مهاجرت تحصیلی گرجستان

تحصیل دندانپزشکی در گرجستان

تحصیل در دندانپزشکی گرجستان

تحصیل دندانپزشکی در گرجستان نسبتا آسان است چرا که رقابت و تعداد متقاضیان نسبت به سایر کشور های منطقه اروپا به مراتب کمتر است. مدرک دندانپزشکی از گرجستان نیز در سراسر اروپا و سراسر جهان شناخته شده و پذیرفته شده است. بنابراین، بسیاری از دانشجویان بین المللی برای تحصیل در گرجستان را انتخاب می کنند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ادامه شما را با روند و شرایط تحصیل، میزان هزینه های تحصیل دندانپزشکی در گرجستان و الزامات آن آشنا خواهد کرد.

شرایط تحصیل دندانپزشکی در گرجستان

مدرک دندانپزشکی به عنوان یک دوره آموزش عالی تک دوره ای در گرجستان ارائه می شود. دکترای دندانپزشکی DMD) یا (DDM شامل 5 سال و 300 واحد می باشد و معادل مدرک کارشناسی ارشد دندانپزشکی است. یک مدرک دندانپزشکی گرجستان بر خلاف کشورهای دیگر مانند ایالات متحده آمریکا و کانادا که دانشجویان قبل از ورود به دانشکده دندانپزشکی نیاز به مدرک کارشناسی دارند، زمان کمتری برای تکمیل نیاز دارد.

دانش آموزان با مدرک دیپلم می توانند برای مدرک دندانپزشکی در گرجستان اقدام کنند. هیچ سرویس کاربردی متمرکزی از سوی وزارت آموزش و علوم گرجستان برای دوره های دندانپزشکی ارائه نشده است. دانشجویان باید از طریق وب سایت مؤسسه به مؤسسات درخواست دهند. فرآیند بسیار ساده است. متقاضیان باید فرم درخواست موجود در وب سایت دانشگاه را پر کنند، تمام مدارک مورد نیاز را آپلود کنند، هزینه درخواست را بپردازند و درخواست را ارسال کنند.

اخذ پذیرش رشته دندانپزشکی در گرجستان

برنامه های پزشکی دندانپزشکی آنها توسط وزارت آموزش و علوم گرجستان تایید شده است. آنها توسط مرکز ملی افزایش کیفیت آموزش تایید شده اند. از آن جایی که گرجستان عضو منطقه آموزش عالی اروپا است، صدور گواهینامه توسط دانشگاه های گرجستان، در اروپا و سایر نقاط جهان پذیرفته می شود. گام اول اعتبار جهانی یا شناسایی بین المللی است.

این دانشکده های دندانپزشکی برتر در گرجستان اعضای سازمان های زیر هستند:

  • سازمان جهانی بهداشت (WHO) فهرست جهانی دانشکده های پزشکی سازمان بهداشت جهانی (WDOMS)
  • کمیسیون ملی پزشکی (شورای پزشکی سابق هند (MCI)
  • کمیسیون آموزشی برای فارغ التحصیلان پزشکی خارجی (ECFMG) بنابراین دانشجویان پزشکی که از گرجستان فارغ التحصیل می شوند، واجد شرایط درخواست برای آزمون مجوز پزشکی ایالات متحده (USMLE) و اقامت در ایالات متحده آمریکا هستند.
  • سازمان ملل متحد (UNO)
  • انجمن بین المللی دانشگاه ها (IAU)
  • اتحادیه دانشگاه های اروپا (EUA)
  • انجمن اروپایی آموزش بین المللی (EAIE)
  • فدراسیون جهانی آموزش پزشکی (WFME)
  • انجمن آموزش پزشکی اروپا (AMEE)
  • سیستم انتقال اعتبار اروپا (ECTS)

اخذ پذیرش رشته دندانپزشکی در گرجستان

هزینه تحصیل دندانپزشکی در گرجستان

گرجستان کشور نسبتا ارزان تری برای تحصیل در رشته های مرتبط با پزشکی مانند دندانپزشکی است. هزینه های دندانپزشکی از 4000$ تا 8000$ (دلار) در سال متغیر است، با در نظر گرفتن پنج سال دوره، یک دانشجو باید بین 20000$ تا 40000$ (دلار) برای دندانپزشک شدن در گرجستان بپردازد. اما دانشجویان علاوه بر شهریه باید هزینه زندگی را نیز در نظر بگیرند. این شامل هزینه های هاستل یا اسکان، حمل و نقل، غذا و سایر می شود.

هزینه تحصیل پزشکی (MBBS) و دندانپزشکی در گرجستان از مقرون به صرفه ترین در سطح جهانی در نظر گرفته می شود. هزینه تحصیل سالانه برای برنامه های MBBS/MD در گرجستان 2500$ تا 11800$ (دلار) است. دانشگاه های پزشکی در گرجستان در سطح جهانی شناخته شده اند و بالاترین درجه اعتبار را از سازمان های معتبری مانند سازمان بهداشت جهانی (WHO) و شورای ملی پزشکی (NMC) دریافت کرده اند.

هزینه تحصیل پزشکی (MBBS/MD) در گرجستان در نمودار زیر آمده است:

هزینه تحصیل پزشکی (MBBS/MD) در گرجستان

درآمد دندانپزشکان در گرجستان

برخی از دندانپزشکان به تنهایی و برای خود کار می کنند و بیماران و مراجعین به مطب وی مراجعه می کنند. دیگران در تیم های مراقبت های بهداشتی مشارکت دارند و معمولا در بیمارستان ها، دانشکده های پزشکی، کلینیک های سرپایی، خانه های سالمندان، کلینیک های درد. پس از تحصیل در گرجستان (کشور)، اکثر دانشجویان برای نوشتن و قبولی در امتحانات مجوز سازماندهی شده توسط هیئت ملی مجوز کشوری که می خواهند در آن کار کنند، به کشورهای خود باز می گردند. به عنوان مثال در ایالات متحده آمریکا، دانشجویانی که می خواهند در این کشور تمرین کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :