مهاجرت تحصیلی فرانسه

تحصیل داروسازی در فرانسه

تحصیل داروسازی در فرانسه

تحصیل داروسازی در فرانسه و ورود به سیستم مراقبت های بهداشتی فرانسه که دارای ویژگی های بسیاری است که ممکن است در ابتدا برای خارجی ها گیج کننده باشد. سیستم آموزشی در کشور فرانسه کاملا متفاوت است، همه چیز به زبان فرانسوی انجام می شود (همانطور که انتظار می رود) و فرهنگ کار منحصر به فرد است. این نکات عجیب و غریب، همراه با این واقعیت که فرانسه به اندازه برخی دیگر از کشورهای اروپایی مشتاق جستجوی پرستاران خارجی نیست، ممکن است مانعی برای ورود برخی افراد باشد. با این حال، مطمئن باشید که با برنامه ریزی صحیح و تلاش زیاد، امکان حضور پرستاران خارجی در فرانسه وجود دارد. این مقاله توسط تیم موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به تهیه گردیده است.

برنامه تحصیل داروسازی در فرانسه

مدارک داروسازی به دانش‌ آموزان آموزش می‌دهد که چگونه انواع مختلف داروها بر بدن و ذهن انسان تأثیر می‌گذارند و چگونه وقتی با هم ترکیب می‌شوند، تعامل دارند. بنابراین، برای مطالعه موفقیت آمیز داروسازی، باید شیمی را دوست خود قرار دهید. مطالعات داروسازی شامل گذراندن زمان در آزمایشگاه ها، تحقیق و یادگیری در مورد شیمی مورد استفاده برای تولید دارو است.

برخی از برنامه های تحت پوشش داروسازی در فرانسه عبارتند از:

  • داروسازی
  • شیمی دارویی
  • فارماکگنوزی
  • عمل داروسازی

در طول سال های پایانی در خصوص تحصیل در فرانسه، رویکرد از تئوری به عمل تغییر خواهد کرد. شما همچنین باید یک پروژه تحقیقاتی فردی انجام دهید و یافته های خود را ارائه دهید. پس از فارغ التحصیلی در رشته داروسازی در فرانسه، اطلاعات زیادی در مورد داروهای تجویزی، نحوه ایجاد داروها واثرات آن ها متوجه خواهید شد. شما باید مهارت های ارتباطی عالی را توسعه دهید، که به شما امکان می دهد با بیماران تعامل داشته باشید، شرایط آنها را درک کنید و درمان مناسب را توصیه کنید. با توجه به اینکه هرکسی در مقطعی از زندگی خود به داروساز نیاز دارد، انواع مشاغلی که می توانید در آنها بیابید، گسترده و بسیار متنوع هستند.

دانشگاه های داروسازی در فرانسه

دانشگاه گرنوبل آلپ، در حال حاضر پنجمین تعداد دانشجو برای یک دانشگاه در فرانسه است. دانشگاه گرنوبل آلپ 24 دانشکده، موسسه و مدرسه، 80 آزمایشگاه، 5500 کارمند و 45000 دانشجو را گرد هم می آورد. دوره های ارائه شده به 4 حوزه تقسیم شده است که تمامی رشته های انضباطی را پوشش می دهد. وابستگی متقابل فزاینده بین کشورها و بین بخش‌ های مختلف هر جامعه، دانشگاه‌ های امروزی را با چالش بزرگی مواجه کرده است. با تقویت پیوند بین آموزش و پژوهش از یک سو و با تقویت تعاملات بین آموزش و پژوهش و جهان اجتماعی اقتصادی و فرهنگی از سوی دیگر، دانشگاه گرنوبل آلپ از باز بودن، بین رشته‌ ای بودن و نوآوری حمایت می‌کند.

دانشگاه های مطرح در زمینه تحصیل داروسازی در فرانسه در زیر آمده است:

دانشگاه های مطرح در زمینه تحصیل داروسازی در فرانسه

هزینه رشته داروسازی در فرانسه

هزینه تحصیل در رشته داروسازی در فرانسه با توجه شرایط متفاوت است. شرایط از گزینه هایی همچون شهر محل تحصیل، دانشگاه محل تحصیل و نوع اقامت و پیروی می کند. بزرگترین شهرهای ارائه دهنده برنامه های کارشناسی در رشته داروسازی در فرانسه، در جدول زیر آمده است:

شهرتعداد دانشگاه هاهزینه های تحصیل بر حسب دلار
لومبرون1413317$
پاریس33782$
استراسبورگ22270$
نانسی24256$
ویلتانئوس11000$
مارسی11000$

هزینه رشته داروسازی در فرانسه

حقوق و میزان درآمد داروسازی در فرانسه

حقوق در بخش داروسازی و بیوتکنولوژی در فرانسه از 33200€ تا 118000€ (یورو) متغیر است. سطح تجربه مهمترین عامل در تعیین میزان حقوق یک پرستار در فرانسه است و هر چه سال های سابقه کار یک پرستار بیشتر باشد، مقدار دستمزد آن بالاتر خواهد رفت. به طور کلی، کارمندان داروسازی و بیوتکنولوژی در فرانسه با تجربه بین 2 تا 5 سال به طور متوسط ​​32% بیشتر از تازه واردها و جوانان در همه صنایع و رشته ها درآمد دارند. افراد نیمه حرفه ای با تجربه بیش از 5 سال به طور میانگین ​​35% بیشتر از افراد با تجربه کاری 5 سال یا کمتر، درآمد دارند. با رسیدن با رسیدن به 10 سال سابقه، حقوق 20% افزایش می یابد و برای افرادی که از مرز 15 سال گذشته اند، 15% افزایش حقوق را خواهند داشت.

مقایسه حقوق رشته داروسازی در فرانسه بر اساس جنسیت در نمودار زیر آمده است:

مقایسه حقوق رشته داروسازی در فرانسه بر اساس جنسیت

 

در صورت وجود هرگونه سوال، شما عزیزان می توانید با مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارتباط بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :