مهاجرت تحصیلی لتونی

تحصیل پزشکی در لتونی

تحصیل پزشکی در لتونی

کشور لتونی به سرعت در حال رشد است و تحصیل پزشکی در لتونی یکی از ترجیح داده شده ترین مقاصد برای دانشجویانی است که مایل به هستند. این کشور بالتیک از نظر کیفیت آموزشی، جذابیت فرهنگی و زیبایی محیطی چیزهای زیادی برای ارائه دارد. دانشجویان باید به دانشگاه لتونی و دانشگاه ریگا استرادینز توجه کنند. هر دوی آنها در ریگا، پایتخت، پزشکی را به زبان انگلیسی تدریس می کنند.

هر ساله تعداد بیشتری از دانشجویان بین المللی دانشگاه های لتونی را برای فارغ التحصیلی به عنوان MD و DMD انتخاب می کنند. با سیستم آموزش عالی و زیرساخت های توسعه یافته خود، جای تعجب نیست که این کشور یکی از بهترین مکان ها برای تحصیل پزشکی در اروپا است. این مقاله موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به شما کمک می کند تصویر واضحی از تحصیل پزشکی در لتونی داشته باشید. برای اطلاع از بهترین برنامه ها، دانشگاه ها و تمام جزئیات مربوط به پذیرش، ادامه مطلب را بخوانید.

شرایط تحصیل پزشکی در لتونی

مدرک پزشکی در لتونی به عنوان “MD” یا دکتر پزشکی ارائه می شود. تحصیل پزشکی در لتونی 12 ترم و 6 سال طول می کشد. MD در لتونی یک مدرک کارشناسی است. در کشورهایی مانند ایالات متحده و کانادا که MD یک دوره تحصیلات تکمیلی است، این مورد صادق نیست. اگرچه زبان رسمی لتونی است، برنامه های پزشکی به طور کامل به زبان انگلیسی تدریس می شوند. این یکی از دلایل بسیاری است که هزاران دانشجو لتونی را برای تحصیل در لتونی انتخاب می کنند.

در حال حاضر، 2 دانشگاه با برنامه 6 ساله MD وجود دارد. دانشگاه لتونی و دانشگاه ریگا استرادینز بهترین دانشگاه‌های لتونی هستند. علاوه بر این، هر 2 دانشگاه در میان 600 دانشگاه برتر جهان برای پزشکی، بر اساس رتبه بندی جهانی QS هستند. دانشگاه ریگا استرادینز بیشترین تعداد دانشجویان بین المللی را جذب می کند. نزدیک به 10000 دانشجو از بیش از 65 کشور در برنامه MD RSU ثبت نام کرده اند. برنامه MD در RSU به صورت ساختار بندی شده است

طبقه بندی مطالب پزشکی در لتونی در 6 سال تحصیل به شرح زیر است:

طبقه بندی مطالب پزشکی در لتونی

تحصیل پزشکی در لتونی به زبان انگلیسی

دانشگاه ریگا استرادینز در لتونی (RSU) در سال 1950 در پایتخت ریگا تاسیس شد. در حال حاضر، این دانشگاه دارای 5 دانشکده علوم پزشکی است که دوره هایی را به زبان انگلیسی ارائه می دهند. این دانشگاه در بین 500 دانشگاه برتر اروپایی و 1000 دانشگاه برتر جهان قرار دارد. تحصیلات باکیفیت ارائه شده توسط این دانشگاه دانشجویان بین المللی را جذب می کند که عمدتا از آلمان، سوئد، فنلاند و نروژ هستند. در اینجا می توانید پزشکی، داروسازی و دندانپزشکی در لتونی را به زبان انگلیسی بخوانید. دوره پزشکی 6 سال طول می کشد و 12500€ (یورو) در سال هزینه دارد. طول دوره دندانپزشکی و داروسازی 5 سال می باشد. قیمت دوره دندانپزشکی برای 2 سال اول 14000€ (یورو) و برای بقیه 15000€ (یورو) می باشد. قیمت داروخانه برای دو سال اول از 8000€ (یورو) و برای 3 سال آخر از 9000€ (یورو) شروع می شود.

تحصیل پزشکی در لتونی به زبان انگلیسی

هزینه تحصیل پزشکی در لتونی

هزاران دانشجوی بین المللی هر ساله به دنبال تحصیل در رشته های پزشکی در اروپا هستند. از منظر مالی، لتونی از نظر هزینه های زندگی و هزینه های تحصیل در وسط قرار دارد. این کشور عضو اتحادیه اروپا و منطقه شنگن است که نشان دهنده استاندارد زندگی بالاتر است. با این حال، لتونی هزینه زندگی به طور قابل توجهی کمتر از کشورهای اروپای غربی است. در میان دلایل متعدد، یکی از دلایل برجسته، هزینه پایین تحصیل است. همین امر به لتونی نیز ادامه می یابد. هزینه تحصیل پزشکی در لتونی بسیار مقرون به صرفه در نظر گرفته می شود.

هزینه زندگی در لتونی به مراتب کمتر از کشورهایی مانند آمریکا، بریتانیا و کانادا است. برای اینکه به شما ایده بدهم، میانگین هزینه پزشکی عمومی در لتونی 10238€ تا 12000€ (یورو) است. برنامه های پزشکی عمومی لتونی به عنوان کارشناسی ارشد دوره طولانی ارائه می شود. دانش آموزانی که دوره متوسطه را به پایان رسانده اند واجد شرایط درخواست هستند. طول دوره های پزشکی در لتونی 6 سال است.

نمودار زیر شهریه سالانه دانشجویان بین المللی جهت تحصیل پزشکی در لتونی را نشان می دهد:

شهریه سالانه دانشجویان بین المللی جهت تحصیل پزشکی در لتونی

شما می توانید به راحتی از طریق موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت برای دانشگاه های لتونی اقدام کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :