شرایط سریلانکا

هزینه زندگی در سریلانکا

هزینه زندگی در سریلانکا

موضوعی که بسیاری از مردم را به سوی مهاجرت به سریلانکا جذب می کند پایین بودن هزینه زندگی در سریلانکا است که بسیار مقرون به صرفه می باشد و هم چنین مناظر متنوعی مانند جنگل های بارانی، ارتفاعات و سواحل شنی است. همچنین استانداردهای زندگی بسیار مقرون به صرفه است. وقتی به هزینه‌ های کشور سریلانکا فکر می‌ کنید، نکته دیگری که باید در نظر داشته باشید این است که بسیاری از آنها قیمت‌ های توریستی هستند. در مرکز شهر، دومین ساختمان بلند آسیای جنوبی مرکز تجارت جهانی قرار دارد. ما در این مقاله که توسط تیم مترجمین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ترجمه شده است هزینه های زندگی در سریلانکا را به اطلاع شما عزیزان برسانیم، تا انتها این مقاله با ما همراه باشید.

هزینه خورد و خوراک در سریلانکا

هزینه زندگی در سریلانکا به طور کلی کاملا مقرون به صرفه در نظر گرفته می شود. مایحتاج اولیه مانند غذا، حمل و نقل و مسکن در مقایسه با سایر کشورها نسبتا ارزان هستند. غذا خوردن در رستوران ها نیز کاملا مقرون به صرفه است و یک وعده غذایی برای 2 نفر هزینه ای حدود 10$ (دلار) دارد. خدمات شهری مانند برق و آب نیز نسبتا ارزان هستند. به طور کلی، سریلانکا مکانی عالی برای زندگی برای کسانی است که به دنبال هزینه های پایین زندگی هستند. سریلانکا به خاطر غذاهای سنتی که در سبک های مختلف طبخ می شوند، شناخته شده است. این کشور به دلیل داشتن رستوران های زیبا در کلمبو آن را به مکانی عالی برای بیرون رفتن های شبانه تبدیل می کند. این رستوران ها معمولا دارای یک بار و سالن استراحت هستند که آن را به مکانی عالی برای یک شب گردش تبدیل می کند.

هزینه برای اقلام مصرفی، محصولات پاک کننده، لبنیات، میوه ها و سبزیجات تازه، محصولات غذایی عمومی، تنقلات، نوشابه ها مقرون به صرفه است. مردمی که در سریلانکا زندگی می‌کنند معمولا از بازارهای محلی، سوپرمارکت‌ ها و فروشگاه‌ های رفاه خرید می‌ کنند. سایر خریدها را می‌ توان در مراکز خرید، فروشگاه‌ های بزرگ و فروشگاه‌ های تخصصی انجام داد. علاوه بر این، بسیاری از مردم سریلانکا به صورت آنلاین برای اقلامی مانند لباس، لوازم الکترونیکی و کالاهای خانگی خرید می‌کنند.

هزینه خورد و خوراک در سریلانکا

هزینه تفریح و خرید در سریلانکا

در سریلانکا، ساکنان از امکانات تفریحی متنوعی مانند سواحل، پارک ها و آبشارها لذت می برند. هم چنین جاذبه های فرهنگی زیادی مانند معابد، موزه ها و بناهای تاریخی وجود دارد. برای کسانی که از فعالیت در فضای باز لذت می برند، فرصت های زیادی وجود دارد. برای پیاده ‌روی، کمپینگ و تماشای پرندگان. برای کسانی که فضای آرام‌ تری را ترجیح می‌دهند، کافه ‌ها، رستوران ‌ها و مراکز خرید فراوانی وجود دارد. علاوه بر این، سریلانکا دارای تعدادی امکانات ورزشی مانند زمین‌های گلف، زمین‌های تنیس و زمین کریکت است.

به طور کلی توزیع هزینه های زندگی در سریلانکا در نمودار زیر آمده است:

توزیع هزینه های زندگی در سریلانکا

مخارج زندگی در سریلانکا

هزینه زندگی در سریلانکا برای مواردی مانند سوخت، کرایه اتومبیل، حمل و نقل عمومی، خرید و نگهداری وسیله نقلیه کم است. میانگین قیمت متوسط ​​در سال گذشته برای بالاترین بنزین (بنزین اکتان موجود) لیتری 0.76$ (دلار) است. هزینه مراقبت های عمومی بهداشتی، ویزیت پزشک، بستری شدن در بیمارستان، داروهای بدون نسخه و بیمه پزشکی کم است. متوسط ​​هزینه مراقبت های بهداشتی برای ویزیت پزشک خصوصی برای یک بیمار بدون بیمه $41 (دلار) است و اقامت در بیمارستان خصوصی در روز شامل مراقبت های پرستاری، داروها، آزمایش های تشخیصی، غذا و هزینه های مربوطه 1256$ (دلار) است.

هزینه برای اقلامی مانند لباس های رسمی، روزمره و بچه گانه و کفش، بسیار پایین است. میانگین قیمت یک برند بین‌المللی شلوار جین مردانه 28$ (دلار)، یک برند بین‌المللی با کیفیت کفش دویدن 57$ (دلار)، کفش‌های چرمی مردانه مناسب برای لباس ‌های رسمی 31$ (دلار) است. در حالی که یک لباس تابستانی بین‌ المللی سایز متوسط ​​از یک فروشگاه زنجیره‌ای جهانی 20$ (دلار) هزینه در پی خواهد داشت. امیدواریم با مطالعه این مقاله موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، پاسخ تمامی سوالات ذهنی خود را درباره هزینه های زندگی در سریلانکا را گرفته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :