مهاجرت تحصیلی استرالیا

تحصیل داروسازی در استرالیا

تحصیل داروسازی در استرالیا

رشته داروسازی از رشته های پرطرفدار است و افراد زیادی تمایل دارند تا در دانشگاه های تحصیل داروسازی در استرالیا آموزش را تجربه کنند. استرالیا یکی از کشورهای پرطرفدار برای مهاجرت است. هر ساله افراد زیادی جهت تحصیل از طریق بورسیه تحصیلی و یا روش های دیگر به این کشور مهاجرت می‌کنند. استرالیا دارای دانشگاه های معتبری است به طوری که برخی از دانشگاه های آن جزء 10 دانشگاه برتر دنیا است. برای تحصیل داروسازی در استرالیا باید ابتدا درخواست خود و مراحل آن را در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت انجام دهید و در صورتی که دانشگاه مورد نظر شما را پذیرش کند اجازه تحصیل در این کشور را خواهید داشت.

پذیرش داروسازی در استرالیا

برای این که دانشگاه های کشور استرالیا شما را در رشته داروسازی پذیرش کنند، قبل از هر چیزی باید تسلط خود به زبان انگلیسی را اثبات کنید. شما می‌توانید در مقاطع مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا به تحصیل در این رشته بپردازید که دوره های این رشته تحصیل نظری، گذراندن وقت در آزمایشگاه و یادگیری در رابطه با شیمی به کار رفته برای تولید دارو را شامل می شود. تحصیل داروسازی در استرالیا موجب می شود تا دانشجویان مهارت کافی در رابطه با اصول دارویی را کسب کنند.

در سال های گذشته تحصیل داروسازی در استرالیا با تغییراتی همراه بوده است و رویکرد رشته داروسازی از تئوری به عملی تغییر کرده است. دانشجویان باید در زمان تحصیل پروژه های تحقیقاتی مختلف را به صورت فردی انجام داده و ارائه دهند. دانشجویانی که از دانشگاه های استرالیا فارغ التحصیل می‌شوند دانش کافی در زمینه داروهای تجویزی، اثرات داروها و نحوه ساخت آن ها خواهند داشت.

رشته داروسازی رشته های مختلفی را تحت پوشش قرار می دهد که این رشته ها عبارت اند از

  • داروسازی
  • نوشتن علوم
  • سم شناسی
  • مراقبت های بهداشتی
  • و سایر

مقطع کارشناسی رشته داروسازی در استرالیا

برای تحصیل داروسازی در استرالیا متقاضی باید مدرک دانشگاهی خود را به موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تحویل دهید تا آن را به پرونده شما اضافه کنند. اولین دوره ای که می توانید در دانشگاه هایی استرالیا بگذارنید، دوره لیسانس است. البته فردی که قصد ورود به مقطع لیسانس را دارد در صورتی که حداقل نمره در درون ریاضی و انگلیسی را کسب کند می‌تواند از مقطع دبیرستان وارد دانشگاه شود. همچنین حداقل نمره در درس های شیمی و زیست هم می‌تواند تاثیر گذار باشد. در صورتی که متقاضی این نمره ها را کسب نکند باید در یک دوره فاندیشن شرکت کند و پس از این که این دوره را سپری کرد می‌تواند وارد دوره لیسانس در رشته داروسازی شود.

تحصیل داروسازی در استرالیا 4 سال به طول می‌انجامد و پس از این 4 سال دانشجو باید 4 سال را به عنوان دوره کارآموزی بگذراند. به طور کلی می‌توان گفت لیسانس داروسازی 5 سال طول می‌کشد و سال آخر دانشجو یک دوره ترکیبی از تحصیل و تمرین تحت نظارت را می‌گذراند. این دوره تضمینی است برای این که دانشجو بتواند درک درستی از رشته خود را داشته باشد. برای پذیرش در مقطع لیسانس متقاضی باید مدرک زبان 6 الی 6.5 داشته باشد.

مقطع کارشناسی رشته داروسازی در استرالیا

مقطع کارشناسی ارشد داروسازی در استرالیا

دانشجویانی که مقطع کارشناسی داروسازی را گذرانده باشند در صورتی که درجه GPA، پیش نیازهای لازم و تسلط کافی به زبان انگلیسی را دارا باشند می‌توانند فرصت تحصیل داروسازی در استرالیا در مقطع کارشناسی ارشد را داشته باشند. حداقل معدل 65 درصد است و فردی که این میزان معدل را کسب نکند با قبول شدن در پذیرش پزشکی(GAMSAT) یا آزمون(MCAT) می‌توانند پذیرفته شوند. مقطع کارشناسی ارشد در استرالیا 2 سال است که این 2 سال دانشجویان یک برنامه تحصیلی قوی، علمی و عملی دارند.

میانگین شهریه داروسازی در استرالیا در دوره کارشناسی ارشد تقریبا 31900AUD تا 52400AUD (دلار استرالیا) که به صورت سالانه است. مقطع کارشناسی داروسازی شامل دوره های پیشرفته عملی در داروخانه، بالینی، دارویی و همچنین آموزش های عملی در جامعه و داروخانه بیمارستان می‌باشد. دانشگاه های استرالیا معمولا در سال دوبار دانشجو پذیرش می کنند که این پذیرش در ماه های ژانویه تا ژوئن و ژوئن تا نوامبر است. در این زمان ها می توانید به موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه کنید تا کارشناسان این موسسه اطلاعات لازم در خصوص شرایط درخواست و مدارک مورد نیاز را را در اختیار شما قرار دهند.

نحوه اخذ بورسیه در رشته داروسازی در استرالیا

هزینه های زندگی و تحصیل استرالیا این روزها به یکی از دغدغه های اصلی متقاضیان تبدیل شده است و این افراد تلاش می‌کنند تا از راه های مختلف بتوانند برخی از این هزینه ها را کاهش دهند. تحصیل داروسازی در استرالیا می‌تواند از طریق دریافت بورسیه نیز انجام شود. بورسیه داروسازی در استرالیا دارای انواع مختلفی می‌باشد که افراد می‌توانند با توجه به شرایط خود از آن ها بهره‌مند شوند و تا حدودی هزینه های تحصیل خود را کاهش دهند و یا هزینه تحصیل خود را رایگان کنند.

تحصیل داروسازی در استرالیا با بورسیه معمولا به افرادی تعلق دارد که بتوانند از نظر سطح علمی رتبه بالایی را کسب کنند و سطح زبان آن ها نیز بالا باشد. برای اعطاء این بورسیه ها وضعیت مالی متقاضیان را نیز مورد بررسی قرار می دهند و اگر متقاضی تمکن مالی برای هزینه های تحصیل را نداشته باشد امکان دریافت بورسیه در صورت دارا بودن سایر شرایط برای او راحت تر خواهد بود و به عبارتی شانس بیشتری برای دریافت بورسیه دارد.

مدارک مورد نیاز برای تحصیل داروسازی در استرالیا

به جهت تحصیل داروسازی در استرالیا متقاضی باید مدارک مورد نظر دانشگاه های استرالیا را داشته باشد و برای اپلای رشته داروسازی در بهترین دانشگاه های استرالیا آن ها را تحویل دهد. افرادی که قصد دارند در این کشور ادامه تحصل دهد باید ابتدا مدارک لازم برای اخذ پذیرش از دانشگاه استرالیا و پس از آن مدارک لازم برای دریافت ویزای دانشجویی را ارائه دهد تا بتواند در این کشور تحصیل کند.

مدارک لازم برای اپلای داروسازی در دانشگاه های استرالیا عبارت است از:

  • اخرین مدرک تحصیلی
  • ارسال ریز نمرات دو درس ریاضی و انگلیسی
  • مدرک زبان انگلیسی
  • ارائه توصیه نامه در دوره کارشناسی ارشد
  • تصویر پاسپورت

همان طور که اشاره کردیم پس از این که متقاضیان در دانشگاه مورد نظر پذیرفته شدند و اجازه تحصیل داروسازی در استرالیا را دریافت کردند باید مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای دانشجویی را تکمیل کرده و آن را جهت ارسال به موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تحویل دهند. انجام امور حقوقی در یک موسسه معتبر و قانونی اهمیت زیادی دارد و به شما کمک می کند که بتوانید نتیجه دلخواه خود را دریافت کنید و پرونده شما با شکست رو به رو نشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :