مهاجرت سرمایه گذاری در کرواسی

ثبت شرکت در کرواسی

ثبت شرکت در کرواسی

ثبت شرکت در کرواسی می تواند فرآیندهای طولانی را همراه با هزینه های سنگین را برای راه اندازی و نگهداری آن جذب کند. با این حال، در کرواسی، شما آنقدرها مشکل ندارید. محیط کسب و کار برای سرمایه گذاران خارجی برای راه اندازی یک شرکت یا افتتاح شعبه مناسب است. با مدارک لازم و سرمایه سهام، می توانید یک LLC عمومی یا یک شرکت با مسئولیت محدود خصوصی ایجاد کنید.

یک سردفتر اسناد رسمی و سرمایه گذاران باید فرآیند ثبت را انجام دهند، یک حساب بانکی باز کنند و یک حسابدار کروات استخدام کنند. به یاد داشته باشید که نام شرکت را برای ارتباط با آژانس مالی کرواسی برای اطمینان از منحصر به فرد بودن و در دسترس بودن آن برای استفاده، بیاورید. برای اطلاع از نمای کلی اقتصادی کرواسی، رتبه بندی اعتباری از سوی آژانس های رتبه بندی اعتباری، و ثبت تجاری و نحوه دسترسی به آن، به ادامه مطالب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، مراجعه کنید.

ثبت انواع شرکت ها در کرواسی

یک شرکت با مسئولیت محدود خصوصی (DDO) Drustvo s Ograbnicenom Odgovornoscu) یک نهاد برای شرکت های خرد و متوسط ​​است که از یک یا چند سهامدار تشکیل شده است. یک DOO باید حداقل 20000HRK (کونای کرواسی) سرمایه سهم داشته باشد که به سهام تقسیم شده است. با این حال، سرمایه گذاران کشورهای خارج از اتحادیه اروپا باید حداقل 200000HRK (کونای کرواسی) سرمایه داشته باشند که در اساسنامه کرواسی تصریح شده است. مبلغی که سرمایه گذاری می کنید محدودیت های تعهدی شما را تعیین می کند. در صورت بروز مشکلاتی مانند ورشکستگی یا انحلال DOO، دارایی های شما محفوظ است. مدارک ضروری مورد نیاز در اینجا مقالات شرکت (فرض کنید بنیانگذاران دو یا چند نفر باشند) یا بیانیه تأسیس (در صورت وجود یک مؤسس) است.

ثبت انواع شرکت ها در کرواسی

رویه ثبت شرکت در کرواسی

در راستای رویه ثبت شرکت در کرواسی، اولین مرحله ثبت نام باید منحصر به فرد شرکت است. این موضوع بنابراین در آژانس مالی کرواسی بررسی می شود. در صورت قبولی نام شرکت، اعضاء موسسه باید صنفی یا قراردادهای تشکیلاتی، درخواست ثبت دادگاه و اظهارنامه قبولی مدیر را به صورت محضری به ثبت برسانند. اجباری است که همه این اسناد با ترجمه قانونی کرواتی ارسال شوند. مرحله بعدی افتتاح حساب بانکی و واریز سرمایه است. با ارائه کلیه مدارک لازم، شرکت به عنوان عضو اتاق بازرگانی کرواسی ثبت شده است. ثبت مالیات نیز برای اداره مالیات بر ارزش افزوده و مالیات بر درآمد الزامی است. این درخواست باید در دفاتر اداری مختلف کرواسی برای دریافت یک شماره شناسه مالیاتی منحصر به فرد ارائه شود. مرحله نهایی ثبت نام در موسسه بیمه درمانی کرواسی و موسسه بیمه بازنشستگی کرواسی قبل از گذشت 15 روز از روز ثبت نام است.

مدارک مورد نیاز برای ایجاد یک شرکت جهت سرمایه گذاری در کرواسی عبارتند از:

مدارک مورد نیاز برای ایجاد یک شرکت جهت سرمایه گذاری در کرواسی

پس از تکمیل ثبت نام، پس از استخدام یک حسابدار، می توانید عملیات خود را آغاز کنید. مراحل اصلی که باید دنبال کنید عبارتند از:

  • ابتدا باید یک ساختار کسب و کار متناسب با اهداف و عملیات شرکت تدوین کنید تا بدانید چه نوع شرکتی را افتتاح کنید.
  • حداقل 3 نام احتمالی شرکت خود را بسازید و با سازمان ثبت شرکت کرواسی بررسی کنید.
  • یک حساب بانکی باز کنید و سرمایه اولیه را واریز کنید تا در معاملات بعدی به شما کمک کند.
  • تفاهم نامه و اساسنامه و مدارک اصلی شرکت را به اداره ثبت شرکت کرواسی ارائه دهید.
  • پس از دریافت گواهی تاسیس، برای مالیات هایی مانند مالیات بر ارزش افزوده و مالیات بر درآمد کارکنان ثبت نام کنید.

هزینه های ثبت شرکت در کرواسی

شرکت با مسئولیت محدود نوع کسب و کار استاندارد برای اکثر کارآفرینان خارجی و داخلی است. روند ثبت نام برای مجوز شروع عملیات ساده و به صرفه است. ابتدا، سرمایه گذاران باید نامی بیابند، درباره فعالیت هایی که می خواهند انجام دهند تصمیم بگیرند و اساسنامه را تکمیل کنند. اعضا باید هیئت مدیره و صندلی شرکت را نیز تشکیل دهند. در مرحله بعد، باید سرمایه را به یک بانک بومی واریز کنید و برای مالیات ثبت نام کنید. این مالیات 20% برای مالیات بر درآمد، 25% مالیات بر ارزش افزوده برای فروش کالاها و خدمات و 13% برای خدمات پذیرایی و اقامت کرواسی است.

اگر شما یک خارجی در کرواسی هستید و می خواهید یک شرکت در کرواسی راه اندازی کنید، در اینجا هزینه هایی که ممکن است متحمل شوید آورده شده است:

  • هزینه ثبت نام که می تواند 90€ (یورو) باشد.
  • هزینه های دفتر مجازی تقریبا 300€ (یورو) در هر ماه با یک آدرس شرکت منحصر به فرد و یک دستیار است.
  • حداقل سرمایه سهام که 2700 (یورو) برای یک شرکت با مسئولیت محدود خصوصی 27000€ (یورو) برای شرکت سهامی عام است.
  • هزینه ایجاد شرکت که تقریبا 834€ (یورو) است.
  • هزینه های حسابداری که از 100€ (یورو) برای دفترداری یا مشاوره مالیاتی شروع می شود.

ثبت یک شرکت تابعه در کرواسی با مزایایی مانند قراردادهای مالیات مضاعف مطابق با قانون و قانون شرکت ها ساده است. خارجی ها می توانند شرکت های تابعه از طریق LLC های خصوصی با حداقل سرمایه سهام 2700€ (یورو) یا شرکت های سهامی عام با واریز حداقل سرمایه سهام 27000€ (یورو) به بانک محلی ایجاد کنند. شرکت‌های قفسه‌ای کرواسی شرکت‌های موجودی هستند که آماده خرید توسط سرمایه‌گذاران خارجی هستند. این نوع شرکت ها دارای یک سری مزایای هستند. نفوذ آسانی در بازار خواهید داشت و انتقال حقوق مالکیت با بوروکراسی کمتری همراه است. سرمایه گذاران برای راهنمایی بیشتر می توانند با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :