مهاجرت تحصیلی استرالیا

تحصیل در دانشگاه لاتروب استرالیا

تحصیل در دانشگاه لاتروب استرالیا

تحصیل در دانشگاه لاتروب استرالیا به علت دارا بودن جایگاه علمی خوب طرفداران زیادی دارد و اخذ پذیرش تحصیلی از این دانشگاه آسان است. البته استرالیا نظام تحصیلی رایگان ندارد و نه تنها شهریه دانشگاه های آن، از جمله دانشگاه لاتروب، بالا است بلکه هزینه های زندگی در کشور استرالیا نیز زیاد می باشد. به طوری که استرالیا را در کنار کشورهایی مثل سوئیس، برمودا، ایسلند، موناکو و غیره، جزو نقاط گران قیمت کره زمین شناسایی می کنند. دانشگاه لاتروب استرالیا نیز دانشگاهی دولتی است که در یکی از شهرهای گران این کشور یعنی هر ملبورن واقع گردیده و اساتید فوق العاده مطرح و سطح علمی خیلی خوبی دارد.

البته در استرالیا موقعیت های کاری زیادی برای تمامی افراد تحصیل کرده و متخصص وجود دارد. به همین دلیل افرادی که تمکن مالی لازم برای مهاجرت به استرالیا از طریق سرمایه گذاری را ندارند، اما از سوی دیگر امتیازات کافی بابت سن، مدرک زبان، مدرک تحصیلی و سایر موارد را دارند، مهاجرت تحصیلی به استرالیا را برمی گزینند. البته لازم به ذکر است که مهاجرت تحصیلی به استرالیا نیز مستلزم داشتن تمکن مالی کافی است، خصوصا با توجه به این که اخذ بورسیه تحصیلی در استرالیا بسیار رقابتی است و احتمال آن بسیار پایین می باشد.

در این مقاله که به وسیله موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده جهت آگاهی علاقمندان به مهاجرت تحصیلی به استرالیا به سوالات ذیل پاسخ داده می شود:

  • رتبه دانشگاه لاتروب استرالیا در سال 2022 از دید طبقه بندی های مختلف از جمله QS چند است؟
  • هزینه های تحصیل در دانشگاه لاتروب استرالیا حدودا چه میزان می باشد؟

درباره تحصیل در دانشگاه لاتروب استرالیا

درباره تحصیل در دانشگاه لاتروب استرالیا بایستی بدانید که این دانشگاه دانشگاهی دولتی و تحقیق محور است. این دانشگاه در استان ویکتوریای استرالیا و شهر ملبورن واقع گردیده و در سال 1964 تاسیس شده است. دانشگاه لاتروب استرالیا سومین دانشگاه در ایالت ویکتوریا می باشد و بیستمین دانشگاه به لحاظ قدمت در کشور استرالیا است. دانشگاه لاتروب استرالیا در کل دانشگاه خوبی به شمار می آید، اما برخی رشته های آن مشهورتر از بقیه هستند. مثلا رتبه دانشکده هنر و علوم انسانی دانشگاه لاتروب استرالیا از دید طبقه بندی QS در سال 2022 در دنیا 300 می باشد.

برای بررسی بهتر وضعیت کلی دانشگاه لاتروب استرالیا در جدول ذیل رنکینگ کل دانشگاه، نه صرفا یک دانشکده خاص، بیان شده است:

طبقه بندی های بین المللیرتبه دانشگاه لاتروب استرالیا
THE Ranking 2022201
QS Ranking 2022374

درباره تحصیل در دانشگاه لاتروب استرالیا

هزینه های تحصیل در دانشگاه لاتروب استرالیا

عوامل تعیین کننده در میزان شهریه اخذ شده از دانشجویان در دانشگاه لاتروب استرالیا عبارت هستند از:

  • تابعیت دانشجویان (استرالیایی و غیر استرالیایی)
  • رشته انتخابی (پزشکی، معماری، پرستاری، مهندسی کامپیوتر و سایر)
  • مقطع تحصیلی (کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری)

به عنوان مثال هزینه های تحصیل در دانشگاه لاتروب استرالیا برای تحصیل در رشته روانشناسی بالینی در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه لاتروب استرالیا دانشجویان استرالیایی سالی 20297€ (یورو) و دانشجویان بین المللی سالی 24892€ (یورو) می پردازند. همچنین نمره زبان مورد نظر دانشگاه لاتروب استرالیا برای دوره مذکور آیلتس 7 یا تافل 94 می باشد و کل مقطع کارشناسی ارشد این رشته 2 سال به طول می انجامد. لازم به ذکر است کارشناسی ارشد رشته مدیریت در دانشگاه لاتروب استرالیا 2 ساله است و کلاس های آن از جولای 2022 آغاز می گردد.

رشته بسیار محبوب دیگری که امکان تحصیل آن در دانشگاه لاتروب وجود دارد رشته بازاریابی می باشد. دوره کارشناسی ارشد رشته بازاریابی در دانشگاه مزبور 2 ساله است و شهریه سالانه آن برای دانشجویان بین المللی سالی 24382€ (یورو) و برای دانشجویان استرالیایی سالانه 19276€ (یورو) می باشد. از دیگر رشته های تحصیلی در دانشگاه لاتروب استرالیا می توان به رشته هنر درمانی اشاره نمود که اخیرا مورد توجه قرار گرفته است. بدین ترتیب لیست دانشگاه های معتبر استرالیا به طور کامل در مقاله مذکور شرح داده شده است.

هزینه های زندگی حین تحصیل در دانشگاه لاتروب استرالیا

همان طور که ذکر شد دانشگاه لاتروب استرالیا در شهر ملبورن، که یکی از گران ترین شهرهای دنیا است، قرار دارد. زندگی در شهر ملبورن برای یک خانواده 4 نفره بدون احتساب اجاره مسکن ماهانه 4755AUD (دلار استرالیا) یعنی معادل 3665$ (دلار آمریکا) هزینه به دنبال دارد. زندگی یک نفره در شهر ملبورن نیز اگر اجاره بهای مسکن حساب نشود ماهانه 1325AUD (دلار استرالیا) یعنی 1020$ (دلار آمریکا) هزینه دارد. جهت اطلاع از هزینه زندگی در استرالیا مطالعه مقاله مذکور خالی از لطف نخواهد بود.

رای بررسی دقیق تر و محاسبه بهتر هزینه ها در جدول ذیل نرخ اجاره مسکن در شهر ملبورن طی سال 2022 بیان می شود:

نوع مسکنمیانگین اجاره بهای ماهانه در شهر ملبورن استرالیا (دلار استرالیا)
آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر ملبورن1745AUD
آپارتمان یک خوابه در اطراف شهر ملبورن3330AUD
آپارتمان 3 خوابه در مرکز شهر ملبورن2305AUD
آپارتمان 3 خوابه در اطراف شهر ملبورن1560AUD

کار ضمن تحصیل در دانشگاه لاتروب استرالیا

دانشجویانی که در یکی از دانشگاه های استرالیا، از جمله دانشگاه لاتروب، مشغول به تحصیل می شوند، می توانند شانس خود را برای پیدا کردن کار دانشجویی امتحان کنند. با توجه به فرصت های شغلی زیادی که در استرالیا وجود دارد و رسمی بودن زبان انگلیسی در این کشور، کاریابی برای دانشجویان دشوار نخواهد بود. البته باید توجه داشت دانشجویان بین المللی تنها تا سقف 20 ساعت در هفته ضمن تحصیل خود در استرالیا مشغول به تحصیل هستند به شرطی که از یک دوره تمام وقت پذیرش گرفته باشد.

کار ضمن تحصیل در استرالیا با درآمد نسبتا خوبی برای دانشجویان به همراه است. چرا که حداقل درآمد دانشجویان در این کشور ساعتی 18.23AUD (دلار استرالیا) می باشد. علاوه بر تامین بخشی از هزینه های زندگی، مشغول شدن به کار ضمن تحصیل در استرالیا رزومه افراد را خیلی قوی می کند و موجب می شود پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه لاتروب هم راحت تر کار پیدا کنند. علاقمندان به کسب اطلاع  ات بیشتر در خصوص تحصیل در دانشگاه لاتروب استرالیا می توانند برای بررسی بهتر شرایط خود با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :