مهاجرت کاری مالزی

ویزای کاری مالزی

ویزای کاری مالزی

برای افرادی که برای کار به کشور مالزی مهاجرت می کنند، اخذ ویزای کاری مالزی و بررسی انواع آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است. مالزی به دلیل داشتن اقتصاد پیشرو و فعال در جهان و به ویژه قاره آسیا برای بسیاری از سرمایه داران و سرمایه گذاران گزینه مناسبی شناخته می شود. هم چنین به دلیل هزینه های پایین زندگی در این کشور، آب و هوای مناسب، نزدیک تر بودن فرهنگ این کشور به فرهنگ ما، نزدیک تر بودن مسافت و نیز امکان داشتن تجارت آزاد در خاک این کشور و توسعه این مسیر تجاری، توجه بسیاری از افراد را به این منطقه جلب نموده است و سالانه تعداد بسیار زیادی از افراد به این کشور برای توسعه کسب و کار مهاجرت می کنند.

از دیگر مزایای زندگی در این کشور می توان به امکان تحصیل در دانشگاه های بین المللی، امکانات درمانی و بهداشتی کامل و مناسب، فرصت های شغلی فراوان و مناسب و غیره نیز اشاره کرد. مالزی کشوری گرمسیری با آب و هوای معتدل بوده که به دارا بودن بادهای موسمی شاخص است. اقتصاد این کشور به دلیل دارا بودن منابع طبیعی فراوان و توسعه بخش جنگل داری، کشاورزی و منابع معدنی از این بخش بسیار وام می گیرد و عمده فعالیت این بخش در صادرات چوب و پلاستیک طبیعی یا کائوچو، خرمای روغنی و نیز اولین صادر کننده لاستیک در جهان شناخته می شود. در مقاله زیر که توسط مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت گردآوری شده است به پاسخ سوالاتی در خصوص انواع ویزای کار مالزی و شرایط کار در آن پرداخته خواهد شد.

  • کار در مالزی چگونه است و مشاغل مورد نیاز در مالزی کدام اند؟
  • انواع ویزای کار در مالزی چند دسته است؟
  • آیا امکان اخذ ویزای همراه برای افرادی که در مالزی کار می کنند وجود دارد؟

مشاغل مورد نیاز جهت کار در مالزی

مالزی بهشت گرمسیری در شرق قاره آسیاست که پایتخت آن شهر کوالالامپور شناخته می شود و زبان رسمی آن مالایی است اما به دلیل تسلط افراد ه زبان انگلیسی در این کشور با دانش زبان انگلیسی نیز می توان به این کشور وارد شد. البته برای افرادی که برای کار در مالزی به این کشور وارد می شوند داشتن دانش زبان مالایی می تواند به عنوان یک امتیاز در یافتن کار با شرایط مناسب تر و حقوق بالاتر شمرده شود. با وجود اقتصاد قوی این کشور و نیز وجود جایگاه های شغلی فراوان در مالزی، امکان کار برای یک نیروی کار خارجی با محدودیت هایی مواجه است که از جمله مهم ترین آنها قانون حمایت از نیروی کار داخلی شناخته می شود. در خصوص اطلاع از شرایط تحصیل پزشکی در مالزی، مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید.

مشاغل مورد نیاز جهت کار در مالزی

انواع ویزای کار مالزی

افرادی که در مالزی به دنبال کار و فعالیت هستند باید بدانند که برای ورود به این کشور و کار در آن باید با انواع ویزای کار این کشور آشنا شده و بواسطه آن به روش قانونی وارد خاک این کشور شوند. داشتن هر کدام از این ویزا های کاری می تواند امتیازات ویژه ایی برای افراد به ارمغان آورد.

به همین سبب آشنایی با انواع آن می تواند به افراد کمک کند که در ادامه به بررسی برخی از انواع آن پرداخته خواهد شد:

پارامترشرح
ویزای استخدام موقتنوعی از ویزا است که به مدت محدود یعنی حداکثر 2 سال و تنها برای 2 دسته از افراد صادر می گردد. دسته اول کارگران خارجی فعال در زمینه های ساخت و ساز، کشاورزی و خدمات که جزء اتباع کشور های تایید شده مالزی هستند و دسته دوم کارگران زن اتباع کشور های مورد تایید مالزی هستند.
ویزای رویداد یا هدف خاصاین ویزا مختص افرادی مثل هنرمندان، دانشمندان و یا ورزشکاران بین المللی است که به صورت کلی در همه کشور ها وجود دارد و یک ویزای کوتاه مدت برای افرادی است که می خواهند در یکی از رویداد های مرتبط با این حوزه ها شرکت کنند.
ویزای ویزیت حرفه اییویزایی یکساله است که برای افرادی صادر می گردد که یک دعوت به کاری از یک کارفرمای خارجی شده اند. این ویزا بیشتر برای مبلغین مذهبی، افراد دولتی و یا هنرمندان مورد استفاده قرار می گیرد.
ویزای استخدام از طریق جاب آفر یا پیشنهاد کاریبا دریافت یک پیشنهاد کار از یک کارفرمای مالزیایی افراد می توانند برای اخذ این ویزا اقدام نمایند و همانطور که پیش تر اشاره گردید بهتر است متقاضیان دریافت این نوع ویزا، در صنایع مورد نیاز مالزی که با کمبود نیروی کار مواجه اند، به دنبال کار باشند.
ویزای کاری سرمایه گذاری از طریق ثبت شرکت و یا کارآفرینیاز طریق این ویزا فرد می تواند به مدت 2 سال برای خود و خانواده خویش اقامت این کشور را کسب کند که البته این روش نیازمند مبلغ 50000RM (رینگیت) برای خرید ملک یا سرمایه گذاری در این کشور است.

در پایان باید ذکر نمود که اگرچه ویزای کار مالزی می تواند راه بسیار مناسبی برای توسعه کسب و کار و افزایش میزان درآمد افراد شود اما توجه به این نکته لازم است که مالزی به صورت کلی کشور مهاجر پذیری محسوب نمی گردد اما برای کار و بازرگانی، زندگی با کیفیت بالا از لحاظ تحصیلی در کلیه مقاطع، دارا بودن سیستم بهداشت و درمان پیشرفته و نیز به دلیل اقتصاد پیشرفته ایی که در طی سال های اخیر به آن دست یافته است می تواند مورد بررسی قرار گیرد. مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این خصوص می توانند پاسخگوی سوالات افرادی که علاقمند به توسعه کسب و کار و سرمایه گذاری در سایر کشور ها هستند، باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :