسی اوکراین

اندکی پس از اعلام استقلال اوکراین، در نتیجه همه پرسی سال 1991، یک کمیسیون پارلمانی در اوکراین برای تهیه قانون اساسی جدید تشکیل شد. 28 ژوئن 1996، با تصویب قانون اساسی دموکراتیک جدید، یک نظام سیاسی چند حزبی (کثرت گرایی) و حقوق اساسی و آزادی های قانونی اعلام شده شهروندان اوکراین و همچنین حقوق اقلیت های ملی این کشور معرفی شد. گروه های قومی مختلف اوکراین حق دریافت آموزش به زبان مادری خود، توسعه زندگی فرهنگی و استفاده از زبان های ملی در زندگی روزمره را تضمین می کنند. طبق قانون اساسی، زبان دولتی این کشور اوکراینی است. در کریمه و برخی از مناطق شرق اوکراین، در زندگی روزمره زبان روسی غالب است. قانون اساسی همچنین آزادی مذهب را تضمین می کند.

ورخوفنا رادا اوکراین تنها نهاد قانونگذاری قدرت دولتی در اوکراین است که دارای ساختار دانشگاهی است و متشکل از 450 نماینده مردم اوکراین است که برای یک دوره 5 ساله بر اساس رای عمومی، برابر و مستقیم با رای مخفی انتخاب می شوند. تنها نهاد قانونگذاری است که مجاز به تصویب قوانین در اوکراین است. اختيارات راداي ورخوونا با فعاليت مشترك نمايندگان مردمي اوكراين در جلسات راداي ورخوونا تحقق مي يابد. اختیارات نمایندگان مردم اوکراین توسط قانون اساسی و قوانین اوکراین تعیین می شود. نمایندگان مردم اوکراین می توانند داوطلبانه در فراکسیون ها متحد شوند، مشروط بر اینکه هر یک از آنها حداقل 15 نماینده داشته باشد.

بررسی قانون اساسی اوکراین

قدرت اجرایی و نظام سیاسی در اوکراین

رئیس جمهور اوکراین با رای مردم برای یک دوره 5 ساله انتخاب می شود. به پیشنهاد رئیس جمهور، رادای عالی اوکراین نخست وزیر اوکراین و سایر اعضای کابینه وزیران اوکراین را منصوب می کند. رئیس جمهور اوکراین ضامن حاکمیت دولت، تمامیت ارضی اوکراین، رعایت قانون اساسی اوکراین، حقوق و آزادی های بشر و شهروندی است. کابینه وزیران اوکراین عالی ترین نهاد اجرایی اوکراین است. این سازمان در برابر رئیس جمهور اوکراین و رادای عالی اوکراین مسئول است، تحت کنترل و در برابر رادای عالی اوکراین در حدود مقرر در قانون اساسی اوکراین است.

اوکراین یک جمهوری یکپارچه نخست وزیر و رئیس جمهور است، در این ساختار سیاسی، یک رئیس جمهور منتخب در کنار نخست وزیر و یک کابینه وجود دارد. قانون اساسی اوکراین که در سال 1996 به تصویب رسید، چارچوبی را برای حکومت این کشور تعریف می کند و مانند اکثر کشورهای دموکراتیک، آن را به قوه مقننه، مجریه و قضاییه تقسیم می کند.در خصوص مهاجرت به اوکراین مطالعه مقاله مذکور خالی از لطف نخواهد بود.

ساختار دولتی در اوکراین به شرح زیر است:

ساختار دولتی در اوکراین

زندگی و فرهنگ و آداب رسوم اوکراین

اوکراینی ها به طور کل به مهمان نوازی معروف هستند و به این افتخار می کنند. بهترین غذاها و وسایل همیشه برای مهمانان رزرو می شود، حتی اگر این سخاوت بیش از توان آنها باشد (مثلا ارائه بهترین اتاق خواب و ملحفه، استفاده از بهترین کارد و چنگال). آداب و رسوم اوکراین به شدت تحت تأثیر کاتولیک یونانی اوکراینی، کاتولیک یونانی روتنی و کلیسای ارتدکس شرقی و سنت های اساطیر اسلاو هستند . قبل از اتحاد جماهیر شوروی، فرهنگ اوکراین تأثیر زیادی از سایر فرهنگ های اسلاوی شرقی مانند فرهنگ روسیه و بلاروس داشته است. اوکراینی‌ها از اینکه مورد توجه بیش از حد قرار می‌گیرند احساس ناراحتی می‌کنند و بسیار به غریبه‌ها مشکوک هستند.

زبان اوکراینی زبان رسمی اوکراین است و اکثریت مردم به آن صحبت می کنند. زبان اوکراینی از خانواده زبان های اسلاو است و شباهت های زیادی با زبان روسی و بلاروسی دارد. با این حال، تفاوت هایی در گرامر، واژگان و تلفظ وجود دارد. اکثریت قریب به اتفاق مردم اوکراین به زبان اوکراینی صحبت می کنند که با الفبای سیریلیک نوشته می شود. این زبان متعلق به روسی و بلاروسی تا شاخه اسلاوی شرقی از خانواده زبان های اسلاو – نزدیک به روسی است اما شباهت های مشخصی با زبان لهستانی نیز دارد.

سوالات متداول در رابطه با نظام سیاسی اوکراین

سوالات پرتکراری که برای متقاضیان در رابطه با نظام سیاسی اوکراین مطرح می شود به شرح زیر است:

  • آیا زبان اوکراینی و روسی در خصوص نظام سیاسی اوکراین یکی است؟ اوکراینی و روسی هر دو زبان اسلاوی هستند. با این حال، آنها کاملا متفاوت هستند. هر دو دارای الفبای سیریلیک هستند، اگرچه هنوز نمادهای منحصر به فردی وجود دارد. اوکراینی مدرن با زبان روسی و بلاروسی و زبان های دیگر همسایگان اوکراین اشتراکاتی دارد.
  • آیا نظام سیاسی اوکراین آزادی بیان دارد؟ به گفته خانه آزادی، چارچوب قانونی اوکراین در مورد آزادی رسانه ها قبلا در میان مترقی ترین ها در اروپای شرقی بود، اگرچه اجرای آن ناهموار بوده است. قانون اساسی اوکراین و قانون 1991 آزادی بیان را پیش بینی کرده است.

برای اطلاعات بیشتر در رابطه با اوکراین و کشورهای دیگر با مشاورهای ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :