مهاجرت به کشور قبرس

حقوق بازنشستگی در قبرس

حقوق بازنشستگی در قبرس

حقوق بازنشستگی در قبرس، زمانی برای هر شخص در نظر گرفته می شود که به طور رسمی حداقل 13 سال در قبرس کار کرده است و تمام کمک های لازم را به صندوق های بیمه اجتماعی انجام داده است. در این صورت فرقی ندارد که متقاضی مقیم کشور قبرس باشد با خارجی، در هر صورت بیمه خدمات درمانی و حقوق بازنشستگی به وی تعلق خواهد گرفت. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تمامی مراحل مهاجرت همراه شما خواهد بود.

دلایل زیادی برای انتخاب کشور قبرس به عنوان مکانی برای بازنشستگی وجود دارد. آب و هوای آفتابی، سبک زندگی مدیترانه ای، محیط امن و فضای دوستانه، قبرس را به یک انتخاب عالی تبدیل کرده است. سن بازنشستگی 65 سال است. دریافت مستمری در کشور قبرس در سن 63 سالگی تحت شرایط خاصی امکان پذیر است. کارگران معدن می توانند در سن 63 سالگی مستمری دریافت کنند، مشروط بر اینکه حداقل 3 سال در معدن کار کرده باشند. و به ازای هر دوره 5 ماهه ای که در معدن کار کرده اند یک ماه از سن بازنشستگی آنها کاسته می شود مشروط بر اینکه دیگر مشغول به آن فعالیت نباشند.

مزایای بازنشستگی در قبرس

مزایای ویژه بازنشستگی در قبرس تا زمانی که ذینفع مستحق دریافت مستمری قانونی شود یا تا سن 65 سالگی قابل پرداخت است. به طور کلی متقاضی بیمه شده برای برخورداری از مستمری قانونی باید:

  • به سن بازنشستگی رسیده باشند یعنی 65 سال داشته باشند.
  • حداقل 15 امتیاز بیمه پایه واقعی داشته باشند و از هفته شروع بیمه 728 هفته گذشته باشد.

با این حال، بیمه شده پس از رسیدن به سن 63 سال، واجد شرایط دریافت مستمری قانونی است که:

  • شرط بیمه فوق را دارا باشند و تعداد امتیاز بیمه پایه (واقعی و جذبی) کمتر از 70% سال های مشمول دوره مرجع مربوطه نباشد.
  • پس از رسیدن به سن 63 سال، آنها واجد شرایط دریافت مستمری از کار افتادگی بودند.
  • آنها بین 63 تا 65 سال سن دارند و اگر به سن 63 سالگی نرسیده بودند، مستمری از کارافتادگی دریافت می کردند.

بیمه شدگان در قبرس در صورت مبتلا به تالاسمی با رسیدن به سن 50 سالگی در صورت داشتن شرایط بیمه ای مربوطه به شرح فوق در سن بازنشستگی مشمول مزایای ویژه می شوند. در صورتی که بیمه شده به سن 68 سال تمام رسیده باشد اما شرایط بیمه مستمری قانونی را نداشته باشد در صورتی که بیمه پایه واقعی حداقل 6 بیمه شده باشد به جای مستمری مستحق دریافت مبلغ مقطوع قانونی است.

مزایای بازنشستگی در قبرس

مستمری بازنشستگی در قبرس

مستمری قانونی حقوق بازنشستگی در قبرس شامل 2 نوع زیر می باشد:

2 مستمری قانونی حقوق بازنشستگی در قبرس

میزان هفتگی مستمری پایه معادل 60% از ارزش هفتگی میانگین سالانه امتیاز بیمه است که به حساب بیمه پایه بیمه شده در دوره مرجع در صورت داشتن یک، 2 یا 3 نفر تحت تکفل به ترتیب به 80%، 90% و 100% افزایش می یابد. در مورد بیمه شده بدون همسر تحت تکفل، به ازای هر فرد تحت تکفل حداکثر تا 2 نفر 10% افزایش تعلق می گیرد. میزان مستمری تکمیلی هفتگی معادل 1.5% از ارزش هفتگی کل امتیازات بیمه شده در بیمه شده است. مجموع مستمری نمی تواند کمتر از 85% مستمری پایه باشد که در صورت داشتن بیمه کامل در بخش استاندارد طرح، به ذینفع پرداخت می شد.

به منظور محاسبه نرخ مستمری، درآمدهای پایه بیمه شده بیمه شده بر اساس میزان درآمدهای پایه بیمه شده در روز بازنشستگی تجدید ارزیابی می شود. نرخ مستمری ماهانه با 4 برابر شدن مبلغ هفتگی محاسبه می شود. بازنشستگان در کشور قبرس هر ساله بر اساس افزایش درآمدهای قابل بیمه و شاخص قیمت بازنشستگی تعدیل می شود.

محاسبه حقوق بازنشستگی در قبرس

مستمری قانونی دریافتی در دوران بازنشستگی در قبرس بر اساس حقوق دریافتی و مجموع سال‌های پرداخت حق بیمه به صندوق بیمه اجتماعی محاسبه می‌شود. به طور خاص، مستمری قانونی که یک کارمند بعد از سن 65 سالگی دریافت می کند به تعداد واحدهای مستمری که اعتبار داده شده است بستگی دارد. برای محاسبه کل واحدها در سال، کارکنان باید درآمد سالانه خود را بر 9566€ (یورو) تقسیم کنند که به واحدهای درآمد سالانه آنها منجر می شود. حداکثر میزان سود قابل بیمه 57408€ (یورو) است که معادل 6 واحد است. حقوق های بالای 57408€ (یورو) به 6 واحد محدود می شود که حداکثر واحدهای قابل مطالبه در سال است. هر یک از کارکنان باید واحدهای مورد نیاز برای دریافت مستمری را تکمیل کرده باشند.

در مستمری پایه، با 4 برابر کردن سود هفتگی در بیمه اولیه و سپس ضرب آن در 60% تعیین می شود. حقوق بازنشستگان هر ساله بر اساس افزایش درآمدهای قابل بیمه و شاخص قیمت بازنشستگی تعدیل می شود. در صورتی که بیمه شده دارای یک، 2 یا 3 نفر تحت تکفل باشد، مستمری پایه به ترتیب به 80%، 90% و 100% افزایش می یابد. در صورتی که مستمری بگیر به طور کامل از آن برخوردار باشد، مستمری پایه 442€ (یورو) است. در مستمری تکمیلی، از واحدهای انباشته شده در طول سال های کار، یک واحد به ازای هر سال کار کسر می شود و مانده در درآمد بیمه پایه 9566€ (یورو) و 1.5% ضرب می شود تا مستمری متناسب سالانه محاسبه شود. در صورت بروز هرگونه سوال یا درخواست مشاوره در خصوص مهاجرت به قبرس از طریق را ه های مختلف ارتباطی، با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارتباط بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :