مهاجرت تحصیلی کرواسی

رشته مهندسی مکانیک در کرواسی

رشته مهندسی مکانیک در کرواسی

سال‌ هاست که کرواسی مقصدی محبوب برای مهاجران بوده و افراد زیادی برای تحصیل رشته مهندسی مکانیک در کرواسی اقدام می کنند زیرا کشور کرواسی از لحاظ هزینه ای بسیار مفرون به صرفه است. کرواسی یک کشور جوان و دارای میراث فرهنگی غنی و چشم انداز جغرافیایی متنوعی است. کرواسی با تاریخ غنی، سواحل زیبا، جزایر خیره کننده و هزینه های زندگی مقرون به صرفه باغث جذابیت در بین دانشجویان بین المللی شده است و همه چیز را به جامعه مهاجر خود ارائه می دهد. مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت پاسخگوی تمام سوالات در خصوص تحصیل در رشته های مهندسی کرواسی هستند.

اخذ ویزای تحصیلی برای رشته مهندسی مکانیک در کرواسی

دانشجویان بین المللی که علاقه مند به تحصیل رشته مهندسی مکانیک در کرواسی هستند و در صورتی که اقامت آنها در کشور کرواسی بیش از 90 روز طول بکشد باید در وهله اول برای اخذ اقامت کرواسی اقدام کنند. لازم به ذکر است که بدانید شهروندان اتحادیه اروپا نیازی به دریافت ویزای تحصیلی کرواسی ندارند، اما داشتن پاسپورت و کارت شناسایی الزامی است. فردی که هدف تحصیل در کرواسی را دارد در قدم اول باید از یک دانشگاه معتبر پذیرش بگیرد و سپس با نامه پذیرش از آن دانشگاه برای اخذ ویزای دانشجویی کرواسی اقدام کند. متقاضی باید نامه ای از بانک به عنوان تمکن مالی ارائه دهد که ثابت کند بودجه لازم را برای هزینه تحصیل و زندگی در کشور کرواسی را دارد و از پس هزینه های خود بر می آید. میزان بودجه در حساب بانکی شخص حداقل 1550€ تا 2500€ (یورو) است.

برای دریافت ویزای تحصیلی کرواسی بسته به این که مقامات کرواسی نحوه ارائه و پردازش ویزا در کشور و محل اقامت شخص را تنظیم کرده اند، متقاضی باید برای ویزای کوتاه مدت کرواسی به سفارت آن کشور، محل اقامت خود یا یکی از کنسولگری های کرواسی درخواست خود را ارسال کند تا مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرد. هزینه درخواست برای اخذ اقامت موقت به منظور تحصیل حدود 65€ (یورو) دارد و طبق قانون اتحادیه اروپا، یک دانشجوی بین المللی اجازه دارد یک کار نیمه وقت برای 20 ساعت در هفته انجام دهد. دانشجویان بسته به شغل و حیطه فعالیتی خود می توانند حداکثر 6€ الی 15€ (یورو) در ساعت و حدود 400€ الی 600€ (یورو) در ماه درآمد کسب کنند.

مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی کرواسی عبارتند از:

مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی کرواسی

شرایط تحصیل رشته مهندسی مکانیک در کرواسی

برای تحصیل در کرواسی در هر مقطع و رشته ای شخص باید به دانشگاه مد نظر درخواست داده و سپس بعد از تایید درخواست دانشجو نامه پذیرش اخذ کرده و بعد از آن برای ویزای دانشجویی اقدام کند. برای تحصیل در رشته مکانیک در بین کشورها آلمان انتخاب درستی و بجایی است زیرا کشوری صنعتی و بازار کار بسیار خوبی دارد. برای تحصیل در رشته مهندسی مکانیک هزینه ها بسته به دانشگاه متفاوت است، اما به طور کلی کرواسی دارای بورسیه های متعددی است که دانشجو باید نسبت به آنها آگاهی لازم را کسب کرده و بعد برای دریافت بورسیه مد نظر اقدام کند. برای درخواست بورسیه تحصیلی در کرواسی دانشجو باید ثابت کند که به زبان کرواسی مسلط است. با این حال اگر نمره تافل یا آیلتس ندارد راه های دیگری برای نشان دادن تسلط شخص وجود دارد.

هزینه های تحصیل در کرواسی به طور متوسط ​​با سایر مقاصد اروپایی برابری می کند و بسته به مقطع تحصیلی دانشجو و این که آیا در یک موسسه دولتی یا یک دانشگاه خصوصی ثبت نام کرده متفاوت است و هزینه ها از 1000€ تا 10000€ (یورو) در سال متغیر هستند. تحصیل در مقطع کارشناسی در رشته مهندسی مکانیک 4 سال زمان می برد و برنامه درسی به گونه ای طراحی شده است که مهارت های فنی شخص را قوی می کند که در آخر در آن حوزه متخصص شود. حقوق ماهیانه کار در کرواسی همیشه برای مهندسی مکانیک قابل قبول و ایده آل بوده و کار در کشور کرواسی یک گزینه شغلی محبوب برای دانشجویان است.

شرایط تحصیل رشته مهندسی مکانیک در کرواسی

مدارک لازم برای تحصیل رشته مهندسی مکانیک در کرواسی

دانشجویانی که مایل به تحصیل در مقطع کارشناسی در رشته مهندسی مکانیک در کرواسی هستند باید مدرک دیپلم خود را اخذ کرده و تمام مدارک لازم را جمع آوری کرده و ارائه دهند. مدارک لازم جهت تحصیل در رشته مهندسی مکانیک در کرواسی شامل فتوکپی پاسپورت شخص که باید حداقل 6 ماه اعتبار و فرم درخواست ویزاس تحصیلی پر شده به همراه 2 قطعه عکس سایز پاسپورت نامه پذیرش بدون قید و شرط از دانشگاه معتبر در کرواسی و نامه ی پذیرش مبنی بر تایید ارائه داده شود.

رشته مهندسی مکانیک در کرواسی تا حدودی به دلیل الزامات فنی آن یکی از سخت ترین رشته ها شناخته شده است. دانشجویان باید دوره های پیشرفته ریاضی و علوم را به عنوان بخشی از آموزش خود بگذرانند. کارشناسی مهندسی مکانیک رایج ترین مدرکی است که مهندسان مکانیک دریافت می کنند و برخی از دانشجویان رشته مهندسی مکانیک را انتخاب می کنند زیرا می دانند بعد از پایان تحصیل می توانند وارد بازار کار شوند و درآمد خوبی کسب کنند.

پردرآمدترین مشاغل مهندس مکانیک در کرواسی عبارتند از:

  • مهندس اتوماسیون
  • تحقیق و توسعه
  • ارشد مکانیک
  • مهندس ارشد طراحی
  • قوای محرکه
  • مهندس ابزار دقیق

مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت پاسخگوی تمام سوالات در خصوص تحصیل رشته مهندسی مکانیک در کرواسی هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :