مهاجرت تحصیلی اوکراین

رشته رادیولوژی در اوکراین

رشته رادیولوژی در اوکراین

رشته رادیولوژی در اوکراین منجر به تبدیل شدن به یک رادیولوژیست ماهر می شود. رادیولوژیست ها پزشکانی هستند که در تشخیص و درمان آسیب ها و بیماری ها با استفاده از روش های تصویربرداری پزشکی (رادیولوژی) مانند اشعه ایکس، توموگرافی کامپیوتری (CT)، تصویربرداری رزونانس مغناطیسی (MRI)، پزشکی هسته ای، توموگرافی گسیل پوزیترون تخصص دارند. رادیولوژیست ها حداقل 13 سال دوره آموزشی را می گذرانند، از جمله دانشکده پزشکی، دوره رزیدنتی 4 ساله و اغلب یک فلوشیپ یک یا 2 ساله اضافی از آموزش های بسیار تخصصی، مانند پرتو انکولوژی، رادیولوژی کودکان، یا رادیولوژی مداخله ای. در ادامه مقاله موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت جزئیات بیشتری از رشته رادیولوژی در اوکراین را برای شما شرح خواهیم داد.

شرایط رشته رادیولوژی در اوکراین

رشته رادیولوژی در کشور اوکراین دارای 2 بخش است:

  • رادیولوژی تشخیصی (همچنین به عنوان رادیولوژی بالینی که در اتحادیه اروپا مورد استفاده قرار می گیرد)
  • رادیولوژی درمانی یا انکولوژی پرتویی

هر 2 بخش از رشته رادیولوژی در کشور اوکراین در سال سوم تمام دانشکده ها تدریس می شود. پرتوپزشکی در سال پنجم به دانشجویان دانشگاه آموزش داده می شود. تعیین نشانه شناسی رادیولوژیکی بیماری ها (به ویژه انکولوژیک) از جمله جستجوی پیش بینی کننده های تشخیصی رادیولوژیکی عود بیماری های بدخیم در دراز مدت، جستجو برای رویکردهای جدید رادیوتراپی تومورهای بدخیم به منظور افزایش اثربخشی و یا کاهش عوارض پرتودرمانی می باشد. آموزش مداوم داخلی و توسعه حرفه ای کارکنان آموزشی بخش از طریق کنفرانس های هفتگی انجام می شود که چکیده (مقالات 10 مجله علمی برجسته در مورد رادیولوژی تشخیصی، انکولوژی پرتوشناسی، ایمنی پرتو) و بررسی موارد فعلی از عمل می شنوند.

الزامات رشته رادیولوژی در اوکراین

در خصوص الزامات رشته رادیولوژی در کشور اوکراین بایستی بدانید که پس از اتمام دوره 6 ساله آموزشی، به دانشجویان مدرک دکترای پزشکی (MD) اعطاء می شود. پذیرش در دوره کارشناسی رشته رادیولوژی در اوکراین پس از امضای قرارداد بین دانشجو و دانشگاه آغاز می شود. هزینه‌ های رشته رادیولوژی در اوکراین برای دانشجویان بین‌المللی به دلار آمریکا است و در طول مدت قرارداد ثابت می‌ ماند. برای دانشجویان بین المللی، زبان آموزش رشته رادیولوژی در اوکراین انگلیسی است، اما در واقع زبان تحصیل در اوکراین به زبان روسی یا اوکراینی است که برای داوطلبان محلی ارائه می شود. برای داوطلبانی که به زبان انگلیسی تحصیل می کنند در 2 سال اول کلاس های زبان برگزار می شود تا بتوانند به زبان محلی مسلط شوند. تحصیل در اوکراین در رشته رادیولوژی دانشجویان را قادر می سازد تا با بیماران ارتباط گفتاری برقرار نمایند. برنامه درسی رشته رادیولوژی در اوکراین توسط وزارتخانه های آموزش و پرورش و بهداشت عمومی اوکراین تایید شده است. دانشجویان به گروه های کوچک 6 تا 10 نفره برای تحصیل در رشته رادیولوژی تقسیم می شوند.

الزامات رشته رادیولوژی در اوکراین

نحوه پذیرش در رشته رادیولوژی در اوکراین

به دلیل کوچک بودن گروه های دانشجویی، توجه فردی برای هر دانشجو در رشته رادیولوژی در کشور اوکراین امکان پذیر است. در 2 سال اول به دانشجویان در کلاس آموزشی در خصوص دروس تئوری و عملی آموزش داده می شوند. در سال دوم، به دانشجویان در مورد موضوعات بالینی نیز آموزش داده می شود و به منظور جمع آوری تجربیات عملی، در بیمارستان ها آموزش بالینی داده می شود. هر جلسه کلاس در خصوص رشته رادیولوژی در کشور اوکراین نمره گذاری می شود. معاینات داخلی رشته رادیولوژی برای قبولی در آزمون رشته رادیولوژی در اوکراین وجود دارد. دانشجو برای فارغ التحصیلی در رشته رادیولوژی در اوکراین باید علاوه بر امتحانات داخلی دانشگاه، قبل از فارغ التحصیلی از سال سوم و ششم تحصیلی، یک آزمون دولتی (امتحان خارجی) به نام های «کروک 1» (مرحله 1) و «کروک 2» (مرحله 2) را بگذراند.

دانشجو در سال آخر رشته رادیولوژی در اوکراین، مهارت عملی خود را در رشته بالینی در بالین بیمار (آزمون عملی) و مهارت علمی و نظری (آزمون تئوری) مورد آزمایش قرار می‌ دهد. برای فارغ التحصیلی در رشته رادیولوژی در اوکراین باید هر 2 آزمون را با ارائه نمرات عالی گذراند. پس از فارغ التحصیلی، دانشجو می تواند در بیش از 20 تخصص ارائه شده توسط دانشگاه مانند قلب و عروق، پزشکی بالینی، انکولوژی، رادیولوژی، بهداشت عمومی و غیره تمرین کند یا ثبت نام کند.

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت امیدوار است که این مقاله پاسخ تمامی سوالات شما درباره رشته رادیولوژی در اوکراین را داده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :