مهاجرت تحصیلی لیختن اشتاین

تحصیل در لیختن اشتاین

تحصیل در لیختن اشتاین

تحصیل در لیختن اشتاین که به طور رسمی شاهزاده لیختن اشتاین نامیده می شود، گزینه مورد نظر بسیاری از دانشجویان در جهان است. فرصت های تحصیل در لیختن اشتاین محدود و پرطرفدار می باشد. لیختن اشتاین یکی از اعضای سازمان ملل متحد و همچنین انجمن تجارت آزاد اروپا است و علاوه بر این، در منطقه اقتصادی اروپا و نیز در منطقه شنگن مشارکت دارد و با وجود این کشور عضو اتحادیه اروپا نیست.

این کشور یک گوهر پنهان است و محصور در خشکی در اروپای مرکزی، با داشتن امکانات مناسب برای دانش‌آموزانی است که می‌خواهند این بخش از جهان را کشف کنند در کشوری با یکی از پایین ترین نرخ های بیکاری در جهان، فرصت های فراوان کاری به راحتی وارد بازار کار شوند. دانشجویان بین المللی که در جست و جوی تحصیلات با کیفیت بالا و همچنین یک تجربه واقعی اروپایی هستند، با مطالعه مقاله زیر که توسط مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت گرد آوری شده می توانند به این مهم دست یابند.

بررسی شرایط تحصیل در لیختن اشتاین

در راستای بررسی شرایط تحصیل در لیختن اشتاین بایستی اشاره نمود که 4 موسسه آموزش عالی در لیختن اشتاین وجود دارد که همگی این دانشگاه ها و سایر موسسات تمرکز ویژه ای بر بهبود قابلیت اشتغال دارند و بهترین فرصت ها را پس از تحصیل به متقاضیان می دهند. متقاضیان قادر خواهند بود مدرک کارشناسی، کارشناسی ارشد یا دکترا کسب کنند که همه آنها در سراسر جهان به خوبی شناخته شده اند. این کشور با استاندارد زندگی بالا و با همکاری با برخی از بهترین موسسات مالی در جهان، موقعیت مناسبی برای دانشجویان بین المللی است که به دنبال تحصیل سودمند در یکی از ثروتمندترین کشورهای اروپایی هستند.

با وجود اینکه این کشور عضو اتحادیه اروپا نیست، توافقاتی با سایر کشورهای عضو دارد که این بدان معناست که اگر فرد عضو یکی از کشورهای اتحادیه اروپا باشد، برای تحصیل در لیختن اشتاین نیازی به ویزا ندارد، اما باید مجوز اقامت دریافت کند اما اگر اهل هر کشور دیگری باشد، قبل از اینکه بتواند به لیختن اشتاین سفر کند، باید ویزا دریافت کند.

بررسی شرایط تحصیل در لیختن اشتاین

هزینه تحصیل و زندگی در لیختن اشتاین

به صورت کلی لیختن اشتاین از فرانک سوئیس (CHF) به عنوان واحد پول خود استفاده می کند. هزینه های تحصیل در لیختن اشتاین به محل تحصیل و نوع رشته انتخابی افراد بستگی دارد. یکی دیگر از عواملی که ممکن است بر قیمت شهریه تأثیر بگذارد این است که فرد عضو اتحادیه اروپا باشد یا خیر. دانشجویان یک کشور اتحادیه اروپا و همچنین دانشجویان منطقه اقتصادی اروپا، پرداخت کمتری دارند و به طور متوسط، باید انتظار داشت که حدود CHF850 (فرانک سوئیس) در هر ترم پرداخت کنند.

هزینه زندگی در لیختن اشتاین قابل مقایسه با سایر کشورهای اروپایی است. به طور متوسط ​​می توان هزینه هایی حدود 1500CHF (فرانک سوئیس) در ماه را انتظار داشت که شامل هزینه های اقامت، مواد غذایی و سفر خواهد شد. به علاوه، دانشجویان باید هزینه بیمه درمانی را نیز در در هزینه ها لحاظ نمایند که ممکن است حدود 67CHF (فرانک سوئیس) در ماه هزینه داشته باشد تا هزینه های اولیه مراقبت های بهداشتی را تامین گردد.

در ادامه به بررسی بهترین دانشگاه های این کشور برای علاقمندان تحصیل در آن پرداخته خواهد شد:

بهترین دانشگاه های لیختن اشتاین

کلیات روادید تحصیلی لیختن اشتاین

برای دریافت مجوز ورود به لیختن اشتاین مانند سایر کشورهای اتحادیه اروپا، دانشجو باید ویزای دانشجویی دریافت کند. البته اگر نیاز به اقدام جهت تحصیل در لیختن اشتاین از طرف فردی از اتحادیه اروپا مطرح شود، نیازی به ویزا ندارد، ولی باید برای مجوز اقامت اقدام کند اما اگر دانشجو از هر کشور دیگری بجز کشور های عضو اتحادیه اقدام کند، باید ویزا نیز اخذ شود.

برای درخواست ویزا تحصیلی لیختن اشتاین مدارکی مورد نیاز است که در ادامه اشاره می گردد:

  • داشتن نامه پذیرش از یکی از موسسه های آموزشی دارای اعتبار
  • ارائه پاسپورت دارای اعتبار
  • مدارک مرتبط با آخرین مدارج تحصیل فرد متقاضی
  • باید گواهی شود که متقاضی بودجه کافی جهت پوشش هزینه های زندگی در لیختن اشتاین دارد.
  • گواهی پرداختی های مربوط به هزینه دوره تحصیلی
  • مدارکی جهت وجود و اثبات بیمه درمانی

لیختن اشتاین به عنوان یکی از اصیل ترین و با قدمت ترین کشورهای اتحادیه اروپا و در نزدیکی کشور های آلمان و اتریش به عنوان شاهزاده ایی در اروپا می درخشد. کیفیت بالای زندگی در این کشور همه ساله بسیاری از افراد علاقمند به تحصیل در اروپا را به سمت خود جذب می کند. این شاهزاده مستقر در اروپا سخت گیری هایی برای ورود دارد که متقاضیان را بیشتر به سمت تحصیل به آلمان یا تحصیل در اتریش سوق می دهد. مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده پاسخگویی به افراد علاقمند به تحصیل و زندگی در لیختن اشتاین و سایر کشور های همسایه آن خواند بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :