مهاجرت به کشور اسپانیا

مهاجرت به اسپانیا

مهاجرت به اسپانیا

مهاجرت به اسپانیا از طریق روش های متفاوتی مانند مهاجرت به اسپانیا از طریق کار، ازدواج، تحصیل، سرمایه گذاری و پناهندگی مقدور می باشد. در این صورت ویزاهای متفاوتی نیز برای انواع روش های مهاجرت به اسپانیا وجود دارد. شناخت و کسب اطلاعات از انواع ویزاهای موجود برای خارجی ها قبل از ورود به اسپانیا برای انتقال بی دردسر در صورت مهاجرت به اسپانیا مهم و کلیدی است.

کلیه اتباع خارجی که مایل به اقامت در اسپانیا هستند، برای کار یا تحصیل در اسپانیا و انجام فعالیت های دیگر مانند تحقیق یا سرمایه گذاری، با توجه به هدف اقامت خود، نیاز به اخذ ویزای ویژه و مخصوصی دارند. روند مهاجرت به اسپانیا قبل از ورود فرد به اسپانیا شروع می شود. همچنین شما به عنوان متقاضی بایستی تحقیق کنید و هدف و نوع مهاجرت خود را انتخاب و تعیین کنید. در خصوص تحقیقات بیشتر امکان ارتباط با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت برای شما میسر خواهد بود.

انواع ویزاهای مهاجرت به اسپانیا

درخواست ویزاهای بلند مدت به سفارتخانه ها یا کنسولگری های اسپانیا در خارج از کشور ارسال و بررسی می شود. در ویزای کاری اسپانیا بر طبق قراردادکاری که به شما پیشنهاد شده است، ویزایی به منظور اشتغال به کار در اسپانیا صادر می شود. در ویزای دانشجویی، برای افرادی که در یک برنامه دانشگاهی یا برنامه تحصیلات تکمیلی یا صلاحیت دیگری ثبت نام می کنند، ویزای تحصیلی صادر می شود. البته دانشجویان با در دست داشتن این مجوز می توانند در ساعات مشخصی در هفته کار کنند. ویزای دیگر ویزای سرمایه گذاری است که برای کارآفرینان خارجی که علاقه مند به شروع ثبت سرمایه در کشور اسپانیا هستند، قابل استفاده خواهد بود.

دیگر ویزاهای کشور اسپانیا عبارتند از:

نوع ویزاتوضیحات
ویزای الحاق خانوادهبرای افرادی صادر می شود که با متقاضی اصلی ویزا ارتباط خانوادگی دارند، به عنوان مثال، همسر، فرزندان خردسال و یا والدین
ویزای علمی پژوهشیاین ویزا به افرادی که در تحقیقات علمی یا دانشگاهی در کشور شرکت می کنند، اعطاء می شود.
ویزای طلاییبرای اشخاصی است که قصد خرید املاک در بخش به خصوصی را مد نظر دارند.
ویزای هنرمندانهنرمندان می توانند از ویزای فرهنگی در جهت دوره هنری مذکور در مدت زمان مشخصی استفاده کنند.

برخی از اسناد لازم برای مهاجرت به اسپانیا

برخی از اسناد لازم برای مهاجرت به اسپانیا و اخذ ویزای مرتبط را در این قسمت معرفی می کنیم:

  • ارائه و تکمیل فرم درخواست ویزای مرتبط جهت مهاجرت به کشور اسپانیا
  • ارائه یک قطعه عکس در اندازه گذرنامه که دارای پس زمینه سفید لازم است.
  • فتوکپی از اسناد شخصی و هویتی مانند گذرنامه که باید حداقل برای یک سال دیگر معتبر باشد.
  • ارائه سند اصل گواهی پزشکی و در صورت لزوم، فتوکپی گواهی پزشکی که سلامت متقاضی را تأیید کند.
  • ارائه نامه پذیرش رسمی از دانشگاه و یا شرکت جهت کار قانونی
  • گواهی اثبات تمکن مالی جهت راه اندازی کسب و کار و شرکت
  • شرایط سنی مناسب

جهت اطلاع از شرایط مهاجرت تحصیلی و نظام آموزشی اسپانیا پیشنهاد ما به شما مطالعه مقاله مذکور می باشد.

برخی از اسناد لازم برای مهاجرت به اسپانیا

رایج ترین راه های مهاجرت به اسپانیا

برای مهاجرت به اسپانیا راه ها متفاوتی وجود دارد. متقاضی بایستی براساس شرایط و درخواست خود یکی از این روش ها را انتخاب کنید. یکی از راه های رایج مهاجرت به اسپانیا مهاجرت تحصیلی است. مهاجرت از طریق تحصیل برای جوانان از 18 سال به بالا میسر است. برای مهاجرت تحصیلی شما بایستی سوابق تحصیلی و بودجه کافی داشته باشید و اسناد خود را جهت اخذ پذیرش به دانشگاه مورد نظر بفرستید. راه دیگر مهاجرت به اسپانیا مهاجرت از طریق کار است. اگر شما بتوانید به عنوان کارگر ماهر یا کارآفرین و یا شخصی که تجربه و یا خدمتی ویژه ارائه می دهد، شرایط و رزومه کاری خود را اثبات کنید می توانید به اسپانیا مهاجرت کنید.

البته اگر قصد ثبت شرکت و راه اندازی کاری را داشته باشید بایستی بودجه مالی کافی خود را اثبات کنید. در کشور اسپانیا مهاجرت برای اشخاص بازنشسته نیز فراهم شده است. به شرطی افراد بازنشسته بتوانند مدارکی را ارائه دهند که قصد کار ندارند و منابع مالی جهت گذران زندگی خود را دارند. مهاجرت از طریق سرمایه گذاری نیز راه دیگری است که بیشتر در بخش های خصوصی و صنعتی میسر است. خرید ملک و املاک نیز در این خصوص موثر است. حداقل سرمایه گذاری 500000€ (یورو) باید در خصوص خرید ملک در اسپانیا انجام شود. مهاجرت برای بازدید از خانواده از دیگر راه های رایج برای مهاجرت به اسپانیا است.

مهاجرت به اسپانیا از طریق ازدواج و پناهندگی

برای اخذ تابعیت کشور اسپانیا اگر شما با یک شخص اسپانیایی که طی یک سال گذشته در کشور اسپانیا بوده باشد ازدواج کنید.، بایستی ازدواج شما در کشور اسپانیا ثبت شده باشد. همچنین می توانید درخواست تابعیت خود را ارائه دهید و برای اخذ تابعیت کودک خود نیز نگران نباشید. تابعیت از طریق تولد در اسپانیا به کودکانی که حداقل یکی از والدین آنها اسپانیایی هستند اعطاء می شود. بدین ترتیب شما پس از گذشت یک سال از زندگی با شخصی که اسپانیایی است می توانید تابعیت اسپانیایی را اخذ نمایید.

یکی دیگر از روش های مهاجرت به اسپانیا که جزء روش های پیشنهادس موسسه ما نمی باشد روش پناهندگی است. گرچه طبق قانون امکان پناهندگی در نمایندگی های دیپلماتیک اسپانیا و دفاتر کنسولی اسپانیا در خارج از کشور وجود دارد، اما در حال حاضر درخواست ها فقط به صورت استثنایی قابل رسیدگی هستند. پس از ورود به اسپانیا می توانید هر زمان خواستار حمایت بین المللی شوید. با این حال، توصیه می کنیم که این کار را در اسرع وقت انجام دهید. جهت اطلاع از شرایط اقامت اسپانیا مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید.

مهاجرت به اسپانیا مخصوص هنرمندان

درخواست ویزا و مهاجرت شامل هزینه ای غیرقابل استرداد است که می تواند بسته به ملیت متفاوت باشد. از اینرو ممکن است پرداخت مالیات دیگری نیز لازم باشد. دقت داشته باشید که اگر هنرمند باشید و به زبان اسپانیایی نیز مسلط باشید و یا در اسپانیا تحصیل کرده باشید و یا در این کشور خدمات فرهنگی هنری انجام داده باشید با شرایط به خصوصی مانند تعهد به کار فرهنگی در اسپانیا و یا ارائه بودجه مالی و داشتن کار مرتبط با اسپانیا می توانید به این کشور مهاجرت کنید.

همچنین این امکان وجود خواهد داشت که اقامت و سپس تابعیت اسپانیا را اخذ کنید. همچنین بخاطر داشته باشید که ممکن است سایر الزامات اضافی نیز اعمال شود. به همین دلیل توصیه می شود هنگام تهیه برنامه مهاجرت به اسپانیا با تیم متخصص کار کنید. لطفا در صورت تمایل با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :