مهاجرت کاری اوکراین

خوداشتغالی در اوکراین

خوداشتغالی در اوکراین

خوداشتغالی در اوکراین به ویژه در بخش های فناوری و نرم افزار با توجه به زیرساخت های حال حاضر این کشور، مورد توجه قرار گرفته است. علیرغم وضعیت نظامی جاری در این کشور، مزایای اضافه شده مانند نرخ مالیات نسبتا پایین و نامزد شدن در پیوستن به اتحادیه اروپا را باید مورد توجه قرار داد. امروزه، دسترسی شرکت‌ ها به استعدادهای برتر در سراسر جهان آسان‌ تر از همیشه است. اگر متقاضی یک شرکت کوچک یا یک استارت آپ دارد، به دنبال پشتیبانی در یک پروژه کوتاه مدت هست یا منابع لازم برای استخدام کارمندان تمام وقت را ندارد، استخدام پیمانکاران جهانی یک گزینه قوی است. در ادامه مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، جزئیات بیشتری در این خصوص ارائه خواهند کرد.

شرایط خوداشتغالی در اوکراین

در کشور اوکراین، به یک فرد خوداشتغال، کارآفرین خصوصی یا مالک انحصاری می گویند. اگر متقاضی تصمیم گرفته باشد که مسیر خود را تغییر دهد و روند شغلی خود را بر اساس شرایط خود ایجاد کند، پس تبدیل شدن به یک پیمانکار مستقل در این کشور را می تواند یک فرصت خوب در نظر بگیرد. با این حال، در این روند، کارمندان به طور متفاوتی طبقه بندی می شوند و معمولا از مزایای یکسانی مانند مرخصی استحقاقی، روزهای بیماری و حداقل دستمزد برخوردار نیستند. از طرف دیگر این افراد، آزادی و انعطاف بیشتری در نحوه کار خوداشتغالی با کشور اوکراین را دارند.

شرایط خوداشتغالی در اوکراین

شرایط کار خوداشتغالی برای پیمانکاران در اوکراین

قبل از شروع کار به عنوان یک پیمانکار مستقل در روند مهاجرت به اوکراین، ابتدا باید یک ساختار رسمی برای کسب و کار خود انتخاب کند. این مشخص می کند که بدهی های فرد چقدر هست و چگونه مالیات پرداخت می کند. همچنین می تواند به جای مالیات بر درآمد شخصی استاندارد، درخواست پرداخت مالیات بر درآمد کند. تحت این ساختار، کنترل کامل شرکت خود را دارد. اگر او حمایت قانونی بیشتری می‌خواهد، با شرکای دیگر کار می‌کند و یا پیش‌بینی کرده است که درآمد زیادی داشته باشد، می‌تواند ایجاد کردن یک شرکت رسمی را مورد نظر قرار دهد.

در اینجا به بررسی برخی از شرایط خوداشتغالی در اوکراین اشاره شده است:

  • ثبت نام به عنوان ایجاد کسب و کار در اوکراین
  • از طبقه بندی نادرست استفاده نکند.
  • طرح مناسبی در ارتباط با شغل مورد نظرشون، ارائه بدهند.

معیارهای موجود در ارتباط با خوداشتغالی در اوکراین

در کشور اوکراین، اکثر افرادی که شغل آزاد رو انتخاب می کنند، ساختار تجاری کارآفرین خصوصی را بهترین گزینه برای نیازهای خود یافته اند. این شکل از کسب و کار در کشور اوکراین، رایج ترین مسیر در بین ثبت مشاغل و ساده ترین نوع تعریف شده توسط قانون اوکراین است. در واقع 2 دلیل اصلی برای شرایط خوداشتغالی در اوکراین، فرآیند ثبت نام ساده و سیستم مالیاتی ساده است. در کشور اوکراین، هم شهروندان اوکراینی و هم افراد مهاجر می توانند به عنوان کارآفرین خصوصی جهت کار در اوکراین ثبت نام کنند.

سوالات متداول در ارتباط با خوداشتغالی در اوکراین

در اینجا به رفع برخی از ابهامات در خصوص خوداشتغالی در اوکراین می پردازیم:

  • آیا خوداشتغالی در اوکراین رایج است؟ بر اساس نتایج منتشر شده، در اوکراین، اکثریت قریب به اتفاق جوانان خوداشتغالی و کسب و کار خود را ترجیح می دهند، در حالی که در اتحادیه اروپا، تنها حدود یک سوم آنها این کار را انجام می دهند.
  • مالیات خوداشتغالی در اوکراین چه قدر است؟ در این کشور، بدون در نظر گرفتن میزان درآمد، فرد باید نرخ ثابتی معادل 18% از درآمد مشمول مالیات خود را پرداخت می کند.

در صورت تمایل به کسب اطلاعات دقیق در رابطه با شرایط دریافت این نوع از مهاجرت، می توانید با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :