مهاجرت به کشور کرواسی

ازدواج در کرواسی

ازدواج در کرواسی

ازدواج در کرواسی یکی از بهترین تصمیم ها در بهترین مکان است چرا که کرواسی، آب و هوای خوب، ساختمان های تاریخی سنگی سفید، دریاهای نیلگون، کوه های سبز را دارا می باشد. به همه این دلایل، کرواسی تصویر پس زمینه مناسبی برای عروسی شما دارد. اتباع خارجی بدون در نظر گرفتن اینکه آیا به عنوان مقیم تمام وقت در کرواسی زندگی می کنند، مجاز به ازدواج در کرواسی هستند.

با این حال، هنگام ازدواج در کرواسی ممکن است کاغذبازی های زیادی وجود داشته باشد. حجم مدارک همه به ملیت هر یک از همسران بستگی دارد. هر عروسی در کرواسی باید از قبل برنامه ریزی شود زیرا جمع آوری تمام اسناد مورد نیاز برای یک مراسم ازدواج قانونی ممکن است زمان ببرد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت هر مرحله از فرآیند را از همان ابتدا تا پایان تجزیه می کند.

شرایط ازدواج در کرواسی

زمان و مکان برگزاری عروسی را مشخص کنید. شما می توانید در هر اداره ثبت احوال یا مکانی خارج از دفتر ثبت ازدواج ازدواج کنید. مکان، تاریخ و زمان هزینه ثبت نام را تعیین می کند، زیرا آنها باید در محل حضور داشته باشند تا عروسی شما قانونی شود. از این رو بایستی موارد زیر را در نظر داشته باشید:

شرایط ازدواج در کرواسی

مدارک مورد نیاز برای اخذ مجوز ازدواج در کرواسی

پس از تأیید موارد مورد نیاز توسط ثبت کننده، تمام مدارک را آماده کنید. علاوه بر مدارک مخصوص به ملیت شما، هر فردی که در جهت مهاجرت به کرواسی در این کشور ازدواج می کند باید موارد زیر را ارائه دهد:

  • گواهی وضعیت تاهل
  • گواهی تولد، هر 2 همسر باید گواهی تولد یا گواهی تولد بین‌المللی را با ترجمه رسمی کرواتی و تایید شده/قانونی، بسته به معاهدات موجود ارائه دهند.
  • گواهی یا حکم مطلق برای زنان بیوه/طلاق
  • کپی پاسپورت هر دو متقاضی جهت ازدواج
  • ارائه مدارک شناسایی
  • همه اسامی باید با همه اسناد مطابقت داشته باشند، مگر اینکه مدرک دولتی دال بر تغییر نام داشته باشید.
  • تمامی مدارک نباید بیش از 3 ماه از تاریخ عروسی گذشته باشد.

مجوز ازدواج در کرواسی

شما باید 30 تا 45 روز قبل از تاریخ قطعی عروسی خود از قصد خود برای ازدواج به دفتر ثبت احوال در کشور کرواسی اطلاع دهید. بهترین کار این است که تمام مدارک خود را برای ارائه در هنگام ارائه قصد خود آماده کنید. در برخی موارد، می توانید برخی از مدارک را به تاریخ نزدیکتر دریافت کنید، اما بهتر است حداقل 30 روز قبل، همه مدارک را همزمان ارائه دهید. نیت ازدواج رسمی در کرواسی باید شخصا یا از طریق e-prijava vjenčanja (فقط برای شهروندان کرواسی) انجام شود. در برخی موارد، آنها اعلان را از طریق تلفن یا ایمیل می‌پذیرند، اما همه اینها به دفتر خاصی و شخصی که با او صحبت می‌کنید بستگی دارد.

استثنائاتی وجود دارد که تاریخ عروسی را می توان قبل از دوره 30-45 روز پس از اطلاع به ثبت نام تعیین کرد. شما می توانید به اداره ثبت احوال اطلاع دهید که می خواهید زودتر از 45 روز ازدواج کنید. این استثنا زمانی قابل انجام است که دلایل موجهی وجود داشته باشد. دلایل موجه می تواند شامل بارداری باشد. ثبت کننده تصمیم خواهد گرفت که آیا دلیل شما مرتبط است یا خیر. باز هم اگر دلایل موجهی وجود نداشت باید 30 تا 45 روز قبل از عروسی تاریخ عروسی مورد نظر را به سردفتر اعلام کنید.

مجوز ازدواج در کرواسی

هزینه مجوز ازدواج در کرواسی

3 روز قبل از تاریخ عروسی، هر 2 زوج باید به همراه مترجم دادگاه به دفتر ثبت احوال مراجعه کنند. برای هر ازدواجی که شامل یک شهروند غیر کرواسی باشد، به مترجم دادگاه نیاز است. دفتر ثبت ازدواج در کرواسی قصد شما برای ازدواج را چاپ خواهد کرد. این آخرین فرصت شما برای بررسی صحت تمام اطلاعات است. اگر همه چیز خوب به نظر می رسد، از شما خواسته می شود که قصد را امضا کنید.

در این زمان باید هزینه های زیر را پرداخت کنید:

  • هزینه های اداری حدود 87€ (یورو)
  • هزینه سفر در صورتی که عروسی خارج از دفتر ثبت احوال برگزار شود.

میزان هزینه سفر با توجه به روز هفته، ساعات شبانه روز و فاصله از اداره ثبت احوال تعیین خواهد شد. قوانین هزینه های ازدواج در کرواسی به شرح زیر است:

  • روز های هفته جهت ازدواج در کرواسی، در روزهای شنبه یا یکشنبه، تعطیلات یا روزهای غیر کاری هزینه اضافی دارد. هزینه 100% افزایش می یابد.
  • ساعات روز در هزینه ازدواج تاثیرگذار بوده و در اواخر بعد از ظهر و عصر بیشتر از روز است.
  • فاصله از محل ثبت نام، برای هر کیلومتر هزینه ای دریافت می شود که ثبت نام باید به محل عروسی شما سفر کند.
  • در صورتی که محل تا 10 کیلومتر با اداره ثبت احوال فاصله داشته باشد، هزینه 10% پایه است.

اخذ تابعیت از طریق ازدواج در کرواسی

تابعیت کرواسی را می توان از طریق ازدواج به دست آورد. این قانون در سال 2020 بازنگری شده است و الزام داشتن اقامت در کرواسی دیگر معتبر نیست. این بدان معناست که برای اخذ تابعیت کافی است با یک تبعه کرواسی ازدواج کنید. تابعیت کرواسی از طریق ازدواج با اخذ اقامت دائم در این کشور بلافاصله پس از ازدواج شروع می شود.

با توجه به این موضوع، برای اخذ تابعیت کرواسی از طریق ازدواج، قوانین و الزاماتی وجود دارد که باید رعایت شوند:

  • افراد واجد شرایط باید حداقل 18 سال سن داشته باشند تا بتوانند برای شهروندی درخواست دهند.
  • باید ثابت شود که متقاضی قبلا 8 سال بدون وقفه در این کشور زندگی کرده است.
  • پس از ازدواج با یک شهروند کرواسی نیازی به مدرک اقامت نیست.
  • درک فرهنگ و زبان کرواسی از الزامات است.
  • پس از دریافت تابعیت کرواسی، متقاضی متعد شده که تابعیت کشور اولیه خود را رها کند.
  • درخواست شهروندی کرواسی از طریق ازدواج را می توان در ایستگاه پلیس از محلی که محل اقامت در آن ثبت شده است یا در کنسولگری ها انجام داد. می توانید در مورد نحوه نقل مکان به کرواسی از متخصصان ما بیشتر بیاموزید

جزئیات بیشتر در مورد این جنبه ها توسط تیم متخصص موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارائه می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :