مهاجرت به کشور کانادا

بزرگترین صنایع کانادا

بزرگترین صنایع کانادا

کشور کانادا در حال حاضر جزء 10 اقتصاد برتر و بزرگترین صنایع کانادا می باشد و در سال 2019 تولید ناخالص ملی 1.73 تریلیون $ (دلار) بود. از این نظر در جایگاه دهم جهان قرار دارد. بخش صنعت در کانادا از جمله بزرگترین صنایع کانادا نقش بسیار مهم و غیر قابل انکاری در اقتصاد این کشور و میزان اشتغال داشته است. اقتصاد کانادا با حمایت دولت از صنایع و همچنین تصویب قوانینی شامل توافق نامه تجارت آزاد با برخی از بزرگترین اقتصادهای جهان باعث ثبات اقتصادی این کشور شده است.

مشارکت های تجاری کانادا با اتحادیه اروپا، مکزیک، ژاپن، چین و ایالات متحده باعث رشد صنعت در کشور کانادا شده است. کانادا به دلیل فراوانی منابع طبیعی همراه با جمعیت نسبتا کم خود، به عنوان یک منبع انرژی شناخته می شود. در این مقاله موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به بزرگترین صنایع کانادا بر اساس تولید ناخالص داخلی و میزان صادرات پرداخته است.

درباره بزرگترین صنایع کانادا

کانادا امروز یکی از باثبات ترین اقتصادهای جهان را دارا می باشد. کانادا همواره یک کشور تجاری و صنعتی بوده و صنعت و تجارت محرک اصلی اقتصاد این کشور بوده است. در سال 1988 دولت کانادا تجارت آزاد با ایالات متحده را تصویب کرد. به دنبال آن با پیوستن مکزیک به توافقنامه تجاری آزاد (NAFTA) در سال 2008 بیش از 1 تریلیون $ (دلار) تجارت کالا صورت گرفت. امروزه کانادا یکی از 10 اقتصاد بزرگ جهان است. بخشی از گروه G8 کشورهای پیشرو در زمینه صنعتی با ایالات متحده، آلمان، انگلستان، ایتالیا، فرانسه، ژاپن و روسیه است.

اما برای ساده سازی صنعت کانادا را در 3 بخش اصلی صنایع خدماتی، تولید و منابع طبیعی می توان خلاصه کرد:

  • صنایع خدماتی: صنایع خدماتی باعث ایجاد بسیاری از بهترین مشاغل کانادا در زمینه هایی مانند حمل و نقل، آموزش، مراقبت های بهداشتی، ساخت و ساز، بانکی، ارتباطات، خدمات خرده فروشی، جهانگردی و دولتی شده است. به طوری که در حال حاضر بیش از 75% کارگران کانادایی مشغول به کار در صنایع خدماتی هستند.
  • صنایع منابع طبیعی: صنایع منابع طبیعی شامل جنگلداری، ماهیگیری، کشاورزی، معدن و انرژی است. این صنایع نقش مهمی در تاریخ و توسعه کشور داشته اند. امروزه اقتصاد بسیاری از مناطق این کشور هنوز به توسعه منابع طبیعی بستگی دارد. درصد زیادی از صادرات کانادا از کالاهای منابع طبیعی می باشد.
  • صنعت تولید: صنایع تولیدی در کانادا باعث صادرات کالا در جهان و همچنین ایجاد اشتغال و تولید سرمایه در داخل کشور کانادا می شود. از جمله محصولات تولیدی کانادا شامل کاغذ، تجهیزات پیشرفته، فن آوری هوافضا، خودرو، ماشین آلات، مواد غذایی، پوشاک و بسیاری کالاهای دیگر می باشد.

ارتباط بزرگترین صنایع کانادا با آمریکا

کانادا روابط بسیار نزدیکی با ایالات متحده آمریکا ایجاد کرده و بزرگترین شریک تجاری همدیگر می باشند. بیش از سه چهارم صادرات کانادا به ایالات متحده آمریکا تعلق دارد. در واقع کانادا بزرگترین روابط تجاری دوجانبه با آمریکا را در جهان دارد. کشورهای کانادا و ایالات متحده در بخش تولید و صنعت همکاری های عظیمی دارند و در این بخش با سایر نقاط جهان رقابت می کنند.

کانادا هر ساله میلیاردها دلار محصولات مربوط به انرژی، کالاهای صنعتی، ماشین آلات، تجهیزات، خودرو، محصولات کشاورزی، ماهیگیری و جنگلداری و کالاهای مصرفی را به آمریکا صادر می کند. میلیون ها نفر از کانادایی ها و آمریکایی ها هر ساله برای تجارت با یکدیگر از مرز هم که اصطلاحا به طولانی ترین مرز نامشخص جهان شناخته می شود عبور می کنند. در حال حاضر بیش از 70% کالاهای صادراتی کانادا به آمریکا صادر می شود. تبدیل اقامت کانادا به تابعیت یکی از مسائل مورد توجه متقاضیان جهت مهاجرت به این کشور می باشد.

صنایع خدماتی در کانادا

صنایع خدماتی در کانادا بسیار گسترده و متنوع می باشد. بخش مهمی از صنعت کانادا را تشکیل می دهد چرا که بیش از 70% تولید ناخالص داخلی کانادا (GDP) را تشکیل می دهد. این بخش باعث ایجاد بیش از 75% مشاغل کانادایی شده است. صنایع خدماتی در کانادا شامل بخش های حمل و نقل، اقتصادی، مراقبت های پزشکی و درمانی، ساخت و ساز، بانکداری، ارتباطات، خرده فروشی، گردشگری و دولت می باشد. در سال های اخیر، خدمات مالی، املاک و مستغلات و صنایع ارتباطی بویژه در مراکز تجاری ونکوور (Vancouver)، مونترال (Montreal) و تورنتو (Toronto) به صورت قابل توجهی رشد یافته است. طی چند سال گذشته اکثرا به دلیل افزایش تقاضا در این بخش، اقتصاد رشد چشمگیری داشته است.

کانادا که با نام هالیوود شمالی نیز شناخته می شود، به یک مرکز عالی برای فیلم های بین المللی و محلی تبدیل شده است و بسیاری از استودیوهای فیلم آمریکایی تصمیم به جابجایی مجموعه های خود در این کشور دارند. بهداشت و درمان طی یک دهه گذشته رشد قابل توجهی را تجربه کرده است. در حال حاضر سومین بخش بزرگ کشور است. به دلیل وجود تعداد زیاد جاذبه های گردشگری کانادا، جهانگردی همچنین به عنوان یکی از مولفه های مهم صنعت خدمات در این کشور شناخته می شود. رشد صنعت توریسم در کانادا باعث ایجاد حدود 740000 شغل شده است. صنعت گردشگری کانادا 18.8 میلیارد $ (دلار) درآمد داشته به طوری که 1.83% تولید ناخالص داخلی کانادا را به خود اختصاص داده است.

بزرگترین صنایع تولیدی در کانادا

صنعت تولید یکی صنایع بزرگ کانادا می باشد چرا که از گذشته تاکنون این صنعت نقش مهمی در اشتغال و اقتصاد کشور داشته است. بخش تولید در حال حاضر در کانادا بیش از 10% تولید ناخالص داخلی کانادا را شامل می شود. صنعت تولید در کانادا نزدیک به 1.7 میلیون شغل ایجاد کرده است. از بزرگترین تولید کنندگان در کانادا می توان به تولیدکنندگان هواپیما و اتومبیل در مناطق مرکزی کانادا که میزبان شعب تولید کنندگان اصلی خودروهای ژاپنی و آمریکایی اشاره کرد.

کانادا چهارمین صادرکننده بزرگ خودرو با ارزش صادرات بیش از 48.8 میلیارد $ (دلار) وسایل نقلیه تنها در سال 2016 بود. صنایع تولیدی طی سال های اخیر صنعتی تر شده اند و فناوری ها و نوآوری های پیشرفته ای با کمک محققان، برنامه نویسان، مهندسین و بازرگانان به این بخش اضافه شده است.

در جدول زیر برخی از صنایع پر اشتغال در استان های کانادا را مشاهده می کنید:

استانبخش تولیدینرخ اشتغال
نیوفوندلند و لابرادورغذاهای دریایی56.8%
نیوبرانزویکغذاهای دریایی26.7%
مانیتوباتولیدات گوشت13.4%
آلبرتا معدننفت و گاز و تولیدات ماشینی9.5%
بریتیش کلمبیاصنایع چوب9.7%
نوا اسکوتیاغذاهای دریایی21.4%
انتاریوخودروسازی4.9%
کبکهوافضا6.5%
ساسکاچوانماشین آلات کشاورزی18.7%

بزرگترین صنایع تولیدی در کانادا

بیشترین کالاهای صادراتی کانادا

همانطور که می دانید کانادا دهمین اقتصاد برتر در جهان می باشد. کانادا در سال 2018 نزدیک به 450.7 میلیون $ (دلار) کالا صادر کرده که این میزان نسبت به سال 2014 افت 5.1% داشته است. اما نسبت به سال 2017، 7.1% افزایش داشته است. در جدول زیر 10 کالایی که بیشترین ارزش صادراتی در کانادا داشته اند را ملاحظه می کنید. همانطور که مشاهده می کنید 3 شرکت صادراتی بزرگ آلمان تولیدکنندگان خودرو هستند.

رتبهنوع کالاارزش به دلاردرصد از کل صادرات
1سوخت های معدنی شامل نفت99.3 میلیارد $22%
2وسایل نقلیه60.5 میلیارد $13.4%
3دستگاه های کامپیوتری34.5 میلیارد $7.7%
4سنگ های قیمتی و فلزات گرانبها18.3 میلیارد $4.1%

10 صادرات برتر کانادا نزدیک به دو سوم یعنی 62.7% از ارزش کلی محموله های جهانی کانادا را به خود اختصاص داده است. همانطور که مشاهده می کنید سوخت های معدنی از جمله نفت سریعترین رشد در میان 10 دسته صادرات برتر کانادا بوده است. از سال 2017 تا 2018 با 17.5% رشد افزایش داشته است. از جمله این فروش ها، روغن های نفتی خام و تصفیه شده و همچنین زغال سنگ بوده اند. بررسی جنبه های مهاجرت به کانادا یکی از مقالات پیشنهادی ما به شما همراهان همیشگی خواهد بود.

صنایع انرژی در کانادا

یکی دیگر از صنایع بزرگ در کانادا صنایع مربوط به انرژی می باشد. مناطق شمالی کانادا، آلبرتا (Alberta) و بریتیش کلمبیا (British Columbia) دارای ذخایر نفت و گازی گسترده در کانادا می باشند. صنعت انرژی در کانادا عموما از نفت و گاز، معدن، انرژی های تجدیدپذیر، تولید و توزیع انرژی تشکیل شده است. انرژی تا حد زیادی یک صنعت صادراتی در کانادا است به طوری که بیش از یک سوم از تولید نفت، گاز و زغال سنگ و بیش از %10 از انرژی برق به ایالات متحده صادر می شود.

نفت و گاز بزرگترین کالای صادراتی کانادا هستند. پتانسیل قابل توجهی برای رشد صادرات را دارند. نيروگاه های برق يك منبع رایج و ارزان قيمت در کانادا می باشد. همچنین در دسترس بودن انرژی ارزان، رشد و توسعه چندین صنایع مهم مانند صنایع آلومینیوم در استان کبک و بریتیش کلمبیا را ممکن ساخته است.

  • صنایع انرژی در کانادا به صورت مستقیم و غیر مستقیم مجموعا 11% از تولید ناخالص داخلی کانادا را تشکیل داده است.
  • در سال 2018، صنعت انرژی کانادا برای بیش از 269000 نفرا به طور مستقیم و 550500 نفر بصورت غیر مستقیم اشتغال ایجاد کرده است.
  • درآمد دولت کانادا از انرژی 14.1 میلیارد $ (دلار) در سال 2017 بوده است.
  • در سال 2017-2018 بیش از 799 میلیون $ (دلار) برای تحقیقات و توسعه در صنعت انرژی توسط دولت در کانادا هزینه شده است.
  • کانادا ششمین تولیدکننده بزرگ انرژی، پنجمین صادر کننده بزرگ خالص و هشتمین مصرف کننده بزرگ در جهان است.

صنعت کشاورزی در کانادا

کمتر از یک دوازدهم مساحت کانادا برای تولید محصول جایی که روزهای آفتابی در تابستان و میزان بارش کافی برای ارائه محصول مناسب است. با این حال، وسیع ترین محصولات و پر بازده ترین در جنوب غربی بریتیش کلمبیا و جنوب انتاریو تولید می شود. اگرچه کشاورزی کمتر از 4% از نیروی کار کانادا را تشکیل می دهد. اما برای اقتصاد ملی بسیار حیاتی می باشد. تولید مقادیر زیادی ازمواد غذایی برای بازارهای داخلی و صادراتی و تهیه مواد اولیه برای صنایع غذایی، عمده فروشی و خرده فروشی از محصولات کشاورزی می باشند.

بخش کشاورزی و تولید محصولات غذایی و کشاورزی، 111.9 میلیارد $ (دلار) به تولید ناخالص داخلی کانادا (GDP) در سال 2016 کمک کرده و 2.3 میلیون اشتغال را ایجاد کرده است. دستیابی به ارزش 62.6 میلیارد $ (دلار) را برای صادرات کشاورزی، مواد غذایی و غذاهای دریایی داشته است. پیش بینی می شود این میزان به 75 میلیارد $ (دلار) تا سال 2025 برسد. جهت اطلاع از شرایط و بازار کار در کانادا مقاله لینک شده را مطالعه بفرمائید.

بزرگترین صنایع معدن در کانادا

از اوایل قرن 16 در کانادا، صنعت معدن از بزرگترین صنایع بوده است. کانادا در تولید مواد معدنی پیشرو بوده و در بین 5 تولید کننده برتر جهانی برای کادمیوم، کبالت، الماس، سنگ های قیمتی، طلا، گرافیت، ایندیوم، نیکل، نیوبیوم، پلاتینیوم، نمک، تیتانیوم و اورانیوم قرار دارد. علاوه بر این کانادا بخش قابل توجهی از تولید جهانی آلومینیوم اولیه از بوکسیت و آلومینای وارداتی را به خود اختصاص می دهد. در حال حاضر کاناد حدود 60 ماده معدنی و فلز را در 200 معدن و 6500 معدن سنگ استخراج و تولید می کند. ارزش کل تولید مواد معدنی کانادا در سال 2018 به 47.0 میلیارد $ (دلار) رسیده است. همچنین طلا با ارزش ترین تولید مواد معدنی کانادا در سال 2018 با ارزش 9.6 میلیارد $ (دلار) در رده های برتر قرار گرفت.

ارزش کل تولید مواد معدنی کانادا در سال 2018، 47 میلیارد $ (دلار )بوده است که 4.3% بیشتر از سال 2017 یعنی به میزان 45.1 میلیارد $ (دلار) بوده است. همه گروه های کالا سود قابل توجهی را ثبت کردند. اما نتایج مربوط به کالاهای مختلف متفاوت بود. در حالی که پتاس بزرگترین افزایش در سال گذشته را با 25.7% یا 1.1 میلیارد $ (دلار) به ثبت رساند. 5 محصول معدنی برتر کانادا از نظر ارزش در سال 2018 طلا، ذغال سنگ، پتا ، سنگ آهن و مس بوده است. به طوری که ارزش ترکیبی آنها 31 میلیارد $ (دلار) بوده است که 66% از کل ارزش تولید مواد معدنی را تشکیل داده اند. امیدواریم در این مقاله که به دست همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نگارش شده است. توجه شما در رابطه با صنایع بزرگ کانادا همراه با آمار و ارقام جلب شده باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :