مهاجرت تحصیلی گرجستان

تحصیل پزشکی در گرجستان

تحصیل پزشکی در گرجستان

تحصیل پزشکی در گرجستان در اروپا به یک انتخاب محبوب برای دانشجویان بین المللی تبدیل شده است. دلیل این امر ساده و واضح است، دانشکده های پزشکی گرجستان آموزش پزشکی با کیفیت را با هزینه های تحصیلی مقرون به صرفه ارائه می دهند. کشور در 10 سال گذشته سرمایه گذاری زیادی در آموزش و پرورش انجام داده است و این سرمایه گذاری قطعا نتیجه داده است.

تقریبا هر دانشگاه پزشکی گرجستان برنامه های پزشکی و دندانپزشکی را ارائه می دهد که به زبان انگلیسی تدریس می شوند. شهر تفلیس پایتخت و بزرگ‌ترین شهر گرجستان است که در کرانه ‌های رودخانه قرار دارد. تا انتهای این مقاله که توسط تیم مترجمین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه گردیده، با همراه باشید.

راهنمای تحصیل پزشکی در گرجستان

گرجستان یک سیستم آموزشی عالی با امکانات برجسته و پیشینه فرهنگی عالی ارائه می دهد. این کشور به دلیل آموزش پزشکی بین المللی خود شهرتی چند صد ساله دارد. سیستم آموزشی مبتنی بر استانداردهای اروپایی است و در سطح بین المللی بسیار مورد احترام است. دانشگاه‌ های زیادی وجود دارند که برنامه‌ های کارشناسی، برنامه کارشناسی ارشد و دکترا را در علوم بهداشتی از طریق زبان گرجی که برجسته ‌ترین زبان مورد استفاده در گرجستان است، ارائه می‌دهند. برای آسان ‌تر کردن جستجو، ما فقط دانشگاه ‌هایی را برای شما آورده‌ایم که به عنوان یک دانشجوی بین‌المللی که مایل به تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی هستید، نیاز دارید.

دلایل برای تحصیل در گرجستان به خصوص در رشته پزشکی به شرح زیر است:

دلایل تحصیل در گرجستان به خصوص در رشته پزشکی

چگونگی ورود تحصیل پزشکی در گرجستان

دانشگاه های گرجستان فرصت های آموزشی و تجربی بسیار خوبی را برای دانشجویان بین المللی ارائه می دهند. آموزش پزشکی در کشور از نظر قیمت و کیفیت بسیار رقابتی است. به همین دلیل است که بسیاری از دانش آموزان شروع یا پایان تحصیل خود را در گرجستان انتخاب می کنند. علاوه بر این، این کشور یک محیط فرهنگی منحصر به فرد برای غنی سازی زندگی دانش آموزان با خاطرات و تجربیات گرانبها ارائه می دهد. کوه های عرفانی، جشن های حماسی و آهنگ های عجیب و غریب تنها چند فصل از افسانه حماسی است که گرجستان می تواند باشد. دانشکده های پزشکی گرجستان دارای شرایط ورود به آسانی قابل دستیابی هستند.

با این حال، شما باید به زبان انگلیسی مسلط باشید و نمرات خوبی در زیست شناسی و شیمی در دیپلم دبیرستان خود داشته باشید. برخی از دانشگاه ها از مصاحبه به عنوان شرط ورود استفاده می کنند زیرا می خواهند انگیزه شما را برای ورود به رشته پزشکی آزمایش کنند. در اروپا، گرجستان یکی از بهترین کشورها برای تحصیل از نظر مالی است. در حالی که هزینه های تحصیل در میان پایین ترین ها در قاره است، کیفیت آموزش همچنان عالی است.

چگونگی ورود تحصیل پزشکی در گرجستان

هزینه تحصیل پزشکی در گرجستان

هزینه تحصیل در دانشگاه های پزشکی گرجستان از 3800€ تا 5200€ (یورو) در سال متغیر است. این قیمت ها از پایین ترین قیمت های ممکن در اروپا هستند و بسیاری از دانشجویان بین المللی آموزش محلی را بسیار عالی می دانند. دانشگاه های پزشکی گرجستان بدون شک ارزش زیادی برای هزینه های خود ارائه می دهند. در دانشگاه های اروپای غربی سالانه 3 یا 4 برابر هزینه پرداخت خواهید کرد. در حالی که تحصیل پزشکی در گرجستان به طور قابل توجهی مقرون به صرفه است، اما از نظر کیفیت به هیچ وجه عقب نشینی نمی کند. به همین دلیل است که دانشجویان بین المللی که لزوماً بودجه ندارند، به دنبال کشورهای اروپای شرقی و نه غربی هستند.

فرض کنید یکی را پیدا کرده اید که به زبان انگلیسی تدریس می کند. در این صورت، این احتمال وجود دارد که دانشگاه خصوصی باشد و سالانه بیش از 20000€ (یورو) هزینه دریافت می کند. اگر چه آموزش با کیفیت و مقرون به صرفه به اندازه کافی جذاب است، اما جذابیت واقعی و غیرقابل انکار کشور گرجستان در مردم و سرزمین آن نهفته است. فرهنگ باستانی با زیبایی های عرفانی قفقاز در آمیزه ای مسحورکننده که نیاز به تجربه دارد در هم آمیخته است.

شرایط کار رشته پزشکی در گرجستان

سیستم مراقبت های بهداشتی گرجستان، علی رغم اصلاحات اخیر، با مشکلات جدی مشخص می شود. در میان آنها شرایط کاری به ویژه سخت برای کارکنان پزشکی وجود دارد. کیفیت مراقبت در مراکز پزشکی گرجستان به طور مستقیم تحت تأثیر این شرایط کاری است. این گزارش با بررسی شرایط کاری پرستاران از این منظر، کاستی های سیستم را آشکار کرده و راهکارهایی را برای بهبود این سیستم پیشنهاد می کند.

این گزارش بر اساس اطلاعات به دست آمده از مصاحبه با پرستاران در مورد تجربه روزانه آنها در کار است. این شامل داده هایی در مورد شرایط زندگی و کار پرستاران، از جمله برنامه کاری، حقوق، حجم کار، و مشارکت در مدیریت بیمارستان است. همچنین نظرات پرستاران را در مورد مسائل مشکل ساز در سیستم مراقبت های بهداشتی گرجستان و ایده های آنها در مورد چگونگی رفع این مشکلات ارائه می دهد. اگر قصد تحصیل پزشکی در گرجستان را دارید، با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :