مهاجرت کاری قبرس

کار در قبرس

کار در قبرس

با کار در قبرس نیازی نیست موقعیت شرکتی و رشد بالقوه در حرفه خود را قربانی کنید. در کشور قبرس شما با به بسیاری از شرکت ها دسترسی خواهید داشت که پیشروان جهانی در صنایع خود هستند. طی سال های اخیر هزاران تبعه خارجی به دنبال کار در قبرس برای زندگی بهتر در خارج از کشور بوده اند. علاوه بر این قبرس در عین حال که عضو اتحادیه اروپا است از موقعیت کلیدی خود نیز در جهان سود می برد.

این کشور به عنوان پلی به اروپا، آسیا، خاورمیانه و شمال آفریقا ایفای نقش می کند. از سوی دیگر در منطقه زمانی مناسبی برای تجارت جهان واقع شده است. نکته قبل توجه این است که، بسیاری از شرکت ها از خاورمیانه، آمریکا، اروپا و چین قبرس را به عنوان مقر منطقه ای خود انتخاب کرده اند. همچنین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با سال ها تجربه در امر مهاجرت، آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان در زمینه شرایط کار در قبرس می باشد.

دلایل کار در قبرس

دلایل مختلفی سالانه هزاران تبعه خارجی را برای کار در قبرس به این کشور زیبای مدیترانه ای می کشاند. از مهمترین دلایل کار در قبرس می توان به موارد داخل جدول زیر اشاره کرد:

دلایل کار در قبرستوضیحات
تعادل عالی کار و زندگییکی از اصلی ترین نکات مثبت در مورد قبرس تعادل بین کار و زندگی در این کشور است. قبرس برای افرادی که از کارهای سخت و فشرده خسته شده اند بهترین گزینه می باشد.
هزینه زندگی مقرون به صرفهبه طور کلی کار و زندگی در قبرس هزینه زیادی برای اتباع خارجی نخواهد داشت. زیرا اقامت در قبرس ارزانتر از اکثر کشورهای اروپایی می باشد.
آب و هوای مدیترانه ایاگر عادت دارید که در محیطی کمی سرد زندگی کنید، اما همیشه آرزوی لذت بردن از هوای گرم را نیز داشته اید، کار در قبرس بهترین انتخاب برای شما خواهد بود.

نحوه پیدا کردن کار در قبرس

یکی از اصلی ترین چالش های مهاجرانی که با هدف کار در قبرس وارد این کشور می شوند، پیدا کردن کار در این کشور است. متقاضیان می توانند قبل از ورود، برای کار در قبرس درخواست دهند، اما به طور کلی شبکه سازی یکی از بهترین راه ها برای پیدا کردن کار در قبرس است. از سوی دیگر، استفاده از تماس های شخصی و کشف موقعیت های خالی ساده ترین راه برای اتباع خارجی برای یافتن کار در قبرس است. اگر هنگام ورود به قبرس مخاطبین زیادی ندارید، اولین محل تماس شما باید اداره استخدام دولتی در این کشور باشد، که در همه شهرهای قبرس واقع شده است. نکته قابل توجه این است که برخی از شرکت های قبرسی رزومه های کاری را در تمام طول سال می پذیرند تا بتوانند در هر زمانی اتباع خارجی مستعد را استخدام کنند.

در نمودار زیر می توانید روند درخواست اتباع خارجی برای کار در قبرس را طی سال های اخیر مشاهده فرمایید:

روند درخواست اتباع خارجی برای کار در قبرس

کار در قبرس با ویزای کاری

روند درخواست ویزای کاری جهت کار در قبرس بسته به ملیت متقاضیان متفاوت خواهد بود. زیرا متقاضیان کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای کار در قبرس نیازی به دریافت ویزا ندارند، و می توانند آزادانه در این کشور مشغول به کار شوند. اما اگر قصد اقامت بیش از 3 ماه را در این کشور دارند، باید برای گواهی ثبت درخواست دهند. اما درمقابل متقاضیانی که از کشورهای غیر اتحادیه اروپا به دنبال کار در قبرس هستند، بدون دریافت ویزای این کشور، اجازه ورود به قبرس را نخواهند داشت.

ویزای طولانی مدت یک ساله معمولا برای شهروندان غیر اتحادیه اروپا که به دنبال کار در قبرس هستند مناسب است. البته متقاضیان باید با نامه هایی از کارفرمای خود یا از یک حسابدار یا وکیل در صورتی که خود اشتغال هستند، باید پشتیبانی شوند. در نهایت اینکه، برای درخواست ویزای کاری قبرس باید از کنسولگری قبرس در کشور خود اقدام نمایید.

کار در قبرس با ویزای کاری

اخذ مجوز کار در قبرس

تمامی اتباع خارجی که با هدف کار در قبرس وارد این کشور می شوند، باید مجوز کار این کشور را دریافت کنند. مجوز کار در قبرس باید توسط کارفرمای شما در زمانی که شما هنوز در کشور محل اقامت خود هستید درخواست شود. به طور کلی تمامی اتباع خارجی که مکایل به استخدام با حقوق در قبرس هستند مشمول مجوز کار قبرس هستند. شما تنها در صورتی می توانید مجوز کار قبرس را دریافت کنید که کارفرمای شما ثابت کند که این موقعیت توسط یک شهروند قبرسی مورد تقاضا قرار نگرفته است. اخذ مجوز کار بهترین راه برای اشتغال زایی و کارآفرینی در قبرس می باشد. هنگامی که کارفرمایی را در قبرس پیدا کردید و با او قرارداد امضا کردید کارفرمای شما باید از اداره کار قبرس برای تایید مجوز کار درخواست کند.

در نهایت اینکه زمان پردازش برای دریافت مجوز کار در قبرس بین 5 تا 7 هفته کاری طول می کشد. با این برخی از موراد ممکن است بیشتر به طول بی انجامد. چنانچه تصمیم خود را برای مهاجرت کاری به قبرس گرفته اید، برای اطمینان خاطر در این خصوص با مشاوران مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :