مهاجرت تحصیلی کره جنوبی

تحصیل پزشکی در کره جنوبی

تحصیل پزشکی در کره جنوبی

یکی از مشاغلی که همواره در سرتاسر جهان مورد توجه قرار می گیرد پزشک بودن است، از این رو تحصیل پزشکی در کره جنوبی به دلیل زیرساخت های پزشکی مدرن در این کشور همچنان مورد توجه اتباع خارجی قرار گرفته است. علاوه بر این پزشکان در کره جنوبی یکی از مهمترین مشاغل و از شرافتمندانه ترین مشاغل در این کشور هستند. زیرا جان انسان ها را از بیماری هایی که دچار آن می شوند نجات می دهند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با سال ها تجربه در امر اعزام دانشجویان پزشکی به کره جنوبی، آماده ارائه مشاوره های دقیق در این زمینه به متقاضیان می باشد.

نکته قابل توجه در خصوص تحصیل پزشکی در کره جنوبی این است که، کره جنوبی به طور خاص طیف گسترده ای از مدارک تحصیلی را ارائه می دهد. همچنین در بین این مدارک رشته های پزشکی همان چیزی است که آنها در آن تخصص دارند. علاوه بر این، اگر قصد دارید مدرک پزشکی را در کره جنوبی دنبال کنید موارد مختلفی وجود دارد که باید در نظر بگیرید، که حداکثر 6 سال طول می کشد تا یک دانشجو در این کشور مدرک پزشکی دریافت کند. اگر به تازگی فرآیند دریافت مدرک کارشناسی پزشکی در کره جنوبی را آغاز کرده اید، باید به عنوان یک دانشجوی بین المللی یا خارجی تمام الزامات اولیه را پردازش کنید.

برخی از این الزامات اولیه برای تحصیل پزشکی در کره جنوبی شامل موارد زیر می شوند:

الزامات اولیه برای تحصیل پزشکی در کره جنوبی

الزامات زبان برای تحصیل پزشکی در کره جنوبی

یکی از مهمترین چالش هایی که اتباع کشورهای خارجی برای تحصیل پزشکی در کره جنوبی با آن مواجه هستند، الزامات زبان برای تحصیل در کره جنوبی می باشد. زیرا اغلب دانشگاه های پیشرفته در این کشور به زبان مادری به دانشجویان خود آموزش می دهند. تا از این طریق بتوانند مطالب خود را به طور کامل توضیح دهند و فرهنگ خود را به دانشجویان بین المللی ارائه دهند. به طور کلی، دانشجویان بین المللی که به دنبال تحصیل پزشکی در کره جنوبی هستند، باید به محض پذیرش در دانشگاه مورد نظر یک آزمون مهارت زبان کره ای داشته باشند. از سوی دیگر، اگر دانشجویان خارجی همچنان در زبان کره ای مشکل دارند دوره های زبان تکمیلی نیز در دانشگاه های این کشور ارائه می شود.

در نمودار زیر می توانید روند پذیرش دانشجویان پزشکی بین المللی در دانشگاه های کره ای را طی سال های اخیر مشاهده فرمایید:

روند پذیرش دانشجویان پزشکی بین المللی در دانشگاه های کره ای

هزینه تحصیل پزشکی در کره جنوبی

اصلی ترین مبحثی که اغلب متقاضیان تحصیل پزشکی در کره جنوبی آن را نادیده می گیرند، هزینه تحصیل پزشکی در این کشور می باشد. زیرا دانشجویان بین المللی در صورت پرداخت نکردن هزینه تحصیل در این کشور با مشکلات گسترده ای در طول روند تحصیلی خود مواجه خواهند شد. به عبارت دیگر، هزینه های بسیاری برای تحصیل پزشکی در دانشگاه های این کشور وجود دارد. به طور کلی هزینه تحصیل پزشکی در کره جنوبی به نسبت اغلب کشورهای مدرن آسیایی بالاتر خواهد بود، هزینه تحصیل پزشکی در این کشور حدود 3500KRW (وون کره جنوبی) می باشد. اما نگران نباشید، زیرا راه های دیگر نیز وجود دارد که دانشجویان پزشکی می توانند به تحصیل رایگان در این کشور بپردازند.

برخی از مهمترین هزینه های تحصیل دانشجویان پزشکی در کره جنوبی شامل موارد زیر می شود:

مهمترین هزینه های تحصیل دانشجویان پزشکی در کره جنوبی

برترین دانشگاه ها جهت تحصیل پزشکی در کره جنوبی

یکی از اصلی ترین دلایلی که دانشجویان بین المللی تحصیل پزشکی در کره جنوبی را برای آینده تحصیلی خود انتخاب می کنند، وجود دانشگاه های معتبر در این کشور می باشد. زیرا اغلب موسسات آموزشی در کره جنوبی به ویژه در رشته پزشکی، در بین برترین موسسات آموزشی جهان رتبه بندی شده اند. علاوه بر این روند پذیرش در دانشگاه های پزشکی در کره جنوبی به نسبت اغلب کشورهای مدرن آسیایی به سادگی و در کوتاه ترین زمان ممکن صورت می گیرد. اما متقاضیان برای تحصیل پزشکی در این دانشگاه ها ممکن است نیاز به شرکت در آزمون تافل یا آیلتس را داشته باشند.

برترین دانشگاه ها جهت تحصیل پزشکی در کره جنوبی

برای آشنایی بیشتر با برترین دانشگاه های کره جنوبی برای تحصیل پزشکی به جدول زیر مراجعه فرمایید:

برترین دانشگاه های کره جنوبیهزینه شهریه سالانه به KRW (وون کره جنوبی)خصوصیات
دانشگاه ملی سئول39000KRWنه تنها برترین دانشگاه پزشکی در کره جنوبی می باشد، بلکه به عنوان بهترین دانشگاه پزشکی در آسیا نیز معرفی شده است.
دانشگاه سونگ کیو آن31000KRWیکی از قدیم ترین و معتبرترین دانشگاه های پزشکی در کره جنوبی می باشد، که در این دانشگاه در پایتخت این کشور و در شهر سئول دایر می باشد.
دانشگاه یونسی35000KRWدانشگاه پزشکی یونسی دارای یک سیستم انتخابی مدرن برای دانشجویان می باشد، که هر ساله فقط 100 دانشجوی انتخابی در این این دانشگاه اجازه ورود دارند.
دانشگاه کاتولیک کره جنوبی29000KRWدانشگاه کاتولیک کره جنوبی که در سال 1854 تاسیس شد یکی از با کیفیت ترین موسسات آموزشی در کره جنوبی می باشد.

بررسی برنامه درسی جهت تحصیل پزشکی در کره جنوبی

برای بررسی برنامه درسی پزشکی در کره جنوبی در قدم اول باید به این موضوع توجه فرمایید که، برنامه درسی پزشکی در این کشور تقریبا مشابه برنامه درسی معمول مدارک پزشکی در سطح جهانی است. اما لازم به ذکر است که، برنامه درسی پزشکی در کره جنوبی از نظر زمان تحصیل با سایر دانشگاه ها متفاوت است. به عبارت دیگر، دانشجویان پزشکی برای تکمیل دوره تحصیلی خود باید یک برنامه درسی 6 یا 8 ساله را که شامل تخصص رشته نیست را تکمیل کند.

علاوه بر این، 2 تا 4 سال اول برنامه درسی در کره جنوبی در مطالعات مقطع کارشناسی دانشجویان متمرکز خواهد بود. در نهایت اینکه، دو سال آخر برنامه درسی آنها برای چرخش بالینی خواهد بود، که به یک معنا مشابه دوره کارآموزی است اما به طور کامل متفاوت خواهد بود. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص تحصیل پزشکی در کره جنوبی با مشاوران مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :