مهاجرت به کشور کلمبیا

مهاجرت به کلمبیا

مهاجرت به کلمبیا

کریستف کلمب از اولین نفراتی بود که مهاجرت به کلمبیا را باب کرد و از همین روی نام این کشور نیز از نام این توسعه دهنده تمدن غرب گرفته شده است. آمریکا به عنوان کشوری که دنیای جدیدی برای مهاجران محسوب می شود بنابراین بسیاری از انسان ها در سراسر دنیا آرزوی رسیدن به این کشور را دارند. به دلایل بسیار زیادی مانند سرمایه و سن و گپ تحصیلی و سوابق تحصیلی خوب و سابقه های سفرهای متقاضی، مهاجرت به آمریکا و یا توریستی سفر کردن به این کشور بسیار سخت است بنابراین بسیاری از ایرانیان و اتباع افغانستانی به دنبال این هستند تا خودشان را به یکی از کشورهای قاره آمریکا رسانده و پس از آن اقدام به مهاجرت به آمریکا کنند.

یکی از کشورهایی که متقاضیان مهاجرت به آمریکا برای رسیدن به آن انتخاب می کنند کلمبیا است که در احاطه ونزوئلا و برزیل است و شاید می توان گفت چنانچه فردی خود را به یکی از این کشورها برساند می تواند بصورت غیر قانونی وارد خاک ایالات متحده آمریکا شده و در این کشور اعلام پناهندگی کند. همانطور که از صورت مسئله بر می آید شرط موفقیت در این مسیر رسیدن به کشورهای نزدیک به آمریکا است که یکی از آنها کلمبیا است و در این مقاله به بررسی راه های مهاجرتی به کلمبیا پرداخته می شود، مقاله ای که توسط مشاورین ما در موسسه سفیران سروش سعادت نگارش شده است.

مهاجرت کاری به کلمبیا

اساسا مهاجرت کاری به هر کشوری مستلزم داشتن قرارداد کاری با یک کارفرمای در کشور مقصد خواهد بود و این مورد دلایل زیادی می طلبد تا شانس موفقیت فرد سنجیده شود و راه های متفاوتی نیز برای این امر وجود دارد. قبل از بررسی هر موردی باید دانست که تسلط به زبان اسپانیایی برای رسیدن به قرارداد کاری این کشور الزامی است زیرا زبان رسمی این کشور اسپانیایی تلقی می شود. افرادی که برای کار در کلمبیا تلاش می کنند تا با کارفرمای کلمبیایی ارتباط برقرار کنند بایستی بتوانند با تسلط کاملی که به زبان محلی این کشور دارند با مردم و همکاران و کارفرمای خود ارتباط برقرار کنند.

اگر فردی به زبان اسپانیایی مسلط نیست و قصد یادگیری این زبان را نیز ندارد بهتر است از راه های دیگر مهاجرتی که برای رسیدن به کلمبیا وجود دارد شانس خود را امتحان کنند ولی اگر جز این است باید دانست که متقاضیان می توانند با سوابق تحصیلی عالی و رزومه خوب خود و سوابق کاری مرتبط و قابل اثبات در سایت های بین المللی کاریابی که وجود دارد اقدام به مکاتبه با کارفرما در کلمبیا کنند و شرایط را برای مهاجرت کاری خود رقم بزنند.

مهاجرت کاری به کلمبیا

مهاجرت تحصیلی به کلمبیا

آنچه برای مهاجرت تحصیلی به هر کشوری از اهمیت بسزایی برخوردار است دریافت پذیرش تحصیلی از دانشگاه های کشور مقصد است تا متقاضی بواسطه این پذیرش به دریافت ویزای تحصیلی خود از سفارت اقدام نماید. پذیرش از دانشگاه های کلمبیا نیز همانند شرایط مهاجرت کاری الزاماتی دارد که برای هر مقطعی متناسب با همان باید ارائه شود. مثلا برای تحصیل در مقطع لیسانس در رشته های مختلف متفاوت خواهد بود ولی به طور کلی می توان گفت تسلط به زبان انگلیسی یا اسپانیایی و همچنین مدارک دیپلم و همچنین سن منطقی تحصیل در مقطع کارشناسی (گپ تحصیلی پایین) بسیار حائز اهمیت است. پس از آن ریز نمرات متوسطه و همچنین معدل دیپلم نیز از مولفه هایی است ک می تواند شانس موفقیت فرد را بالا ببرد.

تحصیل در کلمبیا در مقطع کارشناسی ارشد مستلزم ارائه مدرک معتبر کارشناسی با ریز نمرات و معدل منطقی است و همچنین مجددا باید دانست که فاصله مدرک کارشناسی تا اقدام آتی نباید خارج از عرف و منطق تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد باشد. متقاضیان برای استفاده از بورسیه در مقطع ارشد بایستی از شرایط علمی بسیار خوبی برخوردار باشند. همچنین تحصیل در مقطع دکتری نیز مانند الباقی کشورهای دنیا مستلزم تاییدیه و پذیرش توسط یکی از اساتید این مقطع است که متقاضیان با داشتن رزومه بسیار عالی مانند مقالات بین المللی و جوایز علمی جهانی برای دریافت پذیرش و فاند به مکاتبه با اساتید دانشگاه های کلمبیا نمایند.

در جدول زیر نام برخی از دانشگاه های کلمبیا آمده است:

نام دانشگاهرتبه جهانی
دانشگاه لس آند198
دانشگاه ملی کلمبیا226
دانشگاه پونتی247
دانشگاه آنتیوکیا701

مهاجرت به کلمبیا با ویزای توریستی

سفر توریستی به هر کشوری که توسعه یافته باشد شرایط خاص خود را دارد اما برای کسانی که سابقه سفرهای خوبی در کشورهای حوزه شنگن و اتحادیه اروپا دارند، این شرایط سخت گیری کمتری را خواهد داشت. به طور کلی داشتن دعوت نامه از بستگان درجه یک از اولویت بیشتری نسبت به بستگان درجه 2 و دوستان و آشنایان برخوردار است که کاملا واضح دلیل فرد برای سفر به این کشور را توجیه می کند. کلمبیا نیز برای سفرهای توریستی و گردشگری همان قوانین کلی را دارد که دیگر کشورها دارند با این تفاوت که مانند کشورهایی مانند کانادا سخت گیری های خودش را نیز دارد.

برای کسانی که می خواهند با ویزای توریستی وارد کلمبیا شده و پس از آن شرایط را برای رفتن به کشوری دیگر یا ماند در کلمبیا فراهم سازند این مورد باید مورد توجه قرار گیرد که به هیچ وجه در اکثر کشورهای دنیا ویزای توریستی به ویزای کاری یا تحصیلی تبدیل نخواهد شد. آنچه در مهاجرت به کلمبیا اهمیت دارد شرایط سنی متقاضی و همچنین و سوابق متقاضی در عرصه کار و زندگی است که می تواند مناسب ترین راه برای رسیدن به کلمبیا را مشخص نماید. همچنین پیشنهاد می شود برای این امر متقاضیان محترم شرایط خود را مورد بررسی قرار دهند و با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :