مهاجرت به کشور اسلوونی

نظام سیاسی اسلوونی

نظام سیاسی اسلوونی

نظام سیاسی اسلوونی یک جمهوری دموکراتیک پارلمانی با سیستم انتخاباتی تناسبی است، در اسلوونی قدرت در اختیار مردم است. همه شهروندان بزرگسال جمهوری اسلوونی حق رای دادن به نمایندگان مردم در انتخابات عمومی، چند حزبی و آزاد را دارند. قانون اساسی اسلوونی که در سال 1991 تصویب شد، شکل پارلمانی دولت را ایجاد کرد. رئیس جمهور که نقشd عمدتا تشریفاتی است، به عنوان رئیس دولت عمل می کند. رؤسای جمهور به طور عمومی برای یک دوره 5 ساله انتخاب می شوند و می توانند 2 دوره متوالی خدمت کنند. رئیس دولت نخست وزیر است که معمولا رهبر اکثریت حزب در این کشور استمجلس ملی (مجلس سفلی) که اکثر قوه مقننه در اختیار آن است.

شورای ملی غیرحزبی که منافع اقتصادی و محلی را نمایندگی می کند، اساسا نقش مشورتی را ایفا می کند، اما این اختیار را دارد که قوانین جدید پیشنهاد کند، از دادگاه قانون اساسی درخواست کند تا قوانین قانونی را بررسی کند و همه پرسی ملی را آغاز کند. پروژه های مختلفی در اسلوونی برای تمیز و منظم نگه داشتن شهرها اجرا می شود. با تلاش مشترک، مقدار زباله های تولید شده را کاهش می دهند، به دنبال راه هایی برای استفاده مجدد از زباله ها و حفاظت از منابع گران بهای آب آشامیدنی هستند. این مقاله توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت گرده هم آمده، به امید آن که برای شما عزیزان مفید واقع شود.

نظام ساختاری و سیاسی در اسلوونی

دولت اکثر خدمات پزشکی را ارائه می دهد و سیستم بهداشت عمومی اسلوونی یکی از بهترین سیستم های توسعه یافته در اروپای مرکزی و شرقی است، اگرچه در برخی از مناطق دور افتاده کشور و در برخی زمینه های تخصصی پزشکی کمبود پزشک وجود دارد. خدمات اجتماعی ارائه شده توسط دولت شامل بیمه بیکاری، ازکار افتادگی و بازنشستگی و همچنین کمک هزینه خانواده و تحت تکفل است. هزینه زندگی در اسلوونی معقول است. سیستم بازنشستگی و هم برنامه های خدمات اجتماعی به دلیل پیری جمعیت کشور و کاهش نیروی کار با مشکلاتی مواجه شده اند. در سال 2000، سیستم بازنشستگی اسلوونی اصلاح شد تا سن بازنشستگی را افزایش دهد و شرایط خاصی را معرفی کند که به برخی از افراد امکان می دهد واجد شرایط بازنشستگی زودتر باشند.

دولت اسلوونی چندین برنامه مسکن اجتماعی را در سال 1996 آغاز کرد. در اوایل دهه 2000، چندین هزار آپارتمان یک و دو خوابه برای خانواده های کم درآمد ساخته شد. به طور کلی، قیمت املاک در اسلوونی با بسیاری از کشورهای اروپایی قابل مقایسه است. ملک معمولاً در پایتخت و در امتداد سواحل آدریاتیک گرانتر است. یک سوم از قلمرو اسلوونی در شبکه سراسری اروپا از مناطق حفاظت شده Natura 2000 قرار دارد. اسلوونی یکی از بزرگترین جمعیت خرس قهوه ای در اروپا را دارد. اسلوونی کشوری است که بیشترین تعداد بناهای مذهبی سرانه را در اروپا دارد.

نظام ساختاری و سیاسی در اسلوونی

زندگی فرهنگی و آداب و رسوم اسلوونی

اسلوونیایی ها از زندگی فرهنگی گسترده ای برخوردارند که تحت سلطه ادبیات، هنر و موسیقی است. اندکی از فرهنگ اسلوونی در خارج از این کشور شناخته شده است. با این حال، هنرمندان اسلوونیایی کمی به رسمیت شناخته شده اند. اسلوونیایی ها به دستاوردهای هنری کشور خود افتخار می کنند. بسیاری از نوازندگان و گردشگران اروپایی برای شرکت در بسیاری از جشن های موسیقی به ماریبور و لیوبلیانا می روند. زبان و دیگر جنبه‌ های فرهنگ اسلوونی عمدتا تحت تأثیر سنت‌ های ژرمنی، اسلاوی شرقی و جنوبی و مدیترانه است. زبان سنگ بنای هویت ملی اسلوونی است و به طور جدایی ناپذیر با فرهنگ آن در هم تنیده است.

عید پاک و کریسمس تعطیلات مهم در اسلوونی هستند. عید پاک یک مراسم یک هفته ای است و شامل ضیافت، دسته جمعی و سرودخوانی است، یک جشنواره قبل از روزه‌داری که آغاز بهار را نشان می ‌دهد و بر پایه آیین‌ های باروری است، در بیشتر شهرها جشن گرفته می‌ شود. نام آن برگرفته از کورنت، شخصیتی اسطوره ای که اعتقاد بر این بود که قدرت فرار از زمستان و آغاز بهار را دارد. گروه‌هایی از مردم که لباس کورنتی (Kurenti) ، پوست گوسفند، ماسک و کلاه خز می‌پوشند، در شهر سفر می‌کنند، زمستان و «ارواح شیطانی» را دور می‌زنند. تابستان به طور کلی یک زمان جشن در اسلوونی است. جشنواره تابستانی لیوبلیانا در ژانویه و آگوست جمعیت زیادی را به اجرای موسیقی، تئاتر و رقص خود می کشاند.

مذهب های مختلف در کشور اسلوونی به شرح زیر است:

مذهب های مختلف در کشور اسلوونی

نظام سیاسی حاکم بر اسلوونی

قانون اساسی اسلوونی در سال 1991 تصویب شد. این قانون به عنوان قانون اساسی اسلوونی، حقوق بشر و آزادی های اساسی، روابط اقتصادی و اجتماعی، سازمان دولت، خودگردانی، مالیه عمومی، قانون اساسی، دادگاه قانون اساسی و رویه اصلاح قانون اساسی را پوشش می دهد. شعب دولتی در نظام سیاسی این کشور متشکل از نیروی اجرایی، قضایی و مقننه است، که هرکدام شرح وظایف خاص خود را دارند.

در جدول زیر روند انتخاب و چرخه انتخاب این شعب دولتی به اختصار شرح داده شده است:

چرخه انتخاباتروند انتخاباتقدرت های اصلیشعب دولتی
5 سالرئیس جمهور با اکثریت آرا از طریق سیستم دو دوری انتخاب می شود و نخست وزیر توسط پارلمان انتخاب می شود.قوانین مصوب مجلس ملی را اعلام می کند، اسناد تصویب معاهدات بین المللی را اعلام می کند و سایر وظایفی را که در قانون اساسی تعریف شده است انجام می دهد.اجرایی
تا عزل توسط قوه مجریهمنتخب شورای ملی از پیشنهادهای ارائه شده توسط رئیس جمهور، وکلای دادگستری، دانشگاه های حقوق و قضات حاضرقضایی
شورای ملی: 5 سالاعضای شورای ملی (Državni Svet) به طور غیرمستقیم توسط یک کالج انتخاباتی انتخاب می شوند.منافع محافل اقتصادی-اجتماعی و حرفه ای و مقامات محلی را نمایندگی می کند، در مورد پیش نویس قوانینی که توسط شورای ملی بررسی می شود، نظر می دهد.مقننه

سوالات پرتکرار درباره نظام سیاسی اسلوونی

سوالاتی برای متقاضیان که قصد مهاجرت به اسلوونی را دارند مطرح می شود، به چند سوال می پردازیم:

  • آیا اسلوونی یک کشور کمونیستی است؟ این کشور زمانی که بخشی از اتحاد جماهیر شوروی بود، یک کشور کمونیستی بود، اما از زمان استقلال خود در سال 1991، این کشور کمونیستی نبوده است. اسلوونی در حال حاضر یک کشور سرمایه داری است.
  • ایا اسلوونی کشوری سوسیالیستی است؟ پس از جنگ جهانی دوم، اسلوونی بخشی از جمهوری سوسیالیستی اصلاح شده یوگسلاوی بود. این کشور در سال 1991 استقلال خود را از یوگسلاوی سابق اعلام کرد و امروزه این کشور دارای شکل حکومت دموکراسی پارلمانی است.

اگر قصد مهاجرت دارید و سوالاتی برای شما مطرح شده است، برای اطلاعات بیشتر و مشاوره با متخصصین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :