مهاجرت به کشور سوئد

زندگی در شهر استکهلم

زندگی در شهر استکهلم

بسیاری از متقاضیان بین المللی که قصد زندگی در شهر استکهلم را برای سفر و اقامت خود گرفته اند، بایستی بدانند که شهر استکهلم سوئد با توجه پایتخت بودن و همچنین حضور دانشگاه های متعدد در آن اولین مکان انتخابی برای مهاجرین است. شهر استکهلم همچنین مهم ترین شهر سوئد و مرکز سیاسی، اقتصاد و فرهنگی سوئد است. از این رو حدود 30% از تولید ناخالص داخلی کشور سوئد از شهر استکهلم تامین می شود.

شهر استکهلم همچنین یکی از پاک ترین و تمیز ترین شهرهای جهان و همچنین یکی از با ارزش ترین شهرهای اروپا از نظر میزان سرمایه است. مطمئنا بررسی زندگی در استکهلم و بررسی مزایا و معایب زندگی در این شهر برای هر مهاجری به سوئد قابل توجه است که در این مقاله مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به این موضوع پرداخته اند.

درباره شهر استکهلم سوئد

استکهلم، پایتخت سوئد با 1.5 میلیون نفر جمعیت در جنوب شرقی مرکز سوئد بر روی جزیره های متعدد واقع شده است. این شهر به دلیل زیرساخت های بسیار توسعه یافته، مکان های دیدنی شگفت انگیز و فرهنگی متنوع و زندگی شبانه بسیار مشهور می باشد. این شهر به دلیل عدم وجود صنایع سنگین یکی از تمیزترین شهرهای جهان به حساب می آید. بهترین نمونه های طبیعت در را حتی می توانید در داخل این شهر بیابید. اول از همه، استکهلم به دلیل معماری بی نظیر شناخته شده است.

استکهلم شهر موزه ها و گالری های مختلف هنری است. مشهورترین موزه ملی سوئد در این شهر واقع شده که بهترین نمونه های هنر سوئد و بین المللی را نشان می دهد و به ویژه برای کارهای رامبراند معروف است. آثاری از پیکاسو و دالی در موزه هنرهای مدرن این شهر به معرض نمایش گذاشته شده اند. استکهلم مکانی فوق العاده با جاذبه های بسیار جذاب، تاریخ غنی و نوع خاصی از جذابیت های اسکاندیناوی و تاریخی از مردمان وایکینگ برای بازدید است. استکهلم یک شهر نسبتا کوچک در مقایسه با دیگر شهرهای واقع در اروپا است.

مزایای زندگی در شهر استکهلم

استکهلم سوئد بین المللی تری شهر سوئد و مشهورترین شهر این کشور است. زندگی در شهر استکهلم سوئد مزایای بسیار دارد که در اینجا به مهم ترین آنها اشاره کرده ایم:

  • مناسب برای خانواده

با وجود بالا بودن هزینه زندگی در سوئد و پایتخت آن، استکهلم شهری عالی برای پرورش خانواده است. وقتی فرزندی به دنیا آمده یا فرزند خوانده می شود، 480 روز مرخصی برای والدین در نظر گرفته می شود و می توانند 80% از دستمزد خود را برای 390 روز آن مطالبه کنند.

  • زمستان های زیبا

درست است که اولین زمستان همه در استکهلم می تواند سخت باشد. زیرا سازگاری با دما سخت است اما بدون هیچ شکی استکهلم در فصل زمستان کاملا خیره کننده به نظر می رسد. در بعضی از شهرها، هوای سرد می تواند هرج و مرج ایجاد کند.

  • فرهنگ مناسب کار

سوئدی ها بسیار سخت کار کرده اند تا اطمینان حاصل کند که فرهنگ محل کار خود از کارگران شاد و سالم ناشی شود و تعادل مثبت بین کار و زندگی برقرار باشد. تعطیلات در سوئد بسیار زیاد است. به طوری که بسیاری از افراد بیش از 5 هفته تعطیلی دارند.

مزایای زندگی در شهر استکهلم

معایب زندگی در شهر استکهلم سوئد

علاوه بر مزایای بسیار زندگی در شهر استکهلم مطمئنا زندگی در سوئد می تواند معایبی به همراه داشته باشد که در اینجا به برخی از آنها اشاره کرده ایم.

  • ساعات محدود باز بودن فروشگاه ها

استکهلم علی رغم اینکه یک مقصد توریستی است اما در بسیاری از مکان های خرید و خدمات ساعت های کاری محدود بوده و به خصوص در روز های شنبه و یکشنبه بسیاری از فروشگاه ها بسته هستند.

  • فرهنگ مردم استکهلم

یکی از رایج ترین شکایات اشاره شده توسط مهاجرین سرد بودن مردم استکهلم و عدم ارتباط پذیری آنها با مردم مهاجر است که ریشه در تاریخچه فرهنگ مردم سوئد دارد.

  • هزینه بالای زندگی در استکهلم

به طور کلی بسیاری از موارد برای زندگی در استکهلم از مسکن گرفته تا پوشاک، بنزین گرفته تا حمل و نقل عمومی، خورد و خوراک گرفته تا بلیط فیلم، بسیار گران هستند. مهاجران باید متناسب با آن سبک زندگی خود را تنظیم کنند.

هزینه زندگی در شهر استکهلم

همانطور که اشاره شد هزینه بالای زندگی در استکهلم سوئد یکی از معایب زندگی در شهر استکهلم سوئد است. به صورت کلی تخمین زده شده که هزینه زندگی در شهر استکهلم برای یک نفر ماهیانه حدود 24000SEK (کرون) و برای یک خانواده 4 نفره حدود 44000SEK (کرون) هزینه در پی دارد. همچنین هزینه اقامت در استکهلم نیز بالاست. به طور معمول برای کرایه خانه 85 متری در ماه در منطقه عادی این شهر بایستی حدود 15000SEK (کرون) بپردازید. در حالی که برای ماندن در یک خانه 85 متری در منطقه گران شهر استکهلم سوئد بایستی حدود 22000 SEK (کرون) در ماه پرداخت کنید.

در جدول زیر هزینه های مختلف برای زندگی در شهر استکهلم آورده شده است:

آیتمقیمت به کرون
یک لیتر شیر12SEK
یک شانه تخم مرغ34SEK
500 گرم پنیر53SEK
یک کیلوگرم سیب زمینی12SEK
یک کیلوگرم گوجه36SEK
یک کیلوگرم گوشت مرغ55SEK
اجاره آپارتمان یک تخته در مرکز شهر12818SEK
اجاره آپارتمان 3 تخته در مرکز شهر20511SEK

اقامت در شهر استکهلم سوئد

نسبت به سایر کشورهای غربی هزینه اقامت دائم سوئد و پایتخت آن اعم از اجاره یا خرید در استکهلم بسیار زیاد است. قیمت ها در سطح داخلی بسیار بالاتر می باشد. بنابراین با نگاهی به گزینه هایی در حومه شهر می توان خانه را با قیمت کم تری برای اجاره پیدا کرد. بازار اجاره خانه در سوئد یک آشفتگی واقعی است. حتی محلی ها نیز می توانند در یافتن اجاره خوب و مقرون به صرفه در شهر کار سختی داشته باشند.

به دلیل شرایط سخت اجاره، خریدن یک آپارتمان در استکهلم راه حل بهتری می باشد. با بررسی زندگی در شهر استکهلم سوئد چنانچه تصمیم به مهاجرت به سوئد گرفتید می توانید برای اخذ وکیل و مشاوره تخصصی به موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه کنید و همچنین یا به صورت تلفنی و یا حتی آنلاین ارتباط برقرار کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :