مهاجرت تحصیلی هلند

ویزای تحصیلی هلند

ویزای تحصیلی هلند

هلند از نظر کیفیت آموزشی خیلی به استرالیا شبیه است اما با هزینه های کمتر و بسیاری از دانشجوها علاقه مند به اخذ ویزای تحصیلی هلند هستند. هلند جزء اتحادیه اروپا شنگن است و اقتصاد 5 دنیا را دارد و جزء 20 کشور شاد دنیا است، این کشور چند فرهنگی است و زبان انگلیسی در این کشور رسمیت دارد. کشور هلند بعد از تحصیل دانشجو به مدت یک سال اجازه می دهد که شخص دنبال کار بگردد و برای خود شغل مرتبط با رشته تحصیلی خود را پیدا کند، این کشور به دانشجوها حق کار هم می دهد که در حین تحصیل در هلند به صورت پاره وقت انجام دهند. مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت پاسخگو سوالات مرتبط با این حوزه هستند.

مراحل اخذ ویزای تحصیلی هلند

ویزای تحصیلی هلند یک ویزای بلند مدت است که دانشجوهای بین المللی برای اشتغال به تحصیل در این کشور باید برای ویزای دانشجویی اقدام کنند. اگر شخص از یک موسسه آموزشی در این کشور پذیرفته شده باشد واجد شرایط ویزای دانشجویی هلند است، ویزای دانشجویی هلند و اخذ اقامت در این کشور برای همه اجباری است بجز شهروندان اتحادیه اروپا و سوئیس، این دسته نیازی به مجوز اقامت برای هلند ندارد، اما باید برای گواهی قانونی اقامت درخواست دهند. شخص به تنهایی نمی تواند برای اخذ ویزای دانشجویی هلند اقدام کند باید این پروسه توسط مجموعه ای انجام شود که صفر تا صد پروسه را برای شخص از ثبت نام تا پذیرش انجام دهد.

روند دریافت ویزای تحصیلی هلند عبارتند از:

روند دریافت ویزای تحصیلی هلند

مدت زمان ویزای دانشجویی شخص بستگی به مدت تحصیل آن در کشور هلند دارد، به دانشجوها که ویزای تحصیلی دارند به مدت 5 سال اجازه می دهند تا تحصیلات خود را به پایان برسانند. پس از فارغ التحصیلی دانشجویان می توانند برای یک مجوز تحصیلی درخواست دهند که به آن ها اجازه می دهند که یک سال در هلند بمانند و دنبال کار بگردند. با ویزای دانشجویی فرد اجازه دارد در هفته 16 ساعت مشغول به کار شود و اجازه کار دارد. برای این که دانشجو بتواند مشغول به کار شود باید یک جاب آفر پیدا کند که بتواند کار خود را شروع کند اما در دوره کارورزی دانشجو نیازی به مجور کار نیست.

ویزای تحصیلی هلند بدون مدرک زبان

شرایط تحصیل در هلند از لحاظ هزینه های تحصیل و زندگی بسیار مناسب و مقرون به صرفه است و بخاطر محیط امن و چند فرهنگی بودن آن بسیاری از دانشجویان علاقه مند به تحصیل در هلند هستند. در کشور هلند حتی امکان تحصیل بدون آزمون آیلتس هم برای دانش آموزها امکان پذیر است فقط دانشجو مدارکی که از دانشگاه پذیرفته شده است را ارسال کند تا تایید شود که واجد شرایط ویزای تحصیلی بدون آیلتس است. هلند جز آن دسته از کشورهایی است که دانشجوهای بین المللی می توانند به زبان انگلیسی تحصیل کنند. اما شخصی که می خواهد برای ویزای دانشجویی هلند اقدام کنه حتما به اخذ مدرک آیلتس نیازمند است و حداقل باید آیلتس 6 داشته باشند.

کشورهایی در اروپا وجود دارد که می شود بدون آیلتس در آنها تحصیل کرد مانند انگلستان، ایرلند، آلمان، اسپانیا، فرانسه، یونان، ایتالیا، لهستان و لیتوانی هستند. دریافت ویزای تحصیلی بدون آیلتس امکان پذیر است و بسیاری از کشورها هستند در صورتی که شخص نمرات تحصیلی خوبی داشته باشند می توانند برای ویزای تحصیلی بدون آیلتس اقدام کند. هلند جز کشورهای بسیار خوش ویزا است که خیلی حساس روی سن و گپ تحصیلی نیست و ویزای دانشجویی در هلند 99% پذیرش دارد. از طرفی هم هزینه تحصیل در هلند با توجه به ملیت متقاضی و نوع رشته انتخابی متفاوت خواهد بود.

ویزای تحصیلی هلند بدون مدرک زبان

ویزای همراه تحصیلی هلند

هلند جزء آن دسته از کشورهایی است که ویزای همراه دارد، شخص متاهلی که میخواد همسر و فرزندش به آن ملحق شود نیازمند اجازه اقامت است. ویزای همراه برای همسر و فرزندان زیر 18 سال، بعد از 3 ماه از ورورد نفر اصلی درخواست ویزای همراه داده می شود، تحصیل فرزندان زیر 18 سال رایگان است. هلند کشوری است که محدودیت سنی ندارد حداکثر تا سن 42 سال هم میشه برای آن ها پذیرش گرفت، شخصی که در هلند تحصیل می کند باید از طرف موسسه آموزشی برای اعضای خانواده پروسه درخواست اجازه اقامت گرفته شود. همسر دانشجو که با ویزای همراه به شخص ملحق می شود اجازه کار در کشور هلند را ندارد.

اخذ اقامت تحصیلی در هلند

شخصی که می خواهد اقامت تحصیلی کشور هلند را اخذ کند در ابتدا باید برای ویزای دانشجویی هلند درخواست دهد، مدت زمان اقامت تحصیلی شخص بستگی به مقطعی دارد که دانشجو مشغول به تحصیل است. بعد از اتمام تحصیل و دریافت مدرک تحصیلی کشور هلند به دانشجو این اجازه را می دهد که برای خود شغلی پیدا کند و مشغول به کار شود، در این صورت ویزای تحصیلی فرد به ویزای کاری تبدیل می شود. روزهای اقامت و سکونت شخص در هلند چه با کار دانشجویی چه با کار فول تایم جر اقامت و پاسپورت کشور هلند محسوب می شود. شرایط اخذ اقامت دائم در کشور هلند فرد باید 5 سال به صورت مستمر به صورت قانونی حضور داشته باشد و بعد از پایین این دوره باید اقامت خود را تمدید کند.

فارغ التحصیلان بین المللی می توانند بعد از 5 سال اقامت قانونی در این کشور و کسب مهارت کافی زبان هلند برای اقامت دائم اقدام کنند. دانشجوهایی که در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد خود را در یکی از دانشگاه های معتبر هلند گذرانده باشند واجد شرایط درخواست اقامت یک ساله در این کشور است. اگر دانشجوهای بین المللی حداقل 5 سال در هلند زندگی کرده باشند می توانند برای شهروندی هلند درخواست دهند، دانشجو پس از اتمام مقطع تحصیلی خود در هلند می تواند اقامت خود را تا 12 ماه تمدید کند. در پایان شایان ذکر است برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید از مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بخواهید تا به صورت کامل و جامع اطلاعات مورد نظر را در اختیار شما قرار دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :