مهاجرت تحصیلی استرالیا

تحصیل در دانشگاه ملی استرالیا

تحصیل در دانشگاه ملی استرالیا

تحصیل در دانشگاه ملی استرالیا که به اختصار از آن به عنوان ANU یاد می شود، دانشگاهی با رنکینگ جهانی عالی در شهر کانبرا واقع گردیده است. در حال حاضر یکی از مهاجرپذیرترین کشورهای دنیا کشور استرالیا می باشد. به طوری که هم دولت استرالیا به دنبال جذب نیروهای متخصص و جوان یا سرمایه گذاران ثروتمند خارجی است و هم علاقمندان به مهاجرت از سرتاسر دنیا، رویای اخذ اقامت و تابعیت استرالیا را دارند. در حال حاضر راه های زیادی برای اخذ اقامت و تابعیت استرالیا وجود دارد که از آن جمله می توان به سابکلس های 189، 190 و سایر اشاره نمود.

البته باید توجه نمود که نظام تحصیلی استرالیا نه تنها رایگان نیست بلکه از دانشجویان بین المللی در قیاس با دانشجویان استرالیایی شهریه بیشتری هم اخذ می نماید. به علاوه استرالیا در کنار کشورهایی مثل موناکو، سوئیس، ایسلند و نروژ، جزو گران ترین کشورهای دنیا برای زندگی است. پس تحصیل در استرالیا نیز نیازمند تمکن مالی بالا است و هزینه های به مراتب بیشتری از تحصیل در کشورهایی مثل کانادا، سوئد، آلمان، مجارستان، هلند، ایتالیا و سایر دارد.

با این وجود تحصیل در استرالیا طرفداران خاص خود را دارد به همین دلیل در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده به سوالات ذیل پاسخ داده می شود:

  • هزینه های تحصیل در دانشگاه ملی استرالیا طی سال 2022 چقدر است؟
  • مهم ترین مدارکی که برای اخذ ویزای تحصیلی استرالیا نیاز است کدام اند؟
  • رنکینگ دانشگاه ملی استرالیا در سطح جهانی و ملی چگونه می باشد؟

درباره تحصیل در دانشگاه ملی استرالیا

درباره تحصیل در دانشگاه ملی استرالیا یا همان ANUجالب است بدانید که از دید طبقه بندی QS این دانشگاه در سطح ملی رتبه اول را دارد. در واقع دانشگاهملی استرالیا نه تنها در استرالیا بلکه در کل قاره اقیانوسیه بهترین دانشگاه می باشد که فارغ التحصیل شدن از آن مزیت بسیار بزرگی در رزومه افراد به شمار خواهد آمد. دانشگاه ملی استرالیا در حال حاضر بیش از 20 هزار نفر دانشجو دارد و در حال حاضر 116 دوره کارشناسی ارشد و دوره های متعدد کارشناسی و دکتری را به علاقمندان ارائه می دهد. برای مشخص شدن بهتر جایگاه علمی دانشگاه ملی استرالیا در جدولی که در ادامه ترسیم شده است رتبه دانشگاه ملی استرالیا از دید طبقه بندی های بین المللی مختلف در سال 2022 بیان شده است:

طبقه بندی های بین المللیدانشگاه ملی استرالیا
THE Ranking 202259
QS Ranking 202231
USN Ranking 202264

هزینه های تحصیل در دانشگاه ملی استرالیا

استرالیا یکی از گران ترین کشورهای دنیا برای دانشجویان است، چرا که علاوه بر بالا بودن هزینه های زندگی در این کشور، شهریه دانشگاه های آن، از جمله دانشگاه ملی استرالیا، هم بالا می باشد. البته میزان دقیق شهریه دانشگاه ملی استرالیا با توجه به تابعیت دانشجو، رشته انتخابی و مقطع تحصیلی وی متفاوت می باشد. مثلا یکی از رشته های محبوب در دانشگاه ملی استرالیا رشته حسابداری است، چرا که جزء رشته های مورد نیاز کشور استرالیا است. به طور کلی هزینه تحصیل در استرالیا از موضوعاتی مهمی است که در مقاله لینک شده شرح داده شده است.

برای اخذ پذیرش از دانشگاه ملی استرالیا باید حداقل یکی از مدارک زبان ذیل را تقدیم نمایند:

  • TOEFL: 80
  • IELTS: 6.5
  • PTE: 64

از دیگر رشته های پرطرفدار و پولساز دانشگاه ملی استرالیا می توان به کارشناسی ارشد رشته روانشناسی بالینی اشاره نمود. شهریه سالانه این رشته 32794€ (یورو) است و 2 سال به طول می انجامد. رشته دیگر رشته جنگلبانی در استرالیا است که مهلت اخذ پذیرش از آن تا آوریل 2022 است. رشته پرطرفدار اما گران دیگری که امکان تحصیل آن در دانشگاه ملی استرالیا وجود دارد رشته طراحی است که مقطع کارشناسی ارشد آن 2 ساله است. شهریه این دوره برای دانشجویان بین المللی سالانه 24923€ (یورو) و برای دانشجویان استرالیایی سالانه 16397€ (یورو) می باشد و تا آوریل 2022 مهلت پذیرش دارد. از اینرو هزینه های تحصیل در دانشگاه ملی استرالیا با توجه به ملیت متقاضی و نوع رشته انتخابی متفاوت خواهد بود.

هزینه های تحصیل در دانشگاه ملی استرالیا

هزینه زندگی حین تحصیل در دانشگاه ملی استرالیا

کانبرا پایتخت استرالیا و یکی از گران ترین شهرهای دنیا است که بدون احتساب اجاره مسکن یک خانواده 4 نفر برای زندگی در این شهر باید ماهانه 4485AUD (دلار استرالیا)، یعنی 3545$ (دلار آمریکا) در نظر بگیرند. زندگی تک نفر در این شهر نیز بدون در نظر داشتن اجاره مسکن ماهانه 1270AUD (دلار استرالیا)، یعنی حدودا 1005$ (دلار آمریکا) هزینه به دنبال دارد.

نرخ اجاره مسکن در کانبرا در ارتباط با هزینه زندگی در استرالیا نیز طی سال 2022 به شرح جدول ذیل می باشد:

نوع آپارتمانمتوسط اجاره بهای ماهانه در شهر کانبرای استرالیا به دلار استرالیا
آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر کانبرا1935AUD
آپارتمان یک خوابه در اطراف شهر کانبرا1505AUD
آپارتمان 3 خوابه در مرکز شهر کانبرا3080AUD
آپارتمان 3 خوابه در اطراف شهر کانبرا2285AUD

اخذ ویزای تحصیلی استرالیا

کسانی که تمکن مالی کافی جهت پرداخت هزینه های تحصیل و زندگی در استرالیا را دارند می توانند از دانشگاه ملی استرالیا پذیرش گرفته و سپس برای اخذ ویزای تحصیلی این کشور اقدام نمایند. مهم ترین مدارکی که در سال 2022 برای اخذ ویزای تحصیلی استرالیا مورد نیاز هستند عبارتند از:

  • نامه پذیرش قطعی از دانشگاه ملی استرالیا
  • پاسپورت معتبر
  • پرداخت هزینه سفارت
  • ترجمه رسمی مدارک تحصیلی و کاری
  • مدرک زبان معتبر از جمله آیلتس
  • نامه تمکن مالی بانکی
  • مدرکی دال بر داشتن تمکن مالی لازم برای پرداخت هزینه های تحصیل و زندگی در استرالیا
  • رسید پرداخت شهریه دانشگاه ملی استرالیا

علاقمندان به کسب اطلاعات بیشتر در خصوص تحصیل در دانشگاه ملی استرالیا می توانند با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرند و مشاوره شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :