ویزای مسافرتی قبرس

فستیوال های قبرس

فستیوال های قبرس

جشنواره ها، رویدادها و فستیوال های قبرس برای مردم این کشور بسیار با ارزش و پر معنا است و آنها هر ساله خود را برای این رویدادهای بزرگ آماده می کنند. کشور قبرس در تقاطع 3 قاره آسیا، اروپا و آفریقا قرار دارد و همچنین سومین جزیره بزرگ دریای مدیترانه است. فستیوال های قبرس شامل جشن‌های مذهبی تا هنری و موسیقی و همین طور رویدادهای ورزشی و بسیاری دیگر است. مردم کشورهای دیگر هر سال برای شرکت در این رویدادها و فستیوال ها به قبرس سفر می کنند. در این مقاله همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به طور مفصل به بررسی این فستیوال ها در قبرس پرداخته اند.

فستیوال بین المللی موسیقی فاروس در قبرس

هر ساله در ابتدای ماه پاییز این فستیوال موسیقی فاروس در قبرس برگزار می گردد و مملو از طعم ها و عطرهای جزیره همراه با موسیقی و رقص است که در میان روستاها، کوه ها، میدان ها و تپه ها جریان دارد. جشنواره بین المللی درام یونان باستان فستیوال تئاتر است که هر ساله در تابستان برگزار می گردد. فستیوال بین المللی فیلم قبرس سالیانه در این کشور برگزار می گردد و دارای بخش ها و دسته های رقابتی متنوع است. در این جشنواره تعدادی از تهیه کنندگان سینما فیلم های خود را در این جشنواره نمایش می دهند. متقاضیان با ویزای توریستی قبرس می توانند در این جشنواره شرکت نمایند.

فستیوال های شراب و گل رز در قبرس

فستیوال شراب محبوب ترین و معروف ترین فستیوال در کشور قبرس است و در پارک بزرگ شهر لیماسول قبرس برگزار می گردد. تاریخ برگزاری این فستیوال در کشور قبرس هر ساله در پایان ماه آگوست و هفته اول سپتامبر است و در طول هفته از ساعت 19:00 الی 23:00 و آخر هفته تا ساعت 23:30 برگزار می شود. این فستیوال در قبرس در نمایشگاه بزرگی از شراب است که محصولات شراب سازی از سراسر قبرس در آن جمع آوری می شوند. در فستیوال های شراب در قبرس می توان شراب های متنوع را تست کرد و همین طور شراب مورد دلخواه را خریداری کرد.

فستیوال گل رز در قبرس هر ساله در روستای آگروس در کوه های ترودوس برگزار و اجرا می شود . این فستیوال اواسط ماه می در روزهای شنبه و یکشنبه برگزار می گردد. در فستیوال گل رز در قبرس متقاضی می تواند طرز تهیه محصولات گل رز را بیاموزد. همچنین در فستیوال صنایع دستی سنتی روستاهای قبرس را آموزش ببیند و همین طور غذاها و نوشیدنی های گل رز را امتحان کند. همچنین نمایش های رقص و موسیقی نیز در این فستیوال برگزار می گردد.

فستیوال های شراب و گل رز در قبرس

فستیوال نان و زیتون در قبرس

فستیوال نان در قبرس هر ساله در تاریخ 8 سپتامبر در گالاتا برگزار می گردد. در فستیوال نان در قبرس مردم فرصت آشنایی با سنت اصیل و قدیمی قبرس را بدست می آورند. در این جشنواره به تولید و پخت انواع نان و فرآورده های آن می پردازند. این منطقه از قبرس به دلیل داشتن آسیاب های خود منطقه سنتی محسوب می شود. در این فستیوال، نمایشگاهی از شیرینی های سنتی، محصولات سنتی و همچنین نان سنتی و محلی عرضه می شود.

فستیوال زیتون در قبرس یکی از رویدادها و فستیوال های مورد علاقه مردم این کشور است که هر ساله در تاریخ 13 سپتامبر راس ساعت 20:00 برگزار می گردد. این فستیوال طولانی ترین رویداد فرهنگی در شهرداری تسری است و قدمت آن بیش از 50 سال است. در این رویداد می توان نوشیدنی ها و غذاهای فراوان را امتحان کرد. این جشنواره فرصت خوبی برای جوان ترها است تا با سنت های قدیمی کشور خود آشنا شوند.

فستیوال انار و پرتقال در قبرس

فستیوال انار در قبرس هر ساله در تاریخ 20 سپتامبر در منطقه اورمیدیا برگزار می شود. این جشنواره تا کنون 7 مرتبه برگزار شده است و شرکت کنندگان در این رویداد فرصت استفاده از غذاها و نوشیدنی های رنگارنگ از جمله آب میوه تازه، لیکور، پالوز، سوسیس، مربا و لوکومی را دارند. فستیوال پرتقال در این کشور در روز 14 سپتامبر در شهر میلیو در میدان آیه پاراسکوی برگزار می شود. در این جشنواره می توان پرتقال های تولید شده در جامعه، انواع غذاها و نوشیدنی ها را امتحان کرد و همین طور محصولات پرتقال مانند آب تازه، شیرینی قاشقی، مربا، پای پرتقال و آبجو پرتقال و عسل را نیز می توان امتحان کرد. کسانی که قصد مهاجرت به قبرس را دارند می توانند از قبل برای حضور در این فستیوال ها برنامه ریزی کنند و از شرکت در آن ها لذت ببرند.

فستیوال کالاهای سنتی و میوه و شیرینی در قبرس

فستیوال کالاهای سنتی در قبرس هر ساله در نیکوزیای قبرس و در تاریخ 14 سپتامبر برگزار می شود. در این جشنواره سوسیس، شیرینی، رزی، زیوانیا، نان روستایی و غذاهی بیشمار دیگری را می توان امتحان کرد و طرز تهیه آن ها را یاد گرفت. در این فستیوال شرکت کنندگان فرصت آشنایی با سنت قبرس را از طریق غذا خواهند داشت. فستیوال میوه و شیرینی در تاریخ 14 و 15 سپتامبر در لیماسول قبرس برگزار می شود و این فرصت را در اختیار همگان قرار می دهد تا در طبیعت قدم بزنند. این محصولات از جمله سیب، هلو، شلیل، گلابی، آلو، سیب طلایی، انگور و غیره است. همین طور نمایشگاه عکس میوه ها، موسیقی سنتی قبرس، سوسیس های سنتی، در این فستیوال برگزار می گردد ضمن اینکه ورود به این فستیوال رایگان است.

فستیوال کالاهای سنتی و میوه و شیرینی در قبرس

فستیوال های متفاوت قبرس

از دیگر فستیوال های خاص و متفاوت قبرس می توان به فستیوال های زیر اشاره کرد:

  • اسطوخودوس
  • خرنوب
  • آنوگیرا
  • درینیا (توت فرنگی)
  • کیپریا
  • کاتالیسموس
  • آیاناپا (قرون وسطایی)
  • گل هیروشیما
  • اپیفانی
  • فرماندهی
  • ماهی

جشنواره آنوگیرا یا همان پاستلی یک فستیوال محبوب در این کشور است که در تاریخ 6 سپتامبر هرسال برگزار می شود.این فستیوال مربوط به یک دسر ملی است و در آن می توان طرز تهیه این دسر را آموخت و آن را چشید. فستیوال قرون وسطایی یا همان آیاناپا هر ساله در اواخر سپتامبر در مکان تاریخی شهر و در نزدیکی صومعه قرون وسطایی برگزار می گردد.

سوالات متداول درباره فستیوال های قبرس

در این قسمت به برخی از سوالات پر تکرار در خصوص فستیوال های قبرس می پردازیم:

  • آیا کارناوال قبل از عید پاک در قبرس برگزار می گردد؟ بله این کارناوال توسط یونانی های قبرس برای حفظ فرهنگ و سنت برگزار می شود.
  • محبوب ترین تعطیلات قبرس کدام است؟ روز شکر گذاری، یادبود و کریسمس محبوب ترین تعطیلات این کشور است.

برای کسب اطلاعات بیشتر با همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نمائید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :