مهاجرت تحصیلی فیلیپین

تحصیل پرستاری در فیلیپین

تحصیل پرستاری در فیلیپین

بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی، در حال حاضر کمبود پرستار در سراسر جهان وجود دارد و به همین دلیل، تحصیل پرستاری در فیلیپین بسیار جذاب شده است و فرصت های زیادی در انتظار افراد علاقمند است. اما برای گرفتن مجوز پرستاری چه چیزی لازم است؟ همه چیز بستگی به کشوری دارد که متقاضی می خواهد در آن تحصیل کند و مهارت های پرستاری خود را تمرین کند.

برنامه پرستاری برای دادن دانش به دانشجویان در زمینه پیشگیری از بیماری، ارتقای سلامت و ارزیابی خطر طراحی شده است. در فیلیپین نیز بسیاری از افراد در جستجوی آموزش پرستاری هستند و برای این مورد در خواست های فراوانی در این کشور وجود دارد. برای بسیاری از افراد که قصد مهاجرت به کشور های نزدیک تر دارند می توانند برای تحصیل به فیلیپین مهاجرت کنند. در ادامه به بررسی سوالات کلی در خصوص مهاجرت به فیلیپین که توسط مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت گردآوری شده است پرداخته خواهد شد.

تحصیل در مقطع کارشناسی پرستاری در فیلیپین

تحصیل در مقطع کارشناسی پرستاری در فیلیپین حدود 4 سال می باشد. در مقطع تحصیلی کارشناسی پرستاری در فیلیپین به مباحثی مانند ارتقای سلامت، پیشگیری از بیماری، کاهش خطر و بازیابی سلامت توجه خواهد شد. هدف این برنامه توسعه دانشجویان پرستاری است که قادر به ارائه مراقبت های جامع به افراد در سنین، جنسیت و وضعیت سلامتی مختلف هستند.

در این دوره دروس مختلفی به دانشجویان ارائه می گردد که در تصویر زیر به معرفی این دروس پرداخته خواهد شد:

دروس مختلف رشته پرستاری در فیلیپین

تحصیل پرستاری در فیلیپین دارای مزایای فراوانی است که در ادامه به بررسی تعدادی از آنان پرداخته خواهد شد:

  • به کارگیری علوم فیزیکی، اجتماعی، طبیعی و بهداشتی و علوم انسانی در عمل پرستاری
  • ارائه ایمن و مناسب برای افراد، خانواده ها، گروه های جمعیتی و فرآیند پرستاری
  • از دستورالعمل ها و اصول تمرین مبتنی بر شواهد در ارائه مراقبت پیروی می شود.
  • قوانین موجود، اصول حقوقی، اخلاقی و اخلاقی باید رعایت شود.
  • از طریق زبان فرهنگی مناسب ارتباط موثر برقرار می شود.

فرصت های شغلی پرستاری در فیلیپین

در طول سال چهارم برنامه تحصیلی رشته پرستاری در فیلیپین، دانش آموزان ملزم به شرکت در یک دوره آموزشی در محل کار (OJT) در محیط های مختلف بیمارستانی و کلینیک های اجتماعی هستند. معمولا دانشگاه‌ ها از دانشجو می‌خواهند که گزارشی مکتوب در مورد وظایف، تجربیات یادگیری و ساعات ارائه شده، ارائه کنند. عملکرد کاری آنها نیز توسط مدیران فوری آنها ارزیابی شده و به هماهنگ کننده OJT مربوطه ارائه خواهد شد البته تعداد ساعات مورد نیاز ممکن است در هر دانشگاه متفاوت باشد.

فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی رشته پرستاری در فیلیپین ممکن است مسیر شغلی خود را در محیط های مختلف بیمارستانی و کلینیک های اجتماعی دنبال کنند. آنها ممکن است به عنوان یک پرستار پرسنل، پرستار بهداشت جامعه، پرستار آسایشگاه، پرستار سالمند، پرستار بالینی، پرستار مدرسه، پرستار خصوصی، مربی پرستار یا یک پزشک پرستار به بازار کار وارد شوند.

فرصت های شغلی پرستاری در فیلیپین

هزینه تحصیل پرستاری در فیلیپین

اگر متقاضی قصد دارد به عنوان یک دانشجوی بین المللی در فیلیپین در رشته پرستاری تحصیل کند، بخش مالی این روش باید یکی از اولویت های اصلی برای دانشجو باشد. در حال حاضر، اکثر دانشکده های پرستاری در فیلیپین شهریه ای بین 1000$ تا 2500$ (دلار) در سال دریافت می کنند. البته شایان ذکر است که همه دانشگاه ها هزینه های خود را تعیین می کنند. با این وجود، اکثر موسسات دولتی به طور متوسط ​​شهریه سالانه 1000$ (دلار) دارند در حالی که موسسات خصوصی بیشتر از این رقم اما کمتر از 2500$ (دلار) هزینه می کنند.

وقتی صحبت از هزینه زندگی به میان می‌آید، در خصوص فیلیپین باید گفت این هزینه ها بسیار پایین است و می‌تواند تقریبا هر کسی را در خود جای دهد و برای پرداخت قبوض، خرید غذا و هر هزینه دیگری برای کل سال به بیش از 6000$ (دلار) نیازنیست. متاسفانه، متقاضیان مجاز به کار در فیلیپین به صورت پاره وقت در بین کلاس ها خواهند بود که البته این موضوع به محدودیت های مرتبط با ویزای آنها بستگی دارد.

معرفی بهترین مدارس پرستاری در فیلیپین

دانشگاه سانتو توماس یکی از قدیمی ترین موسسات و موسسات با رتبه بالا در فیلیپین است و برنامه هایی را در زمینه های مختلف اعم از دوره های بهداشتی تا کسب و کار ارائه می دهد متقاضیان می توانند در کالج پرستاری UST در رشته پرستاری تحصیل کنند. علاوه بر آن در سانتو توماس برنامه های کارشناسی و کارشناسی ارشد را در رشته پرستاری ارائه می شود که لیسانس علوم در پرستاری به مدت 4 سال برای کسانی طراحی شده است که به دنبال کسب مهارت برای موقعیت های ابتدایی در مراکز بهداشتی هستند.

دانشگاه سنت لوئیس، شهر باگویو دارای یکی از مشهورترین مدارس پرستاری در فیلیپین است و دانشجویان داخلی و بین المللی می پذیرد. این دانشگاه خصوصی در فیلیپین دانشجویان را برای تمرین حرفه ای در زمینه های مختلف از جمله دنیای علوم بهداشتی آماده می کند بعلاوه اینکه ارائه برنامه های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در زمینه پرستاری در این دانشگاه ممکن است.

دانشگاه فیلیپین به عنوان یکی از بهترین دانشگاه ها نه تنها در کشور بلکه در سراسر آسیای جنوب شرقی شناخته می شود که یک موسسه پزشکی و تحقیقاتی است که توسط دولت تامین می شود. این موسسه دارای یکی از بهترین دانشکده های پرستاری در فیلیپین است که برای ارائه تمام سطوح برنامه های پرستاری (لیسانس، کارشناسی ارشد و دکترا) طراحی شده است. برای داشتن اطلاعات بیشتر در خصوص مدارس ایرانی فییپین می توانید با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :