مهاجرت تحصیلی مالزی

تحصیل پزشکی در مالزی

تحصیل پزشکی در مالزی

تحصیل پزشکی در مالزی سابقه طولانی دارد و در حال حاضر 32 دانشکده پزشکی در این کشور وجود دارد که شامل 11 مدرسه دولتی و 21 مدرسه خصوصی است. رشته های پزشکی و پیراپزشکی همواره جزو رشته های محبوب برای افرادی است که قصد مهاجرت تحصیلی دارند. اولین دانشگاه های جهان دانشگاه های پزشکی بودند زیرا همیشه نیاز به پزشکان زیاد است.

هزینه های تحصیل پزشکی در مالزی برای دانشجویان بین المللی از هر کشور دیگری کم تر و مقرون به صرفه است. با وجود شهریه های مناسب هزینه های تحصیل پزشکی در مالزی به هیچ وجه کیفیت آموزشی را تحت تاثیر قرار نداده است. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تلاش می کنند تا دانشجویان بتوانند در بهترین دانشگاه های جهان با هزینه های کمتر به ادامه تحصیل بپردازند.

دانشگاه های برتر پزشکی مالزی

مالزی دارای دانشگاه های خصوصی و دولتی است که دانشجویان برای تحصیل در هر یک از این دانشگاه باید شهریه مشخصی را پرداخت کنند. هزینه های تحصیلی در دانشگاه های خصوصی بیشتر از دانشگاه های دولتی است و تحصیل در دانشگاه های خصوصی برای رشته پزشکی در مالزی به 2 زبان انگلیسی و مالایی است اما در دانشگاه های دولتی دروس پزشکی به زبان رسمی مالزی ارائه می شود.

دانشجویان زیادی هرساله برای تحصیل پزشکی کشور مالزی را انتخاب می کنند به طوریکه در حال حاضر این کشور میزبان دانشجویان 150 کشور مختلف است. افرادی که قصد تحصیل در مقطع کارشناسی در مالزی را داشته باشند باید حتما دیپلم 12 ساله خود را ارائه دهند. بسیاری از دانشجویان از دانشگاه های مالزی به عنوان سکوی پرتاب برای ورود به دانشگاه های اروپایی اقدام می کنند.

در جدول زیر برخی از بهترین دانشگاه های مالزی را مشاهده می کنید:

دانشگاهرتبه
دانشگاه مالایا351
دانشگاه اوتارا مالزی401
دانشگاه پوترا مالزی601
دانشگاه مالزی پاهانگ801
دانشگاه سان وی801

شرایط تحصیل پزشکی در مالزی

متقاضیانی که قصد تحصیل پزشکی در مالزی را دارند باید برای پذیرش از دانشگاه های پزشکی مالزی در دروس فیزیک، شیمی و زیست شناسی نمرات قابل قبولی را کسب کرده باشند. دانشجویان بعد از اتمام دوره 5 ساله پزشکی در مالزی برای خواندن تخصص یک دوره 2 ساله هم بگذرانند. زبان تحصیل در اکثر دانشگاه های خصوصی مالزی انگلیسی است و در بسیاری از دانشگاه های دولتی مالزی نیز تنها امکان آموزش به زبان انگلیسی است. متقاضیان برای تحصیل در دانشگاه ها و مدارس ایرانی مالزی نیازی به ارائه مدرک زبان ندارند اما می توانند در دوره های آموزشی برخی از دانشگاه ها شرکت کنند و سطح زبان خود را ارتقا دهند.

شرایط تحصیل پزشکی در مالزی

مدارک لازم برای پذیرش پزشکی در مالزی

برای تحصیل در دانشگاه های مالزی باید در ابتدا از دانشگاه مورد نظر پذیرش تحصیلی دریافت نمایید سپس بعد از پذیرش باید متقاضی نامه پذیرش خود را علاوه بر ترجمه مدارک، ریز نمرات مقطع تحصیلی، اصل و کپی پاسپورت به همراه عکس پرسنلی به سفارت مالزی تحویل دهند. علاوه بر مدارک ذکر شده متقاضی نیز باید  تمکن مالی خود را به آفیسر سفارت اثبات نماید.

برای پذیرش در مقطع کارشناسی دانش آموزان معمولا باید دوره متوسطه را به پایان رسانده باشند و از آنجا که ظرفیت برای مقطع کارشناسی محدود است رقابت برای پذیرش این مقطع وجود دارد. برای پذیرش مقطع کارشناسی ارشد دانشجو باید مقطع کارشناسی خود را به طور کامل تمام کرده باشد و مدارک مورد نیاز را به دانشگاه ارائه دهد و برای مقطع دکترا نیز به همین شکل است.

هزینه های تحصیل در دانشگاه های مالزی

شهریه دانشگاه های مالزی در هرسال از حدود 4000$ (دلار) است. یکی از بهترین دانشگاه های مالزی، دانشگاه مالایا می باشد که به عنوان یکی از برترین مراکز آموزشی این کشور است که شهریه این دانشگاه 2500$ (دلار) است که میانگی شهریه در مراکز تحصیلی این کشور کمتر است. هزینه زندگی در مالزی برای دانشجویان در حدود 4000$ تا 5000$ (دلار) است که نسبت به بسیاری از کشور های اروپایی هزینه بسیار کمی به شمار می رود. دانشجویان در مالزی برای تامین هزینه های زندگی حتی می توانند از بورسیه های تحصیلی در این کشور که روش رایجی نیز است استفاده نمایند.

بورسیه تحصیلی مالزی

دانشجویانی که معدل بالای 18 دارند می توانند در همان بدو ورود به دانشگاه درخواست بورسیه تحصیلی دهند که از این دانشجویان 40% شامل بورسیه تحصیلی می شوند همچنین اگر در در طول مدت تحصیل خود در دانشگاه های مالزی نمرات بالایی هم کسب کنند می توانند مشمول تخفیف شهریه دانشجویی بشوند.

بورسیه تحصیلی مالزی به بیشتر به مقطع PHD تعلق میگیرد و در مقطع کارشناسی تعداد دانشجویانی که شامل بورسیه تحصیلی می شوند بسیار محدود است. افرادی که در مقطع دکترا میخواهند از بورسیه تحصیلی بهره مند شوند باید مقاله ISI داشته باشند و همچنین سطح زبان بسیار بالایی داشته باشند. برای مقطع دکترا نیز اگر دانشجو دارای یک طرح تحقیقاتی نیز باشد باعث پیشرفت و سهولت در روند مقطع دکترا می شود.

عزیزانی که مایل به تحصیل پزشکی مالزی هستند می توانند تمام پروسه مهاجرت خود را به ما بسپارند. مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مفتخر به پاسخگویی به تمامی سوالات عزیزان در زمینه تحصیل پزشکی در مالزی می باشند. برای اطلاعات بیشتر و کسب اطلاعات بیشتر با مشاورین و کارشناسان ارشد مجموعه در تماس باشید تا بتوانیم شما عزیزان در این راه راهنمایی کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :