مهاجرت تحصیلی بلغارستان

بیمه دانشجویی در بلغارستان

بیمه دانشجویی در بلغارستان

بیمه دانشجویی در بلغارستان جزء اولین کارها و اقداماتی است که دانشجویان بین المللی باید برای دریافت آن در کشور بلغارستان اقدام نمایند. با دریافت بیمه دانشجویی در بلغارستان، دانشجویان می توانند از خدمات درمانی وپزشکی در اندازه ای که بیمه پوشش می دهد برخوردار شوند. گرفتن این بیمه به صورت اختیاری نیست و دانشجویان بین المللی ملزم به دریافت آن هستند. پس از آن دانشجویان می توانند در صندوق بیمه سلامت ملی در این کشور ثبت نام نمایند. مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به طور مفصل به توضیح بیمه دانشجویی در بلغارستان پرداخته اند.

انواع بیمه دانشجویی در بلغارستان

بیمه های دانشجویی در بلغارستان به 2 صورت وجود دارد:

  • بیمه درمان دانشجویی اجباری
  • بیمه درمانی خصوصی

دانشجویان بین المللی عموما درمان خصوصی را انتخاب می کنند تا از امکانات و پوشش های بهتر و بیشتری برخوردار شوند. دریافت این بیمه در پذیرش و ویزای دانشجویان اهمیت دارد. این بیمه عموما هزینه هایی مانند تصادفات رانندگی، بیماری های سخت، مراقبت های فوری و اضطراری و مرگ در ار تصادفات را پوشش می دهد. همچنین هزینه های جراحی و اورژانس دندان پزشکی، دارو، چشم پزشکی درمانی نیز تحت پوشش این بیمه قرار می گیرد. کسانی که تحت پوشش هستند می توانند از تمامی پوشش ها استفاده نمایند. با توجه به اینکه هزینه زندگی در بلغارستان زیاد نیست، تمامی افراد توانایی و استطاعت پرداخت هزینه بیمه های مختلف را می توانند داشته باشند.

انواع بیمه دانشجویی در بلغارستان

بیمه درمانی دانشجویی در بلغارستان

دانشجویان خارجی و بین المللی که در بلغارستان تحصیل می کنند می توانند از بیمه درمان دانشجویی استفاده نمایند. با توجه به مقرون به صرفه بودن این بیمه دانشجویان می توانند به راحتی و بدون پرداخت هزینه زیاد آن را تهیه نمایند. دانشجویان باید برای یک سال تحصیلی بیمه درمانی خود را تهیه نمایند و سپس آن را تمدید نمایند. این نوع بیمه جایگزین بیمه مسافرتی نیست همچنین باید به زبان بلغاری باشد و اگر به زبان دیگری باشد باید ترجمه بلغاری شود.

از مزایای داشتن بیمه درمانی و کمک بین المللی در بلغارستان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

مزایای بیمه درمانی و کمک بین المللی در بلغارستان

  • پوشش دهی تمامی هزینه های مربوط به فوریت های پزشکی در بلغارستان و تمامی کشورهای جهان به جز ایالات متحده آمریکا و کانادا
  • پوشش دهی تمامی مزایای کمکی مورد نیاز در مدت زمان تحصیل در کشور بلغارستان

هچنین از مزایای پزشکی اضطراری و اورژانسی در بلغارستان به خصوص در موارد بیماری و تصادف می توان به مواردی مثل بازگشت به کشور خود، آمبولانس هوایی و دریایی و زمینی، جستجو و نجات، مزایای فوت و از کار افتادگی و در نهایت بیمه شخص ثالث اشاره کرد.

تفاوت بیمه دانشجویی و دیگر بیمه ها در بلغارستان

بیمه دانشجویی با سایر بیمه ها در بلغارستان متفاوت است. بدین صورت که بیمه دانشجویی در کشور بلغارستان برای خدمات درمانی و پزشکی مورد استفاده قرار می گیرد و این بیمه خدمات ذکر شده در مقاله را شامل می شود در حالی که سایر بیمه ها مانند بیمه عمر یا کار نه تنها شامل خدمات درمانی و پزشکی می شود بلکه شامل حقوق بازنشستگی و سایر خدمات نیز می گردد. با این حال بیمه دانشجویی در ازای دریافت یک مبلغ ناچیز یک پوشش کامل و جامعی را شامل می شود.

سوالات پر تکرار در خصوص بیمه در بلغارستان

در این قسمت از مقاله به سوالات پر تکرار در خصوص بیمه دانشجویی در بلغارستان می پردازیم:

  • آیا بیمه درمانی اجباری برای دانشجویان در بلغارستان الزامی می باشد؟ بله، داشتن بیمه سلامت برای تمامی دانشجویان در طول مدت تحصیل الزامی است.
  • آیا در این کشور خدمات درمانی بدون پرداخت هزینه و رایگان وجود دارد؟ برای تمامی ساکنین کشورهای اروپایی و ساکنین اتحادیه اروپا که کارت بیمه سلامت اروپایی دارند خدمات رایگان در بیمارستان های دولتی وجود دارد و آن ها می توانند از این مزیت استفاده نمایند.

برای آگاهی و کسب اطلاعات بیشتر با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نمائید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :