مهاجرت تحصیلی اوکراین

رشته سم شناسی در اوکراین

رشته سم شناسی در اوکراین

رشته سم شناسی در اوکراین به مطالعه چگونگی ایجاد سموم طبیعی یا مصنوعی در موجودات زنده است. اثرات مضر یا نامطلوب آنهایی هستند که به بقا یا عملکرد طبیعی فرد آسیب می رسانند. اگر علاقه مند به ایجاد شغلی در زمینه سم شناسی هستید، در جای مناسبی هستید. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در پایان این مقاله پاسخ سوالات شما درباره رشته سم شناسی در اوکراین را خواهد داد.

کلیات رشته سم شناسی در اوکراین

سم شناسی به سوالات مختلفی می پردازد. به عنوان مثال، در کشاورزی، سم شناسی تأثیرات احتمالی سلامتی ناشی از قرار گرفتن در معرض آفت کش ها یا علف کش ها، یا تأثیر افزودنی های خوراک دام، مانند فاکتورهای رشد، را بر روی افراد تعیین می کند. سم شناسی همچنین در آزمایشات آزمایشگاهی روی حیوانات برای ایجاد روابط دوز-پاسخ استفاده می شود. سم شناسی همچنین به نحوه تأثیر مواد شیمیایی و مواد زائد بر سلامت افراد می پردازد.

سم شناسی یک علم کاربردی است که ورودی های بسیاری از رشته های علمی مانند زیست شناسی مولکولی، شیمی، آناتومی، فیزیولوژی و اپیدمیولوژی را دارد. برنامه کارشناسی ارشد در سم شناسی دانش پایه علمی و مهارت های حرفه ای را برای انجام ارزیابی خطرات شیمیایی انسانی در اختیار دانشجویان خود قرار می دهد. این برنامه همچنین برای هر دانشجویی که مایل به ادامه تحصیل در مقطع دکترا در رشته سم شناسی و علوم مرتبط است، زمینه خوبی فراهم می کند.

شرایط رشته سم شناسی در اوکراین

رشته سم شناسی در اوکراین را می توان به زیر رشته ها یا زیر تخصص های زیر تقسیم کرد:

زیرشاخه های رشته سم شناسی در اوکراین

سم شناسی محیطی به مطالعه مواد شیمیایی که غذا، آب، خاک یا جو را آلوده می کنند، می پردازد. همچنین با مواد سمی که وارد بدنه‌های آب مانند دریاچه‌ها، نهرها، رودخانه‌ها و اقیانوس‌ها می‌شوند، سروکار دارد. این زیر رشته به این سوال می پردازد که چگونه گیاهان، حیوانات و انسان های مختلف تحت تاثیر قرار گرفتن در معرض مواد سمی قرار می گیرند. سم شناسی شغلی (صنعتی) به اثرات سلامتی ناشی از قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی در محل کار می پردازد. این رشته به دلیل نیاز به محافظت از کارگران در برابر مواد سمی و ایمن کردن محیط کار آنها شکل گرفت. سم شناسی نظارتی اطلاعات سم شناسی موجود را جمع آوری و ارزیابی می کند تا استانداردهای مبتنی بر غلظت قرار گرفتن در معرض “ایمن” را ایجاد کند.

گرایش های رشته سم شناسی در اوکراین

سم شناسی بالینی در اوکراین به بیماری ها و بیماری های مرتبط با مواجهه کوتاه مدت یا طولانی مدت با مواد شیمیایی سمی مربوط می شود. سم شناسان بالینی شامل پزشکان اورژانس هستند که باید با علائم مرتبط با قرار گرفتن در معرض طیف گسترده ای از مواد سمی آشنا باشند تا درمان مناسب را انجام دهند. سم شناسی توصیفی به جمع آوری اطلاعات سم شناسی از آزمایشات حیوانی می پردازد. این نوع آزمایش ها برای تعیین اینکه چه مقدار از یک ماده شیمیایی می تواند باعث بیماری یا مرگ شود استفاده می شود. آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده (EPA)، اداره ایمنی و بهداشت شغلی (OSHA) و سازمان غذا و دارو (FDA)، از اطلاعات این مطالعات برای تعیین محدودیت های قرار گرفتن در معرض نظارتی استفاده می کنند.

گرایش های رشته سم شناسی در اوکراین

پذیرش رشته سم شناسی در اوکراین

در خصوص تحصیل در اوکراین در رشته سم شناسی بایستی بدانید که آزمون ورودی برای این رشته وجود ندارد. دانشجویان بر اساس مطالعات قبلی و انگیزه نامه در برنامه پذیرفته می شوند. مدرک کارشناسی قبلی مربوط به حداقل 3 سال تحصیلات آکادمیک تمام وقت (معادل 180 واحد اعتباری ECTS در سیستم دانشگاه فنلاند) از یک موسسه برای آموزش عالی برای همه متقاضیان دوره کارشناسی ارشد مورد نیاز است. مدرک باید توسط یک دانشگاه معتبر بین المللی یا موسسه آموزش عالی اعطاء شود. مطالعات پس زمینه مناسب برای مثال بیوشیمی، زیست شناسی، علوم زیستی، شیمی، دندانپزشکی، علوم محیطی، پزشکی، داروسازی، فیزیولوژی، دامپزشکی است. دانش پایه در آناتومی، فیزیولوژی، فارماکولوژی و سم شناسی پیش نیاز پذیرش است.

ترجمه مدارک آموزشی رشته سم شناسی در اوکراین باید شرایط زیر را دارا باشد:

شرایط ترجمه مدارک آموزشی رشته سم شناسی در اوکراین

متقاضیانی که دارای یکی از شرایط زیر هستند، لازم نیست در آزمون زبان انگلیسی شرکت کنند:

  • قبولی در آزمون زبان انگلیسی
  • تحصیلات قبلی یا تحصیلات عالی به زبان انگلیسی در کشورهای اتحادیه اروپا، ایالات متحده، کانادا، بریتانیا، استرالیا، نیوزیلند یا در سوئیس تکمیل شده است.
  • مدرک کارشناسی، کارشناسی ارشد یا دکترا به زبان انگلیسی در دانشگاه های همکاری ما دانشگاه غنا یا KNUST (دانشگاه علم و فناوری Kwame Nkrumah) در غنا انجام شد.

آینده شغلی رشته سم شناسی در اوکراین

کمبود آشکار سم شناسان در اوکراین قادر به ارزیابی خطرات شیمیایی در انسان وجود دارد و هدف برنامه ما این است که تا حدی به این نیاز پاسخ دهد. این برنامه طوری برنامه ریزی شده است که به فارغ التحصیلان خود اجازه می دهد تا ارزیاب های ذیصلاح خطر مواد شیمیایی انسانی شوند. این برنامه دستورالعمل ‌های اتحادیه اروپا را که مبنای ارزیابی خطر سم‌ شناسی هستند و همچنین تأیید تلاش ‌های اخیر برای هماهنگ ‌سازی جهانی طبقه ‌بندی همه مواد شیمیایی (مواد شیمیایی جدید، داروها، لوازم آرایشی) را روشن می‌ کند. آموزش در برنامه ما بر اساس آخرین دانش علمی در سم شناسی انسانی و اجماع علمی در مورد اینکه چه نوع دانشی برای ارزیابی خطرات انسانی در زمینه های دارویی و شیمیایی مورد نیاز است است. علاوه بر این، قوانین و مقررات ملی فنلاند و سطح اتحادیه اروپا در ارزیابی ریسک در برنامه درسی در نظر گرفته شده است. شما می توانید جهت اخذ پذیرش و اطلاعات بیشتر درباره اعزام دانشجو به اوکراین به راه های ارتباطی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :