مهاجرت تحصیلی رومانی

تحصیل دندانپزشکی در رومانی

تحصیل دندانپزشکی در رومانی

تحصیل دندانپزشکی در رومانی، به زبان انگلیسی یکی از بهترین گزینه ها است. پذیرش بر اساس انتخاب پرونده درخواست یا امتحان انجام می شود و دانشجویان دندانپزشکی آینده نگر می توانند برای دندانپزشکی در رومانی به زبان انگلیسی، فرانسوی و یا در رومانی درخواست دهند. شرط اصلی ورود به دندانپزشکی دیپلم دبیرستان است. مطالعات پزشکی در رومانی توسط دانشکده‌ها و دانشگاه‌های پزشکی معتبر سازماندهی می‌شود.

مطالعات پایه پزشکی و دندانپزشکی در رومانی برای پزشکان، دندانپزشکان، داروسازان، دامپزشکان شامل مطالعات پیش بالینی و بالینی است و به ترتیب به دکترای پزشکی، دکترای پزشکی دندانپزشکی، دکترای داروسازی و دکترای دامپزشکی منجر می شود. امروزه پزشکان رومانیایی در کشورهای غربی و در سرتاسر جهان و دانشکده های پزشکی رومانیایی هزاران دانشجوی بین المللی دانشکده پزشکی را جذب می کنند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می کوشد تا همواره بروزترین و مرتبط ترین اطلاعات را به اطلاع شما عزیزان برساند.

شرایط تحصیل دندانپزشکی در رومانی

دندانپزشکی به عنوان شاخه‌ ای از پزشکی که به مطالعه، تشخیص، پیشگیری و درمان بیماری‌ ها، اختلالات و شرایط حفره دهان، ناحیه فک و صورت و ساختارهای مجاور و مرتبط با آن و تأثیر آنها بر بدن انسان می‌ پردازد، یکی از رشته‌ های پزشکی و دندانپزشکی است. جذاب ترین مطالعات در رومانی دانشگاه های پزشکی و داروسازی در رومانی دارای دانشکده دندانپزشکی هستند که برنامه های مختلفی را ارائه می دهند. تحصیل در رومانی و شرایط اعزام دانشجو طی سال های اخیر رشد داشته است. دانشجوی دندانپزشکی به جهت اشتغالزایی پس از تحصیل بایستی به زبان رومانیایی صحبت کند یا دوره یک ساله زبان رومانیایی را دنبال کند.

چند دلیل برای انتخاب رومانی به عنوان مقصد تحصیلی وجود دارد که در تصویر زیر شرح داده شده است:

چند دلیل برای انتخاب رومانی به عنوان مقصد تحصیلی

هزینه تحصیل دندانپزشکی در رومانی

با توجه به هزینه های تحصیل دندانپزشکی در رومانی، دانشجوی خارج از کشور باید مقداری هزینه قبل از عزیمت مانند هزینه درخواست، هزینه دوره زبان، تهیه مدارک و هزینه ویزا خارج از دوره را متحمل شود. هزینه ویزای تحصیلی رومانی حدود 80$ (دلار) است. اما این رقم بسته به عوامل مختلفی ممکن است تغییر کند. دانش آموزان همچنین باید صورتحساب بانکی تهیه کنند و پول تعیین شده را در حساب خود نشان دهند که می توانند هزینه های زندگی و تحصیل در رومانی را بدون هیچ کمکی تحمل کنند. علاوه بر این، دانش آموزان گاهی اوقات مجبور به خرید بیمه درمانی در کشور خود می شوند.

همانطور که می دانید برای تمام مطالعات پزشکی در رومانی، میزان شهریه تحصیل دندانپزشکی در هر دانشگاه متفاوت است. حداقل شهریه تحصیل دندانپرشکی در رومانی حداقل 3200€ (یورو) و حداکثر 5000€ (یورو) در سال است. تحصیل دندانپزشکی در رومانی نه تنها در اروپا، بلکه تقریباً در تمام دنیا ارزانترین است. تحصیل دندانپزشکی در رومانی با مدارک شناخته شده در سراسر جهان و هزینه معقول زندگی، دانشجویان بین المللی را نه تنها از اروپا، بلکه از 4 قسمت کلمات جذب می کند.

در نمودار زیر شهریه چند دانشگاه معروف که در آنها رشته دندانپزشکی در رومانی تدریس می شود، شرح داده شده است:

شهریه چند دانشگاه معروف رشته دندانپزشکی در رومانی

مدارک لازم جهت اخذ پذیرش دندانپزشکی در رومانی

مدارک مورد نیاز برای پذیرش کارشناسی و کارشناسی ارشد در دانشگاه های رومانی در خصوص اخذ پذیرش تحصیل دندانپزشکی در سال 2023 به شرح زیر است:

  • فرم درخواست از دانشگاه دندانپزشکی در رومانی
  • ارائه کلیه مدارک تحصیلی متقاضی
  • رونوشت مطالعات تحصیلی متقاضی با ترجمه های تایید شده در دفتر اسناد رسمی به زبان رومانیایی، انگلیسی یا فرانسوی در صورتی که به یکی از این زبان ها مستند نشده باشد.
  • برای برنامه های ارائه شده به زبان انگلیسی/فرانسوی، گواهی مهارت بین المللی زبان (تافل، آیلتس، کمبریج) با نمره قبولی حداقل سطح B2 یا معادل آن مورد نیاز است.
  • داوطلبانی که بتوانند ثابت کنند زبان رسمی کشور نیز انگلیسی یا فرانسوی است و حداقل 4 سال در این زبان تحصیل کرده اند از این شرط مستثنی هستند.
  • برای برنامه‌ های تحصیلی که به زبان رومانیایی تدریس می‌شوند، داوطلبان باید گواهینامه‌ ای ارائه دهند که گواهی مهارت رومانیایی خود را تأیید کند یا باید گواهی‌ هایی ارائه دهند که ثابت کند متقاضیان حداقل 4 سال تحصیل متوالی در رومانی داشته‌ اند.
  • ارائه کپی پاسپورت معتبر
  • فتوکپی کارت ملی
  • گواهی پزشکی در خصوص تایید سلامت جسمی و روحی متقاضی

مدارک لازم جهت اخذ پذیرش دندانپزشکی در رومانی

دانشگاه درخواست شما را بررسی می کند و آن را برای ارزیابی بیشتر به وزارت آموزش ملی ارسال می کند. دریافت پاسخ از وزارت آموزش ملی ممکن است حدود یک ماه طول بکشد. پس از دریافت پاسخ، دانشگاه های رومانی نتایج را منتشر خواهند کرد. در صورت قبولی، دانشگاه نامه پذیرش ارسال می کند و دانشجو را در مورد پردازش بیشتر راهنمایی می کند. بر اساس نامه پذیرش و پرداخت هزینه های مورد نیاز، متقاضی سپس برای ویزای تحصیلی در سفارت رومانی در کشور خود یا نزدیکترین نمایندگی دیپلماتیک رومانی درخواست می کند. گاهی اوقات خود دانشگاه مسئولیت تشریفات ویزا را بر عهده می گیرد، هنگامی که ویزای تحصیلی تایید شد و برای دانشجوی ثبت نام شده صادر شد، او سپس به رومانی پرواز می کند و مراحل ثبت نام بیشتر را انجام می دهد. دانشجو باید شخصاً برای ثبت نام در دفتر ثبت نام در دفتر روابط بین الملل و دانشجویان خارجی حاضر شود.

معرفی دانشگاه های دندانپزشکی در رومانی

دانشکده پزشکی دانشگاه تیتو مایورسکو بخارست که در سال 1990 تأسیس شد، بر اساس اصول آموزش مدرن تدریس می‌کند که رقابت، مهارت‌ های پیشرفته و کارایی را در حوزه‌ های علمی ملی و اروپایی تحریک می‌کند. این دانشکده در فیلادلفیا، ایالات متحده آمریکا مشهور است و ورودی خود را در کتاب سالانه دانشکده های پزشکی به دست آورده است. دانشکده پزشکی دانشگاه Titu Maiorescu در سال 2015 توسط آژانس رومانیایی تضمین کیفیت در آموزش عالی، حداکثر رتبه موسسه “معتمد” را دریافت کرد. دانشجویان تشویق می شوند در تحقیقات شرکت کنند، که سپس منتشر شده و در جلسه علمی مشترک تدریس ارائه می شود.

این دانشگاه استعدادها را در رویداد سالانه خود (آموزش و خلاقیت برای جامعه مبتنی بر دانش) در سطح ملی و بین المللی جذب می کند و به شما این امکان را می دهد تا با مجموعه متنوعی از شرکت کنندگان در تعامل باشید و در شکل دادن به تدریس مشارکت داشته باشید. این دانشگاه روابط نزدیک و برنامه های مشترک منظمی دارد که با موسسات پاریس، اینسبروک، وین، تل آویو، ساپینتیا، AKH، وین، A Coruna و Bergamo سازماندهی شده است. هم چنین دانشکده پزشکی در دانشگاه پزشکی کرایووا دارای حضور بین المللی قوی است و یکی از ارکان آموزش عالی پزشکی رومانی است. شما هم چنین می توانید مقالات تمرتبط با تحصیل پزشکی دررومانی را از طریق وب سایت رسمی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نیز مطالعه فرمائید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :