مهاجرت تحصیلی مکزیک

ویزای تحصیلی مکزیک

ویزای تحصیلی مکزیک

تحصیل در خارج از کشور و اخذ ویزای تحصیلی مکزیک یک رویای بزرگ برای دانشجویان بین المللی در سراسر جهان است. اگر به دنبال کشوری با فرهنگ دلپذیر، هزینه های زندگی مقرون به صرفه و دانشگاه های با کیفیت هستید، مکزیک می تواند یک انتخاب عالی برای شما باشد. با هزینه پایین، استانداردهای زندگی راحت و کیفیت آموزش ارائه شده، مکزیک یکی از گزینه های پیشرو برای دانشجویان بین المللی می باشد.

از سوی دیگر، فرهنگ مکزیک در سراسر جهان به خوبی شناخته شده است. همچنین این کشور بیش از 35 مکان میراث جهانی یونسکو را در خود جای داده است. پس از اخذ ویزای تحصیلی مکزیک و ورود به کشور مکزیک، می توانید در تعطیلات آخر هفته دانشگاه ها، از اماکن بی نظیر باستانی این کشور دیدن فرمایید. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، مانند پلی میان شما و تحصیل در خارج از کشور می باشد. با توجه به اینکه مکزیک بزرگترین کشور اسپانیایی زبان جهان است، یکی از بهترین مکان ها برای مسلط شدن به یک زبان متفاوت نیز می باشد.

شرایط اخذ ویزای تحصیلی مکزیک

شرایط اخذ ویزای تحصیلی مکزیک به این گونه است که دانشجویانی که قصد دارند بیش از 6 ماه در مکزیک بمانند، باید برای دریافت ویزای تحصیلی این کشور درخواست دهند تا در دوره ها شرکت کنند، تحصیل کنند یا پروژه های تحقیقاتی را در یک موسسه آموزشی پیشرفته، در مکزیک انجام دهند. همچنین افراد باید شخصا برای ویزای تحصیلی مکزیک اقدام کنند. به این نکته نیز توجه فرمایید که متقاضیان مناطق ایالات متحد آمریکا و کانادا برای تحصیل در مکزیک نیازی به اخذ ویزای تحصیلی مکزیک ندارند.

در این بخش می توانید با الزامات ویزای تحصیلی مکزیک به خوبی آشنا شوید:

  • فرم درخواست ویزا به درستی تکمیل و امضا شود.
  • پاسپورت یا مدرک معتبر مسافرتی، اصل و فتوکپی صفحه حاوی عکس و اطلاعات شخصی فرد متقاضی
  • اصل و یک کپی از مدرک مهاجرتی که اقامت قانونی شما در کانادا را تایید می کند.
  • یک قطعه عکس
  • پرداخت هزینه های اخذ ویزای تحصیلی به مبلغ 120MXN (پزو مکزیک)

در صورت واجد شرایط بودن ویزای تحصیلی مکزیک صادر خواهد شود. از سوی دیگر، هنگامی که متقاضیان وارد خاک مکزیک شدند باید ظرف 30 روز برای دریافت کارت اقامتی این کشور اقدام کنند.

انواع ویزای تحصیلی مکزیک

دولت مکزیک برای دانشجویان بین المللی که علاقه مند به تحصیلی در مکزیک هستند بسته به شرایط آنها انواع مختلف ویزای تحصیلی را به متقاضیان ارائه می دهد. همچنین دانشجویان باید برای دریافت ویزای تحصیلی مکزیک، از کنسولگری مکزیک در کشور ایران اقدام نمایند.

بنابراین ویزای تحصیلی مکزیک به 2 دسته متفاوت تقسیم می شود که عبارت اند از:

انواع ویزای تحصیلی مکزیکخصوصیات ویزا
ویزای تحصیلی ویزیتورعلاقه مندان به تحصیل در مکزیک می توانند با اخذ ویزای تحصیلی ویزیتور تا 6 ماه به عنوان توریست به یکی از دانشگاه های معتبر مکزیک مراجعه کنند. دریافت این نوع ویزا بستگی به ملیت شما نیز دارد، زیرا ممکن است پس از ورود به فرودگاه نیاز به پرداخت هزینه ویزای توریستی داشته باشید.
ویزای تحصیلی اقامت موقتدانشجویانی که قصد دارند بیش از 6 ماه در مکزیک تحصیل کنند. باید یک درخواست جداگانه برای ویزای تحصیلی موقت مکزیک در کنسولگری این کشور ثبت کنند. همچنین برای ادامه در آن، باید به طور رسمی در یک دوره دانشگاه مکزیک پذیرفته شوید.

انواع ویزای تحصیلی مکزیک

نحوه درخواست ویزای تحصیلی مکزیک

درخواست ویزای تحصیلی مکزیک ملزم به رعایت مراحلی، توسط دانشجویان متقاضی تحصیل در این کشور می باشد. نحوه درخواست ویزای تحصیلی مکزیک شامل دو مرحله مقدماتی می باشد که عبارت اند از:

  • مرحله اول، درخواست ویزای دانشجویی بازدید کننده در سفارت مکزیک
  • برای تعیین وقت جهت مصاحبه حضوری با سفارت مکزیک در کشور خود تماس بگیرید.
  • فرم درخواست ویزا را تکمیل کرده و مدارک مورد نیاز را جمع آوری کنید.
  • درخواست خود را ارسال کنید، هزینه های ویزای تحصیلی را پرداخت کنید و در تاریخ قرار ملاقات شخصا مصاحبه کنید.
  • صبور باشید، تا ویزای تحصیلی شما پردازش شود.
  • در صورت موفقیت آمیز بودن درخواست، گذرنامه خود را با ویزای چسبانده شده مکزیک پس بگیرید.

قدم بعدی دانشجویان، سفر به مکزیک و تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای اقامت موقت دانشجویی است. که برای دریافت مجوز اقامت باید موارد زیر را ارائه دهید:

  • فرم درخواست کارت اقامت مکزیک تکمیل و امضا شده
  • گذرنامه متقاضی، همراه با ویزای تحصیلی
  • گواهی پرداخت هزینه کارت اقامت مکزیک
  • نامه درخواستی به INM
  • مدرک ثبت نام شما در یک دانشگاه مکزیک

تحصیل دانش آموزان در مدارس با ویزای تحصیلی مکزیک

دانش آموزان بین المللی که با هدف تحصیل در مدارس مکزیک وارد این کشور می شوند، باید قبل از اعزام، جهت اخذ ویزای تحصیلی مکزیک افدام کنند. مکزیک دارای مدارس بین المللی فراوانی است که دانش آموزان خارجی می توانند به راحتی در آنها ثبت نام کنند. همچنین مدارس خصوصی و بین المللی مکزیک معمولا استاندارد بالاتری از آموزش را ارائه می دهند، که با نیازهای خانواده مهاجر سازگار تر است. از سوی دیگر، با توجه به موانع زبانی در مدارس دولتی، اکثر دانش آموزان خارجی در مکزیک ترجیح می دهند در مدارس عالی بین المللی تحصیل کنند. علاوه بر این غوطه ور شدن در یک مدرسه مکزیکی برای نیمی از روز می تواند به کودکان مهاجر کمک کند تا زبان اسپانیایی را یاد بگیرند و بهتر با فرهنگ محلی این کشور آشنا شوند.

همچنین آموزش ابتدایی در مکزیک به 3 سطح تقسیم می شود که عبارت اند از:

سنین مقاطع تحصیلی در مکزیک

زندگی دانشجویی در مکزیک

افرادی که قصد تحصیل در مکزیک را دارند قبل از ورود به این کشور باید با شرایط زندگی در مکزیک آشنا شوند. سطح زندگی دانشجویی در مکزیک به نسبت اغلب کشورهای آمریکایی از سطح کیفی بالایی برخوردار است. به طور مثال سعی کنید در مکزیک همواره، سازمان دهی شده و دقیق باشید زیرا تمام جنبه های زندگی شما در مکزیک به سازماندهی و برنامه ریزی دقیق نیازمند است.

از سوی دیگر، از شروع سال تحصیلی شما در این کشور باید روز خود را از ساعت 7 صبح آغاز کنید. دولت مکزیک نیز برای رفاه حال دانشجویان در دوران تحصیل خود در این کشور تخفیف های ویژه ای را برای خرید روزانه و اسکان دانشجویان بین المللی در نظر گرفته است. دریافت ویزای تحصیلی مکزیک دارای مراحل پیچیده ای می باشد که شما در این مسیر به کمک متخصصان ماهر در این امر نیاز خواهید داشت. به همین سبب مشاوران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همواره آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان در این خصوص خواهند بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :