مهاجرت کاری قبرس

حقوق ماهیانه کار در قبرس

حقوق ماهیانه کار در قبرس

بررسی حقوق ماهیانه کار در قبرس برای افرادی که قصد مهاجرت به قبرس را دارند، با توجه به جنسیت آنها امری مهم و ضروری است. گرچه جنسیت نباید بر میزان دستمزد و حقوق تأثیری داشته باشد، اما در واقع تأثیر دارد. در کشور قبرس، میانگین تفاوت بین حقوق کارمندان مرد و زن در تمام زمینه های شغلی 6% است. به طور متوسط میزان میانگین حقوق زنان در قبرس حدود 2100€ (یورو) و میانگین حقوق مردان حدود 2230€ (یورو) است. میانگین افزایش حقوق در یک سال کاری در قبرس حدود 5% است. در مقاله زیر که توسط مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت گردآوری شده است به بررسی جزئی حقوق ماهیانه کار در قبرس، مشاغل و ویزای کاری پرداخته شده است.

بررسی حقوق ماهیانه کار در قبرس 2024

بر اساس آمار و گزارش ها میزان متوسط حقوق ماهیانه کار در قبرس در سال 2024 مبلغ 2170€ (یورو) است. کمترین میانگین دستمزد در کشور قبرس مبلغ 550€ (یورو) و بیشترین میانگین دستمزد مبلغ 9660€ (یورو) است. بدیهی است ارقام ذکر شده، میزان دستمزد ناخالصی حقوق دریافتی متقاضیان است. این موضوع بدین معنی است که این میزان حقوق قبل از کسر مالیات محاسبه شده است. از آنجایی که مالیات ها ممکن است در بخش های مختلف متفاوت باشد، محاسبه دقیق حقوق خالص پس از کسرمالیات بسیار دشوار است. میانگین حقوق ماهیانه کار در قبرس شامل مسکن، حمل و نقل و سایر مزایا است.

مقایسه ساختار حقوق و دستمزد در قبرس (به یورو) در نمودار زیر بررسی شده است:

مقایسه ساختار حقوق و دستمزد در قبرس

حقوق ماهیانه کار در مشاغل مختلف در قبرس

دستمزد و حقوق در درجه اول در کشور قبرس با سطح تجربه ای که فرد دارد، تعیین می شود. بدیهی است با افزایش و بالا بردن تجربه و مهارت میزان دستمزد کار در قبرس افزایش می یابد. در کشور قبرس کارمندان با 2 تا 5 سال سابقه، به طور متوسط 32% بیشتر از کارگران سطح پایه و پایه در تمام صنایع درآمد دارند. همین طور افرادی که بیشتر از 5 سال سابقه کار دارند به طور متوسط 36% بیشتر از افرادی که کمتر از 5 سال سابقه کار دارند، درآمد کسب می کنند. پس از 10 سال کار، حقوق 21% افزایش می یابد و برای افرادی که بیش از 15 سال سابقه کاری دارند 14% افزایش می یابد. ارقام به صورت تخمینی درنظر گرفته می شوند. میزان حقوق در کشور قبرس می تواند بر اساس تحصیلات و زمینه شغلی و تخصصی هر شخص متغییر باشد.

میانگین حقوق ماهیانه کار در قبرس (به یورو) در مشاغل مختلف بر اساس نظرسنجی در قبرس بدین صورت است:

موقعیت شغلیمیانگین درآمد به یورو
مدیریت پروژه2410€
معلم1690€
معماری2470€
بانکداری3770€
خبرنگاری2390€
دندانپزشک5040€
اقتصاد و حسابداری1530€
مهندسی برق1980€

حقوق ماهیانه کار در مشاغل مختلف در قبرس

شرایط اخذ ویزا برای مهاجرت کاری به قبرس

برای مهاجرت کاری به قبرس، شخص باید مجوز کار در کشور قبرس را دریافت کند مگر اینکه شهروند یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا باشد. شخص برای مهاجرت کاری و اخذ ویزای کاری قبرس به این کشور به موارد زیر احتیاج دارد:

  • مجوز کار قبرس
  • ویزای کار قبرس

مجوز کار قبرس بدین گونه است که کارفرما باید در زمانی که هنوز در کشور محل اقامت خود هست، در قبرس درخواست دهد. همچنین ویزای کار در قبرس به شخص این اجازه را می دهد که با هدف کار و اقامت طولانی مدت، وارد قبرس شود. مجوز اقامت قبرس را باید پس از سفر به این کشور دریافت کرد.

تمامی اتباع خارجی که مایل به استخدام با حقوق در قبرس هستند، مشمول مجوز کار در کشور قبرس هستند به جزء:

  • شهروندان سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا
  • شهروندان ایسلند، لیختن اشتاین، سوئیس و نروژ

کشور قبرس از سال 2014 عضو اتحادیه اروپا است. این بدین معنی است که سایر اتباع اتحادیه اروپا ازآزادی، زندگی و کار در قبرس برخوردار هستند. متقاضی فقط در صورتی می تواند مجوز کار در کشور قبرس را دریافت کند که کارفرما ثابت کند که این موقعیت توسط شخص تبعه این کشور یا سایر اتباع اتحادیه اروپا نمی توانسته باشد، در غیر این صورت پر می شود. برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمائید.

سوالات متداول در باب حقوق ماهیانه کار در قبرس

در این بخش به برخی از سوالات مهم و پر تکرار شما عزیزان در باب موضوع حقوق کار در قبرس پاسخ می دهیم:

  • از چه سنی می توان کار در قبرس را شروع کرد؟ حداقل سن شروع کار در انواع شغل ها 15 سال است و همچنین قرارداد با مدت نامعین رایج ترین شکل قرارداد کاری در قبرس است.
  • مزایای تامین اجتماعی در قبرس چیست؟ مستمری سالمندی (بیمه اجتماعی) شامل مستمری پایه و مستمری تکمیلی است. مستمری پایه کامل، 60% میانگین درآمد سالانه تحت پوشش پایه بیمه شده، تقسیم بر 52 است. همین طور مستمری تکمیلی 1.5% بالاتر از درآمد بیمه شده تحت پوشش است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :