مهاجرت تحصیلی نروژ

اعزام دانشجو به نروژ

اعزام دانشجو به نروژ

بین المللی شدن یک اولویت در بخش های آموزشی نروژ است. به همین دلیل است که اعزام دانشجو به نروژ طی سالیان اخیر رشد چشم گیری پیدا کرده است. همچنین دانشگاه ها و کالج های دانشگاهی به طور مداوم برای تسهیل دانشجویان اعزامی تلاش می کنند. در حال حاضر حدود 28000 شهروند خارجی در موسسات آموزش عالی نروژ ثبت نام کرده اند. دانشجویان اعزامی می توانند برای پذیرش در رشته های مختلف کارشناسی و کارشناسی ارشد اقدام کنند.

موسسات نروژی با طیف گسترده ای از دوره های با کیفیت بالا و انعطاف پذیری زیاد ثابت می کنند که، اعزام دانشجو به نروژ یک انتخاب ایده آل است. همچنین دانشجویان از فضای غیر رسمی در دانشگاه ها و کالج های دانشگاهی در نروژ بهره مند خواهند شد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در سال گذشته بیش از صدها دانشجوی مستعد را به کشورهای اروپایی اعزام کرده است و در این خصوص به عنوان موسسه اعزام دانشجو به نروژ شناخته می شود. به همین جهت این موسسه بهترین انتخاب برای اعزام دانشجو به نروژ می باشد.

بورسیه های تحصیلی برای اعزام دانشجو به نروژ

بورسیه های تحصیلی کمی برای شرایط اعزام دانشجو به نروژ وجود دارد. اما برخی از بورسیه های تحصیلی برای گروه های مختلف دانشجویان در نروژ وجود دارد که متقاضیان قبل از اعزام دانشجو به نروژ می توانند درخواست دهند. نروژ کشوری کوچک با صدها دانشگاه و موسسات برجسته و در عین حال معتبر است. که بورسیه های تحصیلی، برنامه های تحصیلی متنوع و تحصیلات با کیفیت را با هزینه های مقرون به صرفه در اختیار دانشجویان اعزامی قرار می دهد.

به طور کلی، برخی از برنامه های ملی نیز وجود دارند که بورسیه تحصیلی و سایر انواع بودجه را برای اعزام دانشجویان بین المللی به نروژ ارائه می دهند. البته محدودیت ها و پیش نیازهای خاصی برای تمامی بورسیه ها اعمال می شود. علاوه بر این بورسیه های تحصیلی مختلفی وجود دارد که توسط سازمان های خصوصی و غیر انتفاعی در نروژ ارائه می شوند.

در نمودار زیر می توانید انواع بورسیه های تحصیلی را با تعداد آنها جهت اعزام دانشجو به نروژ مشاهده فرمایید:

انواع بورسیه های تحصیلی را با تعداد آنها جهت اعزام دانشجو به نروژ

لازم به ذکر است که مهمترین بورسیه های تحصیلی در نروژ بورسیه های دانشگاه اسلو و بورسیه های دانشگاه علم و صنعت نروژ می باشند. که سالانه دانشجویان بسیاری از این بورسیه ها برای سفر به نروژ و تحصیل در این کشور استفاده می کنند. دانشگاه اسلو یکی از نام های برجسته در نروژ است که در تمام مقاطع تحصیلات عالی برای اعزام دانشجو به نروژ بورسیه ارائه می دهد. همچنین دانشجویانی که در بورسیه تحصیلی دانشگاه اسلو ثبت نام کرده اند می توانند از مزایای متعدد با جوایز و کمک هزینه های تحصیلی بهره مند شوند.

اخذ ویزای تحصیلی برای اعزام دانشجو به نروژ

شرایط اعزام دانشجو به نروژ و تحصیل در نروژ، در صورتی که بیش از 3 ماه به طول بیانجامد باید برای اخذ ویزای دانشجویی این کشور اقدام کنند. همچنین متقاضیان اعطاء ویزای دانشجویی نروژ، باید در یک رشته تحصیلی در کالج یا دانشگاه پذیرفته شده باشند. پس از دریافت نامه پذیرش، باید در نزدیک ترین کنسولگری نروژ در کشور خود درخواست ویزای تحصیل این کشور را ثبت کنید. در حالی که برخی از متقاضیان می توانند به صورت آنلاین از داخل نروژ یا از طریق سفارت نروژ درخواست دهند.

هنگام درخواست ویزای تحصیلی نروژ باید مدارک زیر را نیز ارائه دهید که عبارت اند از:

  • یک سند مسافرتی معتبر (پاسپورت)
  • دو عکس جدید در اندازه پاسپورت با پس زمینه سفید
  • فرم درخواست تکمیل شده
  • ارائه مدارک جهت اثبات پذیرش در یک برنامه آموزشی تمام وقت در نروژ
  • اسنادی دال بر وجوه مالی کافی برای کل دوره تحصیلی در نروژ
  • ارائه مدارکی جهت تایید اینکه مکانی برای اقامت در نروژ دارید.
  • شواهدی مبنی بر اینکه شما این کشور را پس از انقضای مجوز اقامت خود ترک خواهید کرد.

اخذ ویزای تحصیلی برای اعزام دانشجو به نروژ

اخذ مجوز اقامت پس از اعزام دانشجو به نروژ

پس از اعزام دانشجو به نروژ متقاضیان باید برای اخذ مجوز اقامت این کشور درخواست دهند. هنگامی که به شما مجوز اقامت دانشجویی نروژ اعطا می شود، به شما اجازه کار پاره وقت علاوه بر تحصیل (حداکثر 20 ساعت در هفته) داده می شود. همچنین اجازه کار تمام وقت در تعطیلات دانشگاه بدون پرداخت هزینه اضافه نیز داده می شود. علاوه بر این شما می توانید مجوز اقامت خود را از طریق پورتال درخواست آنلاین نروژ حداقل 3 ماه قبل از انقضای آن تمدید کنید.

از سوی دیگر پس از اتمام تحصیلات دانشجویان اعزامی در نروژ آنها واجد شرایط درخواست اجازه اقامت تا 6 ماه دیگر نیز هستند. البته پس از تحصیل در نروژ متقاضی باید شرایط لازم را داشته باشد تا بتواند از خود حمایت مالی کنید و یک پیشنهاد شغلی قوی داشته باشد. همچنین متقاضی باید هزینه درخواست اقامت نروژ را به مبلغ 250NOK (کرون نروژ) بپردازد.

الزامات زبان برای اعزام دانشجو به نروژ

دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در نروژ را دارند باید قبل از اعزام به نروژ با الزامات ضروری زبان در این کشور جهت تحصیل به خوبی آشنا شوند. به طور کلی، برای دوره هایی که زبان آموزشی آنها انگلیسی است. همه متقاضیان باید انتظار داشته باشند که مهارت های زبانی خود را مطابق با الزامات تعیین شده توسط موسسات دانشگاهی در نروژ مستند کنند. همچنین مراقب باشید که الزامات زبان در نروژ ممکن است از موسسه ای به موسسه ای دیگر متفاوت باشد.

علاوه بر این گاهی از برنامه تحصیلی به برنامه تحصیلی دیگر نیز ممکن است متفاوت باشد. از سوی دیگر، ممکن است آزمون ها و نمرات انگلیسی متفاوتی توسط موسسات مختلف مورد نیاز باشد. اما برای دوره هایی که زبان آموزشی آنها نروژی است، تسلط به زبان نروژی الزامی است و باید مستند باشد. حتی اگر برنامه تحصیلی شما به زبان انگلیسی تدریس شود دانش خاصی از زبان نروژی هم از نظر تحصیلی و هم از نظر اجتماعی به شما کمک خواهد کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص موسسه اعزام دانشجو به نروژ با مشاوران مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :