مهاجرت سرمایه گذاری در فیلیپین

کارآفرینی در فیلیپین

سرمایه گذاری در فیلیپین

مدیران کسب و کارهای مختلف در سراسر دنیا مشتاقانه در سودای کارآفرینی های موفق در کشورها هستند و حالا کارآفرینی در فیلیپین مورد استقبال بسیاری از آنها قرار گرفته است. اما همواره این سوال برای مخاطبان وجود دارد که چرا کشوری مانند فیلیپین باید مورد توجه سرمایه گذاران و مدیران سراسر جهان قرار گرفته است. برای پاسخ به این سوال باید به بررسی وضعیت اقتصادی فیلیپین و نگاهی ساده به شرکای تجاری که موجب رونق اقتصادی فیلپین شده اند انداخت. شاید آنچه مورد تعجب است  این است که سرمایه گذاری در فیلیپین با رشد بسیار محسوس همراه بوده که همواره متکی به منابع و صنایع کشاورزی بوده است.

با پاسپورت فیلیپین می توان بدون روادید و یا بصورت فرودگاهی و اینترنتی به 77 کشور دنیا نظیر برزیل و ژاپن و کلمبیا و هنگ کنگ و تایلند سفر کرد. واحد پولی فیلیپین پزوی فیلیپین با علامت اختصاری PHP معادل 0.019$ (دلار آمریکا) است که این کشور یک مجمع الجزایر متشکل از 7641 جزیره در محاصره آب های اقیانوس آرام و دریای چین جنوبی است که فقط 100 جزیره قابل سکونت هستند و تنها 2770 جزیره نام گذاری شده اند. شهر مانیل به عنوان پایتخت فیلیپین حدود 10 میلیون نفر جمعیت دارد یک از ارزانترین شهرهای دنیا محسوب می شود و مرکز اصلی تجارت و سرمایه گذاری در فیلیپین است. در این مقاله به بررسی شرایط کارآفرینی در فیلیپین پرداخته می شود که گردآوری آن توسط مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت انجام شده است.

بررسی شرایط اقتصادی فیلیپین جهت کارآفرینی

فیلیپین در سال های بسیار دور پیش از میلاد مسیح یکی از مراکز تجارت و بازرگانی در جنب شرقی آسیا بوده است که سالها توسط اسپانیایی ها و آمریکایی ها و ژاپنی ها اداره میشد که این استعمار در فیلیپین موجب گردید که جامعه حال حاضر این کشور ادغامی از فرهنگ های آسیایی و مسیحیان کاتولیک اسپانیایی و همچنین سرمایه داری آمریکایی باشد. از نظر پراسپرو در واقع تسلط 333 ساله اسپانیایی ها و 5 ساله آمریکایی ها تفکر و فرهنگ و روان شناسی مردم فیلیپین را غربی کرد.

گلدمن ساکس نام فیلیپین را در لیست یازده اقتصاد نو ظهور دنیا قرار داده است و اقتصاد فیلیپین را بیستمین اقتصاد دنیا در سال 2050 معرفی نموده که با رشد بسیار چشمگیری که این کشور در سال های اخیزر از خود نشان داده است، این مهم دور از انتظار هم نیست. با وجود وسعت کمی که فیلیپین دارد ولی ذخایر معدنی بسیاری در آن موجود است. از جمله این ذخایر می توان به کانی های فلزی این کشور اشاره نمود و از آن مهمتر اثبات شده است که رتبه دوم ذخایر طلایی و رتبه سوم مس در دنیا را فیلیپین به خود اختصاص داده است. همچنین می توان به ذخایر نقره و نیکل و کروم از فلزات با ارزش موجود در این کشور و مرمر و سنگ آهک به لحاظ معادن غیر فلزی در فیلیپین اشاره نمود.

شرایط کارآفرینی در فیلیپین

در طی سالهای اخیر با بررسی جزئی روند رشد و ضعف و شکست کسب و کارهای قدیمی و یا جدید در فیلیپین می توان به عدم توانایی لازم در این کشور برای تامین سرمایه لازم چه از لحاظ اقتصادی و چه از لحاظ منابع انسانی با مهارت کسب و کار اشاره کرد. هم اکنون در فیلیپین حدود 18.4% از مردم در مرحله اولیه کارآفرینی مشغول هستند. همچنین از سوی دیگر نرخ توقف کسب و کار در این کشور به 12.6% نیز می رسد. این در حالی است که 70.5% فیلیپینی ها در مراحل اولیه کارآفرینی کسب و کار خود به دنبال فرصتی برای بهبود وضعیت مالی خود هستند. در این میان نیمی از فیلیپینی ها دیدگاه بسیار مثبتی نسبت به فرصت های کارآفرینی در کشور خود دارند.

با وجود اشتیاق لازم در میان مردم برای کارآفرینی موانعی برای این مهم وجود دارد که میتوان به فقدان حمایت مالی و سرمایه در گردش و اجرای متناقض سیاست ها و ارائه ضعیف آموزش با هدف گسترش و حفظ مشاغل اشاره کرد. با اینکه با همکاری بین وزارت خانه های مختلف برنامه ای تحت عنوان برنامه ارتقای فناوری توسط وزارت علوم و فناوری این کشور و دولت و دانشگاه ها در راستای توسعه صنعت از طریق برنامه های انکباتور کسب و کار و پارک های فناوری اجرا می شود نیز نیاز اساسی به وجود کارآفرینان خارجی احساس می شود.

شرایط کارآفرینی در فیلیپین

ویزای بازنشستگی جهت کارآفرینی در فیلیپین

ویزای بازنشستگی یکی از راه های اقدام امن برای سرمایه گذاری در فیلیپین است که بازنشستگان فعال و سالم بالای 35 سال با داشتن یک حساب حاوی 20000$ الی 50000$ (دلار آمریکا) تا پایان مدت اقامت در فیلیپین بدون اینکه برداشتی از آن صورت پذیرد، می توانند به اقامت یک ساله این کشوربرسند. این ویزا می تواند شامل همسر و 2 فرزند زیر 21 سال نیز باشد و به نسبت هر فرد تحت تکلف 15000$ (دلار آمریکا) به این سپرده گذاری اضافه خواهد شد. این افراد پس از 10 سال بدون اینکه هیچ جرمی مرتکب شده باشند و تنها با شغل قانونی و یا املاک و مستغلات و تسلط به یکی از زبان های تاگالوگی یا انگلیسی و یا اسپانیایی به اقامت دائم فیلیپین می رسند و باید تابعیت کشور قبلی خود را باطل کنند.

در شکل زیر برخی مدارک لازم برای اخذ ویزای بازنشستی فیلیپین آمده است:

مدارک لازم برای اخذ ویزای بازنشستی فیلیپین

هزینه های زندگی برای کارآفرینی در فیلیپین

هزینه های زندگی در هر کشوری به رقم ثابت ماندن آن ها می تواند وابسته به انتظارات فرد زیاد یا کم شود ولی می توان با یک حساب سرانگشتی از سایت های بین المللی و فیلیپینی متوجه شد که هزینه زندگی در این کشور نسبت به بقیه کشورهای آسیایی بسیار مقرون به صرفه تر خواهد بود لذا متقاضیان محترم می توانند با مراجعه به مقاله هزینه زندگی در اسپانیا مقایسه کوتاهی بین این 2 کشور داشته باشند. آنچه مشخص است را می توان در هزینه زندگی یک نفر در فیلیپین به طور متوسط 0.3% درصد و همچنین هزینه های اجاره در فیلیپین 30.9% درصد از ایران کمتر است.

همچنین بدون در نظر گرفتن اجاره منزل می توان گفت هزیه های زندگی یک نفر در فیلیپین در حدود 567.4$ (دلار آمریکا) خواهد بود. متقاضیان سرمایه گذاری در فیلیپین یا دیگر کشورهای اروپایی و انگلیسی زبان می توانند جهت اخذ مشاوره با کارشناس های ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :