مهاجرت تحصیلی کرواسی

مقطع کارشناسی ارشد در کرواسی

مقطع کارشناسی ارشد در کرواسی

برخی از برنامه های رایج مقطع کارشناسی ارشد در کرواسی در زمینه های روابط بین الملل، تجارت، امور مالی و مدیریت و سایر گزینه ها هستند. دانشجویانی که در کرواسی به دنبال تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد هستند، محیط آموزشی متنوعی را تجربه خواهند کرد که تکمیل کننده تجربه آکادمیک است. کارشناسی ارشد در کرواسی می تواند درهای هیجان انگیز زیادی را به روی فرصت های شغلی در اروپا و خارج از کشور باز کند.

موقعیت کرواسی همچنین سفر در سراسر اروپا را بسیار قابل دسترس می کند. کرواسی همچنین خانه بسیاری از دانشگاه های عالی است که تحصیلات تکمیلی با کیفیت بالا را ارائه می دهند که توسط اساتید متخصص در امکانات عالی تسهیل می شود. دانشجویان بیشتری در کرواسی به عنوان گام بعدی در حرفه آکادمیک و حرفه ای خود، مدرک کارشناسی ارشد را پیدا می کنند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت راهنما شما در این امر مهم خواهد بود.

پذیرش تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد در کرواسی

اگر تصمیم به تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در یکی از دانشگاه‌ های کرواسی گرفته‌ اید، باید مدارک مناسبی را جمع ‌آوری کنید تا ثابت کنید که با شرایط دانشگاه مطابقت دارید. اطلاعات شخصی کامل، صلاحیت های قبلی، اطلاعات مالی و بیانیه شخصی را ارائه دهید. پذیرش برای برنامه های تحصیلی به زبان کرواسی از طریق یک سیستم درخواست آنلاین مرکزی انجام می شود، که برای آن دانشجویان آینده نگر باید فرم درخواست را پر کنند و حداکثر 10 برنامه تحصیلی را که می خواهند در هر موسسه آموزش عالی در کرواسی درخواست دهند، انتخاب کنند. موسسات آموزش عالی در کرواسی معیارهای ثبت نام را تعیین می کنند که مبنای طبقه بندی و انتخاب داوطلبان است.

برای برنامه های درجه یک ارشد در کرواسی، معمولا شرایط پذیرش تحصیلی شامل موارد زیر است:

  • مدارک تحصیلی (نوع تحصیلات تکمیل شده قبلی)
  • دستاوردهای تحصیلات قبلی (نمرات به دست آمده) و برای برنامه های کارشناسی به زبان کرواتی نتایج آزمون های کارشناسی ارشد دولتی (امتحان ملی ترک تحصیل)
  • نتایج امتحانات تکمیلی طبقه بندی ورودی، در صورت درخواست موسسه آموزش عالی
  • دانش، مهارت یا توانایی های ویژه، در صورت درخواست موسسه آموزش عالی (مدرک دانش زبان انگلیسی)

پذیرش تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد در کرواسی

الزامات مقطع کارشناسی ارشد در کرواسی

بسته به وضعیت دانشجویان بین المللی و نوع برنامه تحصیلی که در آن ثبت نام می کنند، روند پذیرش و الزامات آن می تواند متفاوت باشد. بنابراین به دانش آموزان توصیه می شود که این موارد را بررسی کنند.

انواع معمول وضعیت دانشجویی بین المللی جهت تحصیل در کرواسی عبارتند از:

  • دانشجویان جویای مدرک (کارشناسی، کارشناسی ارشد، کارشناسی ارشد)
  • تبادل دانشجو (اراسموس+، CEEPUS، قراردادهای دوجانبه)
  • دانشجویان مهمان (جابه‌جایی آزاد، تحصیل کوتاه مدت)

دانشجویانی که شهروند کشورهای عضو اتحادیه اروپا هستند، می توانند در برنامه های تحصیلی تحت شرایط مشابه شهروندان کرواسی ثبت نام کنند. ممکن است شرایط ثبت نام برای اتباع کشور ثالث متفاوت باشد، بنابراین لطفا با HEI آینده بررسی کنید. برای پذیرش در یک موسسه آموزش عالی، بسته به سطح تحصیل، برخی شرایط عمومی و برخی از موسسات خاص وجود دارد.

برای درخواست تحصیل در یک دانشگاه در کرواسی از شما خواسته می شود برخی از مدارک زیر را ارائه دهید:

الزامات مقطع کارشناسی ارشد در کرواسی

شرایط مقطع کارشناسی ارشد در کرواسی

کشور کرواسی 2 نوع پذیرش برای دانشجویان بین المللی ارائه می دهد. با این حال، دانش آموزان باید در نظر داشته باشند که مهلت درخواست نیم ماه زودتر به پایان می رسد. اگر به دنبال ثبت نام در برنامه ارشد در کرواسی هستید، باید قبل از زمان مقرر، مراحل درخواست تحصیلی را شروع کنید. با این وجود، تاییدیه ثبت نام ممکن است از دانشگاهی به دانشگاه دیگر متفاوت باشد.

ترم های درسی در فصول مختلف برای برنامه های مقطع کارشناسی ارشد در کرواسی، در جدول زیر آمده است:

آخرین مهلت درخواستپایان ترم تحصیلیفصول
1 ژوئن 2023سپتامبر 2023فصل پاییز
15 نوامبر 2023فوریه 2024فصل بهار

برای برنامه های تبادل، معیارهای انتخاب معمولا بر اساس مدارک تحصیلی و نمرات دانش آموزان نیست، بلکه بر اساس انگیزه متقاضیان است که معمولا از طریق فرم درخواست، انگیزه نامه و مصاحبه داوطلب ارزیابی می شود. بنابراین اطلاعات ارائه شده در این بخش در درجه اول به دانشجویان آینده نگری که مایل به ثبت نام در برنامه های مدرک هستند، می باشد. دانشجویان بالقوه علاقه مند به برنامه های مبادله، باید از اطلاعیه های مسابقه برنامه تبادل در دانشگاه های مربوطه خود که توافق نامه های دوجانبه با موسسات آموزش عالی کرواسی دارند، مشورت کنند.

هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در کرواسی

دانشجویانی که از اتحادیه اروپا برای اعزام دانشجو به کرواسی می آیند، واجد شرایط پرداخت شهریه مشابه دانشجویان محلی هستند و اکثریت قریب به اتفاق دوره های تحصیلات تکمیلی به زبان انگلیسی در دانشگاه های دولتی هستند. این بدان معنی است که بسیاری از دانشجویان از کشورهای دیگر اتحادیه اروپا متوجه می شوند که هزینه های تحصیل در مقایسه با شهریه هایی که در خانه دریافت می شود بسیار مطلوب است. هزینه های تحصیل برای دانشجویان کرواسی و اتحادیه اروپا در مقطع کارشناسی ارشد بین 800€ (یورو) تا حدود 3000€ (یورو) برای دانشجویان بین المللی متفاوت است.

بسیاری از دانشجویان تحصیلات تکمیلی در کرواسی هزینه تحصیل خود را به صورت شخصی تامین می کنند و این به ویژه در مورد دانشجویان بین المللی صادق است. بورسیه ها و بورسیه های دولتی برای دانشجویان در دسترس است و اینها به شدت به موضوع بستگی دارد. دانشجویانی که در تعدادی از زمینه های علمی مطالعه یا تحقیق می کنند، اغلب واجد شرایط دریافت برخی از این بودجه دولتی هستند و فراموش نکنید که اگر در یک برنامه تحصیلات تکمیلی در یک دانشگاه کرواسی پذیرفته شده اید، واجد شرایط درخواست برای یکی از بورسیه های تحصیلی هستید. جهت پذیرش برنامه کارشناسی ارشد در کرواسی با مشاوران حقوقی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارتباط بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :