مهاجرت تحصیلی آلمان

ویزای تحصیلی آلمان

ویزای تحصیلی آلمان

مهاجرت به آلمان و اخذ اقامت یکی از علایق اصلی مهاجران به این کشور است و در این نوشتار به ویزای تحصیلی آلمان پرداخته می شود. تعداد افراد خارجی که آلمان را برای تحصیل در خارج از کشور انتخاب می کنند هر سال به طور فزاینده ای در حال افزایش است. بسته به کشوری که متقاضی از آن حرکت می کند، ممکن است از نیاز به ویزا برای تحصیل در آلمان معاف باشد، اما پس از ورود به آلمان همچنان برای تحصیل بیش از 90 روز باید اجازه اقامت دریافت کند. برای مطالعاتی که حداکثر 3 ماه طول می کشد، به ویزای شنگن نیاز است. برای مطالعاتی که بیش از 3 ماه طول می کشد، به ویزای ملی آلمان نیاز است. برای دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه ویزای تحصیلی آلمان، کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، آماده ارائه راهنمایی هستند.

شرایط ویزای تحصیلی آلمان

برای دریافت ویزای تحصیلی آلمان به مدارک و شرایط مختلفی نیاز است که در ادامه به آن اشاره شده است و لازم است که متقاضیان برای ارائه این مدارک خود را آماده کنند. از سویی فرم درخواست ویزای ملی به طور مناسب پر و امضاء شده باشد. در کنار این مورد، متقاضی باید پاسپورت ملی معتبر، 2 فتوکپی از پاسپورت، گواهی تولد، سند ازدواج (در صورت وجود)، گواهی تولد فرزند (در صورت وجود)، فتوکپی از عناوین قبلی اقامت آلمان (در صورت وجود)، اثبات منابع مالی، تایید سپرده 10332€ (یورو) در یک حساب بانکی مسدود شده در آلمان، تعهد نامه و شواهد سوابق درآمد و دارایی های مالی والدین، تعهدنامه توسط یک مقیم آلمان که این نامه در اداره ثبت نام بیگانگان، توسط مقیم آلمان گرفته می شود که هزینه های شما در طول تحصیل را پوشش می دهد.

از سوی دیگر متقاضی به گواهی اعطاء بورسیه نیاز دارد که باید میزان هزینه هایی را که پوشش می دهد نشان دهد. تضمین بانکی توسط یک بانک معتبر آلمانی یکی از موارد دیگری است که نیاز است برای شما صادر شده است. مدرک پذیرش دانشگاه و مدرک پذیرش مشروط دانشگاه، ارتباط با دانشگاه در خصوص شرایط پذیرش نهایی، مدرکی مبنی بر پرداخت هزینه برای دوره زبان. همراه با مکان تایید شده در دوره. پرداخت باید حداقل 3 ماه اول را پوشش دهد، مدارک تحصیلات قبلی، اصل گواهی پایان تحصیل، مدرک تحصیلی.

در شکل زیر برخی موارد دیگر که برای دریافت ویزای دانشجویی نیاز است، ذکر شده است:

 

انواع ویزای تحصیلی آلمان

متقاضی بسته به هدف سفر خود، باید برای ویزای مناسب آلمان اقدام کند. اگر هدف متقاضی از سفر به آلمان آموزشی و بلندمدت است،متقاضی حق دریافت ویزای کوتاه مدت/شنگن (ویزای(c)) را ندارد. با این حال، متقاضی باید برای ویزای ملی آلمان، یعنی ویزای نوع (D) اقدام کند که طولانی مدت است. این ویزا به طور خاص برای دانشجویانی مانند متقاضیانی ساخته شده است که آماده شروع تحصیل در خارج از کشور در آلمان هستند. برای درخواست ویزای نوع (D) اجازه اقامت آلمان، باید هزینه ای معادل 75€ (یورو) نیز بپردازید. بسته به وضعیت شما، مقامات آلمانی به شما اجازه می دهند این هزینه را به صورت آنلاین، در محل در مرکز درخواست ویزا در ایران یا از طریق حواله بانکی پرداخت کنید.

علاوه بر این، بسته به شرایط برنامه تحصیلی، متقاضی باید در نظر داشته باشد که 3 نوع ویزای دانشجویی آلمان وجود دارد:

  • ویزای دوره زبان که دوره های زبان آلمانی از 3 ماه تا یک سال را شامل می شود.
  • ویزای متقاضی دانشجو، اگر هنوز نامه رسمی پذیرش از دانشگاهی که برای آن درخواست داده اید دریافت نکرده اید یا باید در آزمون های ورودی ارائه شده توسط دانشگاه شرکت کنید. مدت اعتبار 3 ماه با امکان تمدید تا 6 ماه می باشد.
  • اگر در یکی از دانشگاه های آلمان پذیرفته شده باشید، این ویزای طولانی مدت است. به خاطر داشته باشید که ظرف 2 هفته پس از ورود خود در اداره ثبت نام بیگانگان در شهر آلمانی که در آن اقامت دارید ثبت نام کنید تا بتوانید مجوز اقامت خود را دریافت کنید.

انواع ویزای تحصیلی آلمان

مدارک لازم ویزای تحصیلی آلمان

همانطور که پیشتر اشاره شد یکی از مدارک لازم داشتن بیمه سلامت است. در مورد این بیمه متقاضیان لازم است بدانند که فقط با درخواست ثبت نام رسمی نخواهند شد، بلکه در ابتدا گواهی ثبت نام به عنوان شناسه دانشجویی موقت تا زمانی که کارت رسمی دانشجویی را دریافت کنند صادر می شود. این فرآیند زمانی تکمیل می شود که حق بیمه ترم و هزینه تحصیل (در صورت وجود) را درست پس از دریافت کارت شناسایی دانشجویی خود از طریق پست پرداخت کنند. میانگین سهمیه ترم 250€ (یورو) است و خدمات اجتماعی و سایر دانشگاه ها را پوشش می دهد، با احتساب بلیط ترم استفاده از حمل و نقل عمومی محلی.

کار بعدی افتتاح یک حساب بانکی جاری در یک بانک آلمانی شناخته شده است. در بسیاری از موارد، مانند پرداخت اجاره، ثبت نام، سایر هزینه های مربوط به تحصیل، هزینه ثبت نام و سایر صورت حساب ها، این حساب نیاز است. همچنین برای دریافت یارانه یا حقوق مورد نیاز است. افتتاح حساب بانکی معمولا خدمات رایگان است. علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ویزای تحصیلی آلمان با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت گفتگو کنند تا اطلاعات تخصصی تری را در این زمینه دریافت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :