مهاجرت تحصیلی ایتالیا

تحصیل در دانشگاه کاتانیا ایتالیا

تحصیل در دانشگاه کاتانیا ایتالیا

تحصیل در دانشگاه کاتانیا ایتالیا، یکی از گزینه های با کیفیت در این کشور است که این دانشگاه در کاتانیا و در منطقه سیسیل واقع شده است. دانشگاه کاتانیا ایتالیا در سال 1434 تأسیس شد و قدیمی ترین دانشگاه در سیسیل، سیزدهمین موسسه عالی قدیمی در ایتالیا و بیست و نهمین دانشگاه قدیمی در جهان است. دانشگاه کاتانیا ایتالیا با بیش از 60000 دانشجو، اصلی ترین مرکز آموزشی در این منطقه است. بنیانگذاری دانشگاه کاتانیا ایتالیا به زمانی که پادشاه اسپانیا، آلفونسو آراگون، اجازه تأسیس یک موسسه را با امتیاز صدور عناوین علمی معتبر قانونی در 4 رشته اصلی الهیات، قانون و حقوق مدنی، فلسفه، هنرهای لیبرال صادر کرد.

مرکز آموزش عالی کاتانیا در سال 1998 برای انتخاب بهترین ذهن های جوان و ارائه یک دوره تحقیقاتی از جمله تجزیه و تحلیل، تحقیق و آزمایش به آنها طراحی و مجهز شد. مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت راهنمایی های لازم را در خصوص تحصیل در دانشگاه کاتانیا ایتالیا در اختیار شما قرار خواهند داد.

شرایط تحصیل در دانشگاه کاتانیا ایتالیا

امروزه ساختمان های دانشگاه کاتانیا ایتالیا در سراسر شهر کاتانیا پراکنده شده اند و در تضاد بین شهر دانشگاهی مدرن و پیشرفته و ساختمان های تاریخی متعدد در مرکز یک شهر قدیمی واقع شده اند. همانطور که گفته شد، دانشگاه کاتانیا ایتالیا در منطقه سیسیل واقع شده است و امکانات مختلفی را در اختیار دانشجویان خود قرار می دهد. این امکانات مانند ساختمان تحقیق و نوآوری زیست فناوری نانو، مرکز راهنمای شغلی و حرفه ای، مرکز آموزشی زبان چند رسانه ای، مرکز مشاوره معلولین و کتابخانه ها و مرکز اسناد می باشند. دانشگاه کاتانیا ایتالیا نیز برنامه های تحقیقاتی مختلفی را برای پژوهشگران دکترا در دانشکده های مختلف مانند علوم، مهندسی، هنر، علوم انسانی و پزشکی ارائه می دهد.

در خصوص تحصیل در دانشگاه کاتانیا ایتالیا نیز امکاناتی مانند اقامت و غذا و مرکز ورزش دانشگاهی (CUS) را برای محصلان خود در نظر گرفته است. مرکز ورزشی این مرکز مجهز به امکانات ورزشی مختلف، سالن های بدن سازی و زمین های بازی است. دانشگاه کاتانیا ایتالیا به دانشجویان عضو انجمن اراسموس، امکان رزرو اتاق در اقامتگاه های دانشگاه، از طریق بستر های مسکن امن یا برنامه های حمایت از انجمن های اقامتی دانشجویی را می دهد. علاوه بر این، دانشجویان ورودی امکان استفاده از خدمات پذیرایی دانشگاه را دارند. کتابخانه و مرکز اسناد در سال 1992 برای هماهنگی و توسعه فعالیت های سیستم کتابخانه دانشگاه ایجاد شد و هدف آن بازیابی و بهره برداری از میراث تاریخی، علمی و مستند دانشگاه کاتانیا است.

سیستم آموزشی جهت تحصیل در دانشگاه کاتانیا ایتالیا

دانشگاه کاتانیا ایتالیا در حال حاضر دارای 18 دپارتمان و 2 واحد آموزشی است که علاوه بر وظایف سنتی تحقیقات علمی و سازماندهی فعالیت های آموزشی را نیز بر عهده دارند. هدف اصلی سیستم آموزشی جهت تحصیل در دانشگاه کاتانیا ایتالیا توسعه تحقیقات علمی و تثبیت موقعیت های رقابتی در سطوح مختلف ملی و بین المللی است. علاوه بر این، دانشگاه کاتانیا ایتالیا توجه زیادی به ارتقاء برنامه های تامین مالی، بهبود کیفیت در زمینه های مختلف علمی و صلاحیت آموزش تحقیقاتی، از طریق مشارکت بین المللی قوی تر دارد. این موسسه مجموعه ای از عناوین دانشگاهی را ارائه می دهد و در حال ایجاد یک آزمایشگاه است که در آن دانش باستانی و فرهنگ مدیترانه ای با فناوری های جدید مطابقت دارد. امروزه دانشگاه کاتانیا ایتالیا یک موسسه عمومی در جهت ایجاد جهت گیری و اجتماع بین المللی قوی و رو به رشد تلاش می کند.

دانشگاه کاتانیا ایتالیا دارای 89 برنامه کارشناسی و 91 برنامه کارشناسی ارشد و 93 برنامه دکترا در زمینه های کشاورزی، معماری، اقتصاد، علوم آموزشی، مهندسی، زبان های خارجی، حقوق، ادبیات و فلسفه، پزشکی، داروسازی، علوم سیاسی و علوم ریاضی، فیزیکی و طبیعی می باشد. این دانشگاه به ویژه در زمینه های فیزیک هسته ای و نجومی، شیمی (با اشاره خاص به بیوشیمی و شیمی صنعتی)، پزشکی (بیش از همه قلب، اطفال، انکولوژی، غدد درون ریز، جراحی)، کشاورزی شناخته شده است. همچنین برای ارائه موضوعات پایداری در محصولات مدیترانه ای و مدیریت منابع طبیعی، زمین شناسی (عمدتا آتشفشان شناسی) دارای شهرت قابل توجهی است. در خصوص اطلاع از شرایط تحصیل در دیگر دانشگاه های کشضور ایتالیا به عنوان مثال مقاله تحصیل در دانشگاه پیزا ایتالیا را مطالعه بفرمائید.

سیستم آموزشی جهت تحصیل در دانشگاه کاتانیا ایتالیا

اخذ پذیرش جهت تحصیل در دانشگاه کاتانیا ایتالیا

دانشگاه کاتانیا ایتالیا یکی از بزرگترین دانشگاه هایی است که بیش از 45000 دانشجو را آموزش می دهد. همچنین کمیته پذیرش درخواست شهروندان خارجی را می پذیرد و کادر آموزشی دانشگاه کاتانیا ایتالیا متشکل از بیش از 1500 متخصص است. هم دانشجویان و هم کارکنان دانشگاهی می توانند در برنامه های تبادلی موجود شرکت کنند. صفحات رسانه های اجتماعی فیس بوک، لینکدین زندگی دانشجویی، رویداد های اخیر و موارد دیگر را منعکس می کنند. دانشگاه کاتانیا ایتالیا در سیاست پذیرش خود چندان گزینشی نیست. بنابراین اخذ پذیرش جهت تحصیل در دانشگاه کاتانیا ایتالیا بالا است.

مدارک لازم جهت اخذ پذیرش در دانشگاه کاتانیا ایتالیا به شرح زیر است:

  • کلیه اسناد دانشگاهی اخذ شده
  • فرم درخواست آنلاین
  • گذرنامه
  • اطلاعات هویتی و خانوادگی
  • عکس گذرنامه
  • اثبات پرداخت هزینه تحصیل
  • گواهی زبان محلی (ایتالیایی)
  • بیمه سلامت و زندگی
  • ویزای دانشجویی
  • اعلامیه حمایت مالی

برای پذیرش در دانشگاه کاتانیا ایتالیا، دانشجویان باید در امتحانات ورودی نمرات لازم را کسب کنند. سال تحصیلی در UNICT به 2 ترم تحصیلی تقسیم می شود. علاوه بر این، شهریه دانشگاه در مقایسه با سایر موسسات آموزش عالی در ایتالیا مقرون به صرفه است. تحصیل در مقطع کارشناسی در UNICT فقط 1000€ (یورو) در سال هزینه دارد. این دانشگاه همچنین برنامه های کارشناسی ارشد را ارائه می دهد که هزینه آن حدود 1000€ (یورو) در سال است. همچنین تحصیل در دانشگاه ساساری ایتالیا به طور کامل در مقاله مذکور شرح داده شده است.

دستاوردهای دانشگاه کاتانیا ایتالیا

دانشگاه کاتانیا ایتالیا یکی از 60000 مرکز اروپایی می باشد که عضو شبکه مرکز اسناد اروپایی (ECDs) است. این سازمان توسط کمیسیون اروپا در سال 1963 برای تأمین نیازهای محققان، دانشجویان و شهروندان تأسیس شد. همچنین محققان می توانند به رایگان به نشریات موسسات انجمن های اروپایی دسترسی داشته باشند. فارغ التحصیلان برجسته دانشگاه کاتانیا ایتالیا جوزپه دی فلیس (سیاستمدار و روزنامه نگار ایتالیایی)، ناپلئون فرارا (زیست شناس مولکولی، برنده جایزه تحقیقات پزشکی بالینی Lasker-DeBakey 2010) و ویتالیانو برانکاتی (رمان نویس و فیلمنامه نویس ایتالیایی، برنده جایزه باگوتا 1950) هستند. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و مطرح کردن سولات خود، با مشاوران مجرب و دانا موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به صورت رایگان، تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :