مهاجرت تحصیلی برزیل

ویزای تحصیلی برزیل

ویزای تحصیلی برزیل

اخذ ویزای تحصیلی برزیل برای افرادی که قصد تحصیل در این کشور را دارند الزامی است. البته لازم به ذکر است که ویزای تحصیلی برزیل باید قبل از ورود دانشجو به برزیل دریافت شود. برای درخواست ویزای تحصیلی برزیل، متقاضی باید یک نامه پذیرش از دانشگاه مورد نظر خود در برزیل دریافت کرده باشد. زیرا بدون دریافت نامه پذیرش امکان درخواست ویزای تحصیلی برزیل به هیچ عنوان امکان پذیر نمی باشد. علاوه بر این روند درخواست ویزای تحصیلی برزیل ممکن است چند هفته طول بکشد، به همین جهت به شدت توصیه می شود که زودتر روند درخواست خود را آغاز کنید.

متقاضیان دریافت ویزای تحصیل برزیل باید ویزای خود را از کنسولگری برزیل در کشور خود درخواست دهند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص ما را در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارائه شده همراهی فرمایید. تمامی دانشجویان خارجی که برای تحصیل به برزیل می آیند باید ویزای تحصیلی این کشور را داشته باشند. همچنین دارنده ویزای تحصیلی برزیل باید ظرف 1 ماه پس از ورود به برزیل در اداره مهاجرت برزیل ثبت نام کند.

روند درخواست ویزای تحصیلی برزیل

بر خلاف سایر کشورهای اروپایی و ایالات متحده، روند درخواست ویزای تحصیلی برزیل برای دانشجویان بین المللی بسیار ساده است. به طور کلی متقاضیان باید یکی از کنسولگری های برزیل در کشور خود را برای ویزای تحصیلی این کشور انتخاب کنند. البته لازم به ذکر است که روند درخواست ویزای تحصیلی برزیل بسته به محل زندگی متقاضیان و مکانی که باید درخواست خود را ارسال کنند کمی متغیر خواهد بود.

علاوه بر این برخی از سفارتخانه های برزیل به متقاضیان اجازه می دهند در خواست خود را از طریق ویزا یا آژانس مسافرتی ارسال کنند. از سوی دیگر سفارتخانه ها ممکن است به متقاضیان اجازه دهند درخواست را ازطریق پست ارسال کنند. در نهایت اینکه، مطمئن شوید که الزامات سفارت که ویزای تحصیلی شما را رسیدگی می کند را به درستی انجام داده اید.

روند درخواست ویزای تحصیلی برزیل

برای درک بهتر شما عزیزان در خصوص روند درخواست ویزای تحصیلی برزیل، جدولی را تهیه کرده ایم که در این بخش به آن می پردازیم:

روند درخواست ویزای تحصیلی برزیلتوضیحات
جستجوی نزدیک ترین سفارتنزدیک ترین سفارت برزیل را پیدا کنید که می تواند در کشور شما یا کشور همسایه باشد.
وقت ویزابرخی از سفارتخانه های به متقایان این امکان را می دهند که وقت ویزای خود را به صورت آنلاین بگیرند.
جمع آوری مدارکیکی از اصلی ترین مراحل در روند درخواست ویزای تحصیلی، جمع آوری مدارک مورد نیاز می باشد.
تکمیل فرم درخواستفرم درخواست ویزای تحصیلی برزیل را تکمیل کنید و تمام سوالت پاسخ دهید.
حضور در قرار ملاقاتدر تاریخ قرار ملاقات خود شخصا حاضر شوید و فرم درخواست و اصل مدارک را به کارکنان کنسولگری تحویل دهید.
منتظر بمانید.کارکنان کنسولگری نتیجه درخواست را برای شما ایمیل خواهند کرد.

شرایط ویزای تحصیلی برزیل

اتباع خارجی که قصد دریافت ویزای تحصیلی برزیل را دارند باید تمامی شرایط زیر را به درستی رعایت کرده باشند تا با موفقیت ویزای تحصیلی خود را دریافت کنند:

  • تایید سکونت: شرایط تایید سکونت می توان اجاره نامه یا نامه ای رسمی مبنی بر اقامت شما با یک خانواده باشد.
  • منابع مالی: شما با نشان دادن یک صورت حساب بانکی یا یک نامه تایید شده می تواند توانایی مالی خود را اثبات کنید.
  • تایید پس زمینه: متقاضیانی که 18 سال سن دارند و بیش از 90 روز در برزیل خواهند بود باید گواهی ثبت نان غیر کیفری ارائه دهند.

روند درخواست دانشجویان بین المللی برای دریافت ویزای تحصیلی برزیل را به نمایش درآوریم:

روند درخواست دانشجویان بین المللی برای دریافت ویزای تحصیلی برزیل

یکی دیگر از شرایط اعطای ویزای تحصیلی جهت تحصیل در برزیل، ارائه مدرک خروج می باشد، که شامل کپی بلیط رفت و برگشت به برزیل می باشد. در بخش پایانی مقاله قصد داریم از طریق یک نمودار که با کمک مشاوران مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه و ارائه شده است.

سوالات پرتکرار در باب ویزای تحصیلی برزیل

در بخش پایانی مقاله قصد داریک به برخی از سوالات پرتکرار متقاضیان اخذ ویزای تحصیلی برزیل پاسخی دقیق و جامع ارائه دهیم:

  • هزینه درخواست ویزای تحصیلی برزیل چقدر است؟ هزینه درخواست ویزای تحصیلی برزیل برای هر متقاضی 380BRL (رئال برزیل) می باشد. هزینه درخواست را می توانید به صورت مستقیم در سفارت برزیل در کشور خود پرداخت نمایید.
  • چه مدتی طول می کشد تا ویزای تحصیلی برزیل آماده شود؟ زمان پردازش ویزای تحصیلی برزیل به سفارتی که از آن درخواست داده اید بستگی دارد. اما معمولا باید بین 3 تا 4 هفته کاری منتظر بمانید.
  • آیا می توان ویزای تحصیلی برزیل را تمدید کرد؟ بله، در صورتی که دوره تحصیلی شما در این کشور به هر دلیلی طولانی شود می توانید برای تمدید ویزای تحصیلی خود در برزیل اقدام نمایید. اما بهتر است که 2 هفته قبل از انقضای ویزای خود اقدام نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :