مهاجرت سرمایه گذاری در مجارستان

خرید ملک در مجارستان

خرید ملک در مجارستان

با بالا رفتن تقاضا برای سرمایه گذاری در اتحادیه اروپا به دلیل امکان مهاجرت خانوادگی و امکان اخذ اقامت، خرید ملک در مجارستان بسیار مورد توجه است. با توجه به بالا رفتن نرخ مهاجرت در حال حاضر و بالا رفتن درخواست ها برای زندگی در کشور های با کیفیت و با داشتن ویزای همراه، بسیاری از افرادی که به دنبال مهاجرت خانوادگی به همراه اخذ پاسپورت و اقامت دائم کشور و علاوه بر آن سرمایه گذاری هستند با علم به این موضوع که می توانند از امکانات سرمایه گذاری مثل امکان سفر به کلیه کشور های عضو اتحادیه اروپا و شنگن، تحصیل فرزندان تا زیر 18 سال به صورت رایگان، امکان کار و درآمد زایی و موارد بسیار دیگر بهره مند گردند، این کشور را بر می گزینند.

خرید ملک در کشور مهاجر پذیر مجارستان، علاوه بر داشتن زیبایی های بی نظیر، کارناوال های فراوانی که از سراسر دنیا در تاریخ های مشخصی در سراسر این کشور و به خصوص پایتخت این کشور، بوداپست، برگزار می شوند، به دلیل افزایش 7% الی 10% که هر ساله در این کشور اتفاق می افتد می تواند یکی از مهم ترین و ارزنده ترین انواع سرمایه گذاری بخصوص از ایران شناخته شود. در مقاله زیر به بررسی سوالات افراد علاقمند در خصوص روند دریافت روادید از روش خرید ملک در مجارستان که توسط مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نگارش شده است، پرداخته خواهد شد.

بررسی مزایای خرید ملک در مجارستان

همه افراد می توانند با خرید ملک در مجارستان و بویژه در بوداپست تحت حمایت دولت از خریداران خارج از کشور بهره مند شوند. شایان ذکر است، سرمایه‌گذاران با سرمایه‌گذاری 170000(€) یورو در املاک ویزای اقامت از طریق سرمایه‌گذاری برای خود و اعضای خانواده خود دریافت نمایند و از آنجایی که مجارستان عضو اتحادیه اروپا است، دارندگان این نوع ویزا به تمامی 27 کشور منطقه شنگن دسترسی خواهند داشت. کسانی که در املاک و مستغلات سرمایه گذاری نمایند، می توانند اجازه اقامت به مدت 5 سال دریافت نموده و بدون دغدغه پس از این دوره اولیه، مجوز قابل تمدید خواهد بود. نکته قابل توجه دیگر اینکه پایین ترین نرخ سرمایه گذاری برای ویزا در اروپا از آن مجارستان بوده و شرکت ها بر سود فقط 9% است که پایین ترین نرخ در این منطقه شناخته می شود.

بررسی مزایای خرید ملک در مجارستان

اخذ اقامت مجارستان از طریق خرید ملک

با شنیدن خرید ملک در اتحادیه اروپا یکی از مهم ترین دغدغه هایی که ذهن افراد را در گیر می نماید، بالا بودن هزینه های مرتبط با این نوع از اخذ روادید است اما جالب توجه است که در مجارستان با حداقل هزینه امکان اخذ اقامت برای شخص متقاضی، همسر و کلیه فرزندان زیر 18 سال و گاها فرزندان بالای 18 سال نیز وجود دارد که با پرداخت حدودا 8000€ (یورو) امکان پذیر خواهد شد.

با خرید ملک در این کشور امکان دریافت اقامت 3 ساله با حداقل مبلغ 27000€ (یورو) به کشور مجارستان وارد شده و پس از حدود 90 روز با خرید یک ملک به ارزش حداقل 170000€ (یورو) مهر تایید بر حضور خود و کلیه اعضای خانواده ثبت نمایند و نکته مثبت این نوع از اقامت این است که فرد ابتدا اقامت 3 ساله از سفارت مجارستان دریافت می نمایند و سپس بدون بلوکه شدن مبلغ، امکان خرید ملک یا ثبت شرکت در مجارستان در بازه اعلام شده را خواهد داشت.

در ادامه به بررسی دیگر موارد قابل توجه در خصوص خرید ملک در این کشور پرداخته خواهد شد:

مزایای خرید ملک در مجارستان

بررسی هزینه های زندگی در مجارستان

یکی از مهم ترین عواملی که بررسی آن برای شروع مهاجرت می تواند موجب اخذ تصمیم نهایی گردد، دانستن این موضوع است که هزینه زندگی در مجارستان چگونه است. یکی از مهم ترین دلایل انتخاب مجارستان به عنوان مقصد مهاجرتی نیز، این است که فرد متقاضی امکان زندگی در قلب اروپا و با هزینه های بسیار پایین تر به نسبت فردی که در کشورهای همسایه مجارستان مثل اتریش زندگی می کند، می پردازد. وجود هزینه های مناسب برای زندگی در این کشور، داشتن امکان خرید ملک با هزینه ایی در حدود هزینه ایی که افراد در ایران برای خرید ملک می پردازند، امکان تبدیل ویزا و حتی درآمد زایی از طریق اجاره ملک در مجارستان توانسته است این کشور را برای مهاجرت در میان افراد بسیار محبوب سازد.

در ادامه در نمودار زیر به بررسی حدود هزینه های زندگی در مجارستان برای مقایسه آسان تر پرداخته خواهد شد:

حدود هزینه های زندگی در مجارستان

بررسی مدارک مورد نیاز جهت خرید ملک در مجارستان

برای درخواست مجوز خرید ملک مسکونی در کلیه کشور ها قوانین خاص مرتبط به آن کشور نگارش شده است و افرادی که تمایل به خرید ملک در کشور خاصی دارند باید بسته به شرایط آن کشور مدارک خاصی را تهیه نمایند.

در کشور مجارستان نیز برای خرید ملک به مدارک زیر نیاز است:

  • فرم درخواست در خصوص خرید ملک مورد نظر
  • ثابت نمودن پرداخت هزینه درخواست ملک انتخاب شده
  • یک کپی تایید شده یا محضری از مدرک شناسایی فرد متقاضی و در صورت وجود همراه از مدارک همراهان(گذرنامه، گواهینامه رانندگی، یا شناسه مجارستانی)
  • قرارداد خرید اولیه ملک مورد نظر در مدت مشخص
  • سند مالکیت ملک مورد نظر (نباید بیشتر از 21 روز باشد)
  • وکالت برای وکیل مسئول معامله
  • سوابق کیفری متقاضی برای تایید اینکه هیچ اتهامی علیه وی وجود ندارد.

پس خرید ملک مسکونی در مجارستان با یافتن خانه رویایی متقاضی آغاز خواهد شد و سپس باید یک وکیل برای رسیدگی به این روند وجود داشته باشد. بویژه اینکه در صورتی که فرد شهروند مجارستان نباشد، ممکن است قبل از نهایی کردن معامله به مجوز خرید ملک نیاز شود. دولت مجارستان به مهاجران و افرادی که کسب و کار خود را در این کشور راه اندازی می کنند، کمک های مهاجرتی و تجاری ارائه می نماید. پس خرید ملک ممکن است قدم بزرگ بعدی در زندگی متقاضی در مجارستان باشد و ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مفتخر به ارائه پاسخ و راهنمایی به سوالات علاقمندان به اخذ این روادید هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :