مهاجرت تحصیلی استرالیا

تحصیل در دانشگاه دیکین استرالیا

تحصیل در دانشگاه دیکین استرالیا

تحصیل در دانشگاه دیکین استرالیا که یک دانشگاه دولتی در ویکتوریا استرالیا است در بین دانشجویان سراسر جهان بسیار محبوب می باشد. این دانشگاه در سال 1974 تأسیس شد و به نام آلفرد دیكین نخست وزیر دوم استرالیا نامگذاری شد. بیش از 100 دوره کارشناسی و بیش از 150 دوره تحصیلات تکمیلی توسط دانشگاه دیکین ارائه می شود. از بین تمام دوره های ارائه شده توسط دانشگاه دیکین، بیش از 200 دوره کاملا آنلاین هستند.

برخی از دوره های تحقیقاتی و همچنین دوره های جایزه ای نیز توسط دانشگاه ارائه می شود. تجزیه و تحلیل تجارت، روانشناسی، مهندسی عمران و غیره برخی از دوره های محبوب کارشناسی هستند. پزشکی، رباتیک هوش مصنوعی، مدیریت بازرگانی برخی از دوره های محبوب در بخش تحصیلات تکمیلی است. جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص شرایط تحصیل در دانشگاه دیکین استرالیا با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمائید.

رتبه بندی دانشگاه دیکین استرالیا

دانشگاه دیکین به طور مداوم از نظر رضایت دانشجویان در مقطع کارشناسی، رتبه بالایی دارد. در نظرسنجی تجربه دانشجویی دیکین دارای چهارمین رتبه بالاترین میزان رضایت دانشجویی در سطح ملی و بالاترین رتبه رضایت دانشجویان از بین تمام دانشگاه های ویکتوریا بود. از این رو می توان طیف گسترده ای از دوره های این دانشگاه را در 5 پردیس، 2 مرکز یادگیری و 6 مرکز تحقیقاتی، برای تحصیل انتخاب کرد. از جمله محبوب ترین دوره های دیکین، کارشناسی ارشد تجزیه و تحلیل تجارت، علوم داده، کارشناسی تجارت و کارشناسی علوم کامپیوتر است.

دانشگاه دیکین با بیش از 40 سال تجربه، به عنوان یکی از موسسات آموزش عالی پیشرو در استرالیا ظاهر شده است. این دانشگاه در میان 1% دانشگاه های برتر جهان قرار دارد. همچنین بر اساس رتبه بندی QS، دیکین به 50 دانشگاه تازه تاسیس برتر جهان راه یافته است.

رتبه بندی دانشگاه دیکین در جهان، بر اساس گزارش های زیر بحث شده است:

  • کسب رتبه 55 در میان دانشگاه های برتر جهان و رتبه 11 دانشگاه در رتبه بندی دانشگاه برتر استرالیا توسط سازمان Times Higher Education
  • کسب رتبه 275 در میان دانشگاه های برتر در جهان توسط رتبه بندی سازمان QS
  • کسب رتبه 247 بین دانشگاه های برتر جهانی و رتبه 14 در رتبه بندی ملی توسط سازمان USNews

شرایط تحصیل در دانشگاه دیکین استرالیا

پردیس های اصلی دانشگاه دیکین در منطقه بوروود ملبورن، قرار گرفته است. دانشگاه دیکین همچنین مراکز آموزشی متعددی در مناطقDandenong ،Craigieburn و Werribee دارد که همه در ایالت ویکتوریا قرار دارند. از اینرو فعالیت های تحقیقاتی دیکین در حال رشد است. 0.89% از تحقیقات دیکین در کلاس جهانی یا بالاتر از آن رتبه بندی شده است. بودجه تحقیقاتی این دانشگاه از 4.5 میلیون $ (دلار) در سال 1997 به 47 میلیون $ (دلار) در سال 2022 افزایش یافته است.

پردیس های دانشگاه دیکین فضاهای یادگیری نوآورانه و وابسته به فناوری، از جمله آزمایشگاه های تحقیقاتی مختلف را در اختیار دانشجویان خود قرار می دهد. در حال حاضر بیش از 12000 دانشجوی بین المللی در این موسسه تحصیل می کنند. پردیس ملبورن بوروود بزرگترین پردیس دانشگاه دیکین است که بیش از 30000 دانشجو را به خود جذب می کند. پردیس Geelong Waterfront در شمال ایالت ویکتوریا مستقر است. پردیس Warrnambool در ساحل ویکتوریا، دارای جامعه صمیمی، با روابط دوستانه بین دانشجویان و کارمندان است. همچنین Geelong Waurn Pools دومین پردیس بزرگ دیکین است. شرایط تحصیل در استرالیا به طور کلی در مقاله مذکور شرح داده شده است.

شرایط تحصیل در دانشگاه دیکین استرالیا

اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه دیکین استرالیا

متقاضیان برای پذیرش در دانشگاه دیکین به مدرک آیلتس (یا معادل پذیرفته شده) نیاز خواهند داشت. حتی برای دوره های مدیریتی و مرتبط با تجارت در این دانشگاه، نمره GMAT (آزمون ورودی برای پذیرش در رشته های تجارت) یک الزام اجباری نیست. اما پذیرش دانشجویان بین المللی را نسبتا آسان تر می کند. دیکین دارای سیستم 3 ماهه ثبت نام دانشجویی است. دانشجویان ابتدا باید در سطح مورد نظر خود و در زمینه تحصیل یک دوره را انتخاب کنند.

دانشجویان می توانند برای اقامت، گزینه های مختلف مسکن دانشجویی ارزان قیمت در استرالیا، اقامت در داخل دانشگاه و همچنین خارج از آن را انتخاب کنند. همچنین می توان با مراجعه به صفحه درخواست محل اقامت در دانشگاه های مختلف، برای اقامت در دانشگاه درخواست داد. علاوه بر این پرتال های اقامت مختلف برای جستجوی آنلاین محل اقامت در نزدیکی دانشگاه دیکین وجود دارد که برای یافتن مکانی برای زندگی کردن در خارج از دانشگاه، بهترین نقطه شروع می باشد. متقاضیان می توانند از این پرتال ها برای جست و جوی اسکان طولانی مدت، کوتاه مدت و موقت در یک منطقه یا محدوده با قیمت مناسب استفاده کنند. جهت تحصیل در رشته های مختلف از جمله تحصیل پزشکی در استرالیا، مطالعه مقاله مذکور خالی از لطف نخواهد بود.

هزینه های تحصیل مرتبط با دانشگاه دیکین استرالیا

شهریه های دانشگاه دیکین برای دانشجویان بین المللی به طور متوسط حدود 18000AUD (دلار استرالیا) است. دانشجویان بین المللی که تحصیلات خود را در دانشگاه می گذرانند، می توانند هزینه های اضافی 10000AUD الی 11000AUD (دلار استرالیا) برای محل های اقامت و سایر هزینه ها را در نظر گیرند. به طور کلی میزان شهریه برای دوره های مختلف تحصیلی متفاوت است. همچنین هزینه مقدماتی ثبت نام باید توسط دانشجویان پس از دریافت پیشنهاد و قبل از ثبت نام پرداخت شود. فارغ از هزینه های تحصیل، دانشجویان باید همه نیازهای اساسی خود مانند هزینه های خوراک، پوشاک، رفت و آمد و غیره را بخاطر بسپارند.

معمولا طول مدت تحصیل در مقطع کارشناسی 4 سال و کارشناسی ارشد 2 سال می باشد. برای فارغ التحصیلان بین المللی که در استرالیا مشغول به تحصیل هستند، یک سری برنامه های کمک مالی وجود دارد. همچنین دانشجویان تازه وارد، از 2 بورسیه تحصیلی اصلی برخوردار می شوند که هر فرد، به طور خودکار برای یکی از این بورسیه های تحصیلی غیر قابل تمدید در هنگام ثبت نام می تواند اقدام کند. به طور کلی به دانشجویان توصیه می شود، برای ارتقا سطح بودجه اختصاص یافته تحصیلی خود، برای درخواست بورسیه تحصیلی و کمک های مالی دانشگاه دیکین، اقدامات لازم را انجام دهند. علاقه مندان می توانند برای بهره مندی از مشاوره های رایگان، با کارشناسان مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :