مهاجرت سرمایه گذاری در سنت لوسیا

ثبت شرکت در سنت لوسیا

ثبت شرکت در سنت لوسیا

از راه های قانونی درخصوص ثبت سرمایه در سنت لوسیا می توانید گزینه ثبت شرکت در سنت لوسیا را انتخاب نمایید. البته بایستی با توجه به ضوابط و شرایط حاکم بر سنت لوسیا اقدام به سرمایه گذاری نمایید. قانون معافیت مالیاتی سنت لوسیا چندی پیش، از سال 1999 شروع نشده است. و تجارت فراساحلی در سنت لوسیا تنها از سال 2000 انجام می شود. البته، این کشور هنوز نتوانسته است به اندازه کافی در بین کارآفرینان محبوب شود. این مقاله که توسط موسسه سفیران سروش سعادت تدوین گردیده است، در ادامه به توضیحات بیشتری درباره ثبت شرکت در سنت لوسیا می پردازد.

الزامات ثبت شرکت در سنت لوسیا

مجموعه ای از الزامات برای نام شرکت در سنت لوسیا وجود دارد. کلمه “Limited” “Corporation”، “Incorporated”، “Societe Anonyme” یا “Sociedad Anonima” یا مخفف “Ltd”، “Corp”، “Inc.” یا “SA” یا اصطلاح معادل آن در هر زبانی باید بخشی از نام یک شرکت تجاری بین المللی باشد. نام شرکت نباید با نامی که تحت آن یک شرکت موجود قبلاً تحت قانون IBC ثبت شده است یا تحت قانون شرکت ها ثبت شده است یا تقریباً شبیه نامی باشد که برای فریب دادن محاسبه شود، یکسان باشد، مگر اینکه شرکت موجود رضایت خود را اعلام کند.

نام شرکت نباید حاوی کلمات «تضمین»، «بانک»، «انجمن ساختمانی»، «اتاق بازرگانی»، «چارتر»، «تعاونی»، «امپریال»، «بیمه»، «شهرداری»، «رویال» باشد. یا کلمه ای که معنای مشابهی را می رساند. نام شرکت نباید ناپسند، توهین آمیز یا به نظر مدیر ثبت، قابل اعتراض باشد. تعدادی محدودیت برای فعالیت شرکت های تجاری بین المللی وجود دارد. یک IBC نباید با افراد مقیم سنت لوسیا تجارت کنید.

شرایط ثبت شرکت در سنت لوسیا

هر IBC یا ثبت شرکت قانونی در سنت لوسیا باید دارای هیئت مدیره ای متشکل از یک یا چند مدیر باشد که می توانند اشخاص حقیقی یا شرکتی، مقیم و غیر مقیم باشند. یک شرکت بازرگانی بین‌المللی باید همیشه در دفتر ثبت‌شده خود، ثبتی به نام دفتر ثبت مدیران که حاوی نام و نشانی افرادی است که مدیران شرکت تجاری بین‌المللی هستند، نگهداری کند. تاریخی که در آن هر فرد به عنوان مدیر منصوب شد. و تاریخی که در آن هر شخص از مدیر بودن منصرف شد. یک شرکت تجاری بین‌المللی می‌تواند اطلاعات مربوط به افرادی را که دیگر مدیر نیستند، از ثبت مدیر خود حذف کند. با توجه به محدودیت‌های مندرج در یادداشت یا مواد، مدیران یک شرکت تجاری بین‌المللی ممکن است در چنین زمان‌ها، به شیوه‌ها و مکان‌هایی در داخل یا خارج از سنت لوسیا، که مدیران ممکن است ضروری یا مطلوب تشخیص دهند، ملاقات کنند.

مدیر در صورتی که از طریق تلفن یا سایر وسایل الکترونیکی شرکت کند، در جلسه مدیران، حاضر تلقی می شود و همه مدیران شرکت کننده در جلسه قادر به شنیدن یکدیگر هستند. اطلاعات سهامداران فقط برای نماینده محلی افشا می شود و در دسترس عموم نیست. سنت لوسیا قوانین شفافیت را از OECD در سال 2021 تصویب کرد و در صورت اولین درخواست از طریق وب سایت شرکتی آژانس یا بر اساس درخواست، داده های ذینفع را ارائه می دهد. یک شرکت بازرگانی بین‌المللی که تحت قوانین حوزه قضایی خارج از سنت لوسیا ثبت شده است، علیرغم هرگونه ماده مغایر در قوانین حوزه قضایی که تحت آن ثبت شده است، حق دارد به عنوان یک شرکت تجاری بین‌المللی ادامه دهد. گواهی ادامه کار صادر شده توسط سردفتر، در ابتدا دلیلی مبنی بر رعایت کلیه الزامات این قانون در رابطه با ادامه است.

شرایط ثبت شرکت در سنت لوسیا

هزینه ثبت شرکت در سنت لوسیا

هیچ حداقل سرمایه مجاز ثابتی وجود ندارد و نه حداکثر محدودیتی در میزان سرمایه مجاز وجود دارد. مقدار استاندارد سرمایه مجاز در خصوص ثبت شرکت در سنت لوسیا حدود 100$ (دلار) است. سرمایه ممکن است به هر ارزی معرفی شود. حداقل سرمایه صادر شده ممکن است یک سهم بدون ارزش اسمی یا یک سهم از ارزش اسمی باشد. ارزش اسمی استاندارد سهام 1 دلار است. سهام منتشر شده باید به طور کامل پرداخت شود. سهام بی نام مجاز نمی باشد. یک دفتر ثبت سهام باید در دفتر ثبت نگهداری شود.

ثبت سهام شرکتی در سنت لوسیا باید حاوی اطلاعات زیر باشد:

  • نام و نشانی اشخاصی که دارای سهام با نام در شرکت تجاری بین المللی هستند.
  • تعداد هر طبقه و سری سهام با نام هر شخص و تاریخی که نام هر شخص در دفتر ثبت سهام درج شده است.
  • تاریخی که در آن هر شخصی عضویت خود را متوقف کرد.
  • هزینه افتتاح شرکت در سنت لوسیا بستگی به نوع شرکت ثبت نام و نوع فعالیت شما دارد.

مراحل ثبت شرکت در سنت لوسیا

گام به گام ثبت شرکت در سنت لوسیا برای متقاضیان بین المللی به شرح زیر است:

  • فرآیند جستجوی نام کسب و کار در سنت لوسیا را تکمیل کنید.
  • پس از تایید جستجوی نام کسب و کار، فرم ثبت کسب و کار (درخواست ثبت نام توسط یک فرد) فرم 1 را تکمیل کنید.
  • فرم اعلامیه قانونی (فرم 11) را تکمیل کنید و این اظهارنامه قانونی را توسط وکیل دادگستری یا قاضی صلح به محضر تأیید کنید.
  • گواهی توسط اداره ثبت صادر خواهد شد.
  • مدارک مورد نیاز را همراه با هزینه درخواست و مهر مورد نیاز به اداره ثبت ارسال کنید.
  • فرم جستجوی نام تجاری تایید شده
  • فرم ثبت نام تجاری تکمیل شده (فرم 1)
  • فرم اظهارنامه قانونی محضری (فرم 11)

شما متقاضایان عزیز می توانید برای تکمیل اطلاعات خود با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارتباط بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :