مهاجرت تحصیلی استرالیا

دانشگاه های معتبر استرالیا

دانشگاه های معتبر استرالیا

طبق آخرین تغییرات و آمار اعلام شده دانشگاه های معتبر استرالیا در رده بندی برترین دانشگاه های دنیا قرار گرفته اند. به طوری که 35 دانشگاه این کشور در لیست رده بندی موسسه QS جای گرفته اند. اگر قصد مهاجرت به استرالیا از طریق تحصیل را دارید دانشگاه های معتبر استرالیا می تواند بهترین انتخاب شما باشد.

زیرا با تحصیل در دانشگاه های این کشور از مزایایی مثل: آموزش به زبان انگلیسی، تدریس بر اساس آخرین استانداردهای جهانی، امکان اخذ بورسیه تحصیلی، امکان کار در طول دوران تحصیل و کیفیت بالای آموزش بهره مند خواهید شد. مقاله ای که مطالعه می کنید به همت کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در رابطه با دانشگاه های معتبر استرالیا به نگارش در آمده است.

ANU از دانشگاه های معتبر استرالیا

دانشگاه ملی استرالیا جزء 10 دانشگاه برتر این کشور است که در سال 1946 تاسیس شد. ANU در اصل دانشگاه تحقیقاتی است که توسط پارلمان استرالیا در شهر کانبرا ساخته شد. در واقع دانشگاه ملی استرالیا تنها دانشگاهی است که توسط پارلمان استرالیا شاخته شد. این دانشگاه میزبان حدودا 22500 دانشجو و محقق می باشد و موفق به اخذ 6 جایزه نوبل شده است.

لازم به ذکر است دانشگاه ملی استرالیا با دانشگاه های بین المللی و معتبری مثل لیست زیر همکاری دارد:

  • دانشگاه ییل
  • دانشگاه آکسفورد
  • دانشگاه زوریخ

در این دانشگاه طیف گسترده ای از رشته های تحصیلی ارائه می شود که می توان به رشته های ریاضیات، فیزیک، هنر، علوم اجتماعی، زیست شناسی، نجوم و فیزیک نجومی، علوم کامپیوتر و فناوری، اقتصاد، گرایش های فنی و مهندسی، انسان شناسی، مطالعه تاریخ/ هنر و موزه، حسابداری و امور مالی اشاه کرد.

ملبورن از دانشگاه های معتبر استرالیا

در بین دانشگاه های دنیا این دانشگاه موفق به اخذ رتبه 42 شده که اعتبار خود را از رشته های پزشکی و روان پزشکی گرفته است. دانشگاه ملبورن در سال 1853 تاسیس شد و به عنوان دومین دانشگاه قدیمی در استرالیا شناخته می شود. در حال حاضر این دانشگاه دارای 47 هزار دانشجو و 6500 کارمند دارد و حدودا 280 هزار دانشجو از این دانشگاه فارغ التحصیل شده اند که 15% آن ها دانشجویان خارجی و بین المللی بوده اند. دانشگاه ملبورن دارای 12 دانشکده و یک پردیس اصلی در پارکویل است.

رشته های تحصیلی پرطرفدار و مهم که در دانشگاه ملبورن استرالیا ارائه می شوند عبارتند از:

  • محیط زیست
  • علوم جنگل
  • زبان شناسی کاربردی
  • معماری
  • بیوتکنولوژی
  • علوم دامی و دامپزشکی
  • فیزیوتراپی
  • پرستاری
  • آسیب شناسی
  • معماری
  • سیاست گذاری و مدیریت عمومی

جهت اطلاع از شرایط تحصیل در استرالیا ابتدا مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید.

معرفی دانشگاه کوئینزلند استرالیا

University of Queensland از موسسات آموزشی و تحقیقاتی پیشرو کشور استرالیاست که در سال 1909 در شهر بریزبین ساخته شد،. کوئینزلند اولین دانشگاه ایالتی می باشد که جزء 50 دانشگاه برتر در دنیا ساخته می شود. در سال 1999 این دانشگاه به عنوان دانشگاه برتر سال در کشور استرالیا معرفی شد. در حال حاضر حدودا 50830 دانشجو در حال تحصیل در دانشگاه کوئینزلند مشغول به تحصیل هستند. حدودا بیش از 5000 دانشجو از مقطع تحصیلی دکتری این دانشگاه فارغ التحصیل شده اند.

خاطر نشان می شود کوئینزلند از اعضای دانشگاه های گروه 21 است. همچنین عضوی از گروه 8 نیز می باشد. این دانشگاه دارای 10 دانشکده است. دوره های تحصیلی را در مقاطع فوق دیپلم، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری برای تحصیل در استرالیا ارائه می کند. جهت اطلاع از شرایط مهاجرت به استرالیا می توانید مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید.

رتبه بندی رشته های تحصیلی دانشگاه کوئینزلند بر اساس رده بندی QS در سال 2022 به شرح ذیل است:

معرفی رشته های تحصیلیرتبه جهانی
رشته های ورزشی3
مهندس معدن و مواد معدنی5
مطالعات محیطی14
روانشناسی23
کشاورزی و جنگلداری25
مهندسی عمران و سازه26
داروسازی31
پرستاری36
علوم پزشکی37
مهندسی شیمی38

معرفی دانشگاه کوئینزلند استرالیا

تاسمانیا از دانشگاه های معتبر استرالیا

این دانشگاه چهارمین دانشگاه قدیمی کشور استرالیا است که به عنوان یکی از دانشگاه های دولتی برتر در این کشور شناخته می شود. دانشگاه تاسمانیا در سال 1890 در جزیره تاسمانیا ساخته شده و دارای قدمت 100 ساله است. در واقع تاسمانیا تنها دانشگاه این جزیره می باشد که دارای 3 پردیس دانشگاهی Launceston در شمال، Hobart در جنوب و Burnie در شمال غربی همین جزیره است.

دانشگاه تاسمانیا دارای 5 دانشکده بوده که طیف گسترده ای از رشته های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، حقوق، کشاورزی و علوم محیط زیست، معماری، هنر، موسیقی، رایانه و فناوری اطلاعات، فنی و مهندسی، مطالعات دریایی، روان شناسی و علوم پایه را ارائه می کند. در خصوص مهاجرت به استرالیا از طریق تحصیل می توانید مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید.

آدلاید از دانشگاه های معتبر استرالیا

Adelaide در سال 1874 تاسیس شد. یکی از دانشگاه های قدیمی کشور استرالیا است که تاریخ غنی آن از معماری خیره کننده اش مشخص می باشد. ساختمان میچل توسط معمار ایرلندی ویلیام مک گین ساخته شد و محوطه اصلی دانشگاه در بین سال های 1879 تا 1881 ساخته شده که آن را به عنوان اولین ساختمان دانشگاه تبدیل کرده است. از موارد دیگری که باعث برجستگی این دانشگاه شده می توان به بهترین نمونه سبک Gothic Revival و کتابخانه بار اسمیت که به عنوان بزرگترین کتابخانه نیم کره جنوبی شناخته می شود اشاره کرد.

دانشگاه آدلاید دارای 5 دانشکده می باشد که امکان تحصیل در رشته های علوم بهداشت، ریاضیات، هنر، علوم کامپیوتر، فنی و مهندسی، علوم پایه، موسیقی، تاریخ، سیاست، صنایع غذایی، اقتصاد و حقوق، معماری محیط و طراحی شهری، انسان شناسی، مطالعات بومی استرالیا و بهداشت جامعه و روانشناسی را فراهم کرده است.

نیو ساوت ولز از دانشگاه های معتبر استرالیا

New South Wales در کنزینتون حومه شهر سیدنی قرار گرفته و با نام اختصاری UNSW شناخته می شود. این دانشگاه در سال 1949 ساخته شد. در گروه 8 (دانشگاه های مطرح و معتبر استرالیا) عضو است. دانشگاه نیو ساوت ولز با بیش از 200 دانشگاه مطرح در دنیا برنامه های مبادله دانشجویی دارد که همین مسئله باعث شده دانشجویان زیادی از سراسر دنیا تلاش کنند پذیرش این دانشگاه را برای ادامه تحصیل در استرالیا به دست بیاورند. دانشجویان خارجی برای تحصیل در این دانشگاه باید بر اساس مقطع و رشته تحصیلی در هر ترم مبلغی بین 11000$ الی 12600$ (دلار) پرداخت کنند.

UNSW دارای 8 دانشکده است که طیف گسترده ای از رشته های تحصیلی در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می کند. اما رشته های بازرگانی، اقتصاد، مهندسی و فناوری و حقوق در آن از اعتبار بالایی برخوردار هستند. سایر رشته های تحصیلی ارائه شده در دانشگاه نیو ساوت ولز عبارتند از:

  • هنر
  • علوم اجتماعی
  • حسابداری
  • مهندسی عمران
  • معماری
  • طراحی محیط
  • علوم پزشکی و علوم پایه

از این رو مهاجرت به استرالیا از طریق تخصص به طور کامل در مقاله مذکور شرح داده است.

موناش از دانشگاه های معتبر استرالیا

Monash دومین دانشگاه برتر شهر ملبورن است که نام آن از شخصیت برجسته و مهم ژنرال جنگی جان موناش گرفته شده است. این دانشگاه تحقیقاتی به دلیل انجام تحقیقات مربوط به سلول های بنیادی شهرت زیادی دارد. پردیس اصلی دانشگاه موناش (کلیتون) آنقدر بزرگ است که دارای کد پستی اختصاصی می باشد، این پردیس دانشگاهی دارای معماری خاص و مدرنی می باشد که توسط لیون طراحی شده است. علاوه بر پردیس کلیتون دانشگاه موناش دارای 4 پردیس دانشگاهی دیگر می باشد که در مناطق مختلفی جای گرفته اند. لازم به ذکر است که دانشگاه موناش دارای 9 دانشکده است.

در این مقاله سعی داشتیم ابهامات پیش روی شما را در رابطه با دانشگاه های معتبر استرالیا برطرف کنیم و شما را در آشنایی با دانشگاه های این کشور همراهی کنیم. برای دریافت مشاوره های تخصصی و اطلاع از جزئیات بیشتر شرایط تحصیل در دانشگاه های استرالیا می توانید همه روزه با تیم مجرب و حرفه ای موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همراه باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :