شرایط تایلند

هزینه زندگی در تایلند

هزینه زندگی در تایلند

تعیین هزینه زندگی در تایلند تا حد زیادی به سبک زندگی و نحوه هزینه کردن شما در این کشور بستگی دارد. اگر چیزهای ظریف زندگی مانند غذا خوردن در رستوران های شیک در خصوص هزینه زندگی در تایلند بی تاثیز نخواهد بود. اما یکی از بزرگترین دلایل مهاجرت به تایلند مردم از سراسر جهان به این کشور، هزینه های زندگی مقرون به صرفه تایلند است. از سوی دیگر تایلند بهشتی برای عاشقان غذا است.

زیرا می توانید انواع غذاهای خیابانی، رستوران های لذیذ و فست فودهای زنجیره ای در همه جای این کشور با قیمتی بسیار مناسب پیدا کنید. در نهایت اینکه هزینه حمل و نقل در تایلند در مقایسه با ایالات متحده و اروپا نسبتا ارزان تر است. در این راهنما که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارائه شده، تمام هزینه های اساسی زندگی در تایلند را برای شما عزیزان فهرست می کنیم.

هزینه زندگی در تایلند در بخش اجاره مسکن

اجاره مسکن ممکن است بزرگترین بخش هزینه های زندگی شما در تایلند را در بر گیرد. به خصوص زمانی که در شهرهای بزرگی مانند بانکوک، یا مقاصد گردشگری مانند پوکت و پاتایا زندگی می کنید. به طور کلی اغلب مهاجران بیش از 40% از درآمد ماهانه خود در تایلند را صرف هزینه اجاره در این کشور می کنند. به طور مثال برخی از افراد ماهانه بیش از 55000THB (بات) برای اجاره مسکن در تایلند می پردازند.

در حالی که برخی از مهاجران 25000THB (بات تایلند) جهت اجاره مسکن می پردازند. به عبارت دیگر هزینه اجاره ماهانه مسکن در تایلند بسیار متفاوت است و به عواملی مانند مکان، نوع مسکن و امکانات ارائه شده بستگی دارد. افرادی که قصد مهاجرت به تایلند را دارند باید قبل از اعزام به این کشور با هزینه های زندگی و اجاره مسکن در این کشور به خوبی آشنا شوند. چنانچه به اخذ اقامت تایلند علاقه دارید می توانید مقاله مربوطه را مطالعه بفرمائید.

عواملی که در هزینه زندگی در تایلند در بخش اجاره مسکن تاثیر دارد عبارت اند از:

  • واحد اجاره شده مبله باشد یا خیر
  • دارای استخر یا باشگاه ورزشی باشد.
  • فاصله خانه مورد نظر با با خیابان های اصلی چقدر است.

همه این عوامل بر قیمت اجاره مسکن در تایلند تاثیر می گذارد. برای آشنایی بیشتر با هزینه های اجاره مسکن در تایلند به جدول زیر مراجعه فرمایید:

انواع مختلف اجاره مسکن در تایلندهزینه اجاره ماهانه به بات تایلند
اجاره منزل 1 خوابه در مرکز شهر39000THB
اجاره منزل 2 خوابه در مرکز شهر500000THB
اجاره منزل 1 خوابه خارج از مرکز شهر22000THB
اجاره منزل 2 خوابه خارج از مرکز شهر35000THB

در نمودار زیر می توانید هزینه اجاره مسکن در شهرهای مختلف تایلند را مشاهده فرمایید:

هزینه اجاره مسکن در شهرهای مختلف تایلند

هزینه زندگی در بخش مواد غذایی و رستوران در تایلند

به طور کلی هزینه زندگی در تایلند در رستوران ها کاملا به انتخاب غذا و جایی که غذا را سرو می کنید بستگی دارد. به طور متوسط سرو غذا در غرفه های غذاخوری و فودکورت های محلی برای یک نفر، بین 50THB تا 70THB (بات تایلند) هزینه دارد. به طور مثال با این قیمت یک غذا معمولا یک کاسه نودل یا یک ظرف برنج با گوشت یا سبزیجات دریافت می کنید.

علاوه بر این اگر معمولا وعده های غذایی با قیمت های منظم را در مکان هایی با قیمت های مناسب می خورید هزینه های غذا نباید بیش از 12000THB (بات تایلند) در ماه باشد. اما اگر مرتبا در رستوران گران قیمت غذا می خورید ممکن است بودجه غذایی شما بیشتر از 25000THB (بات تایلند) باشد.

هزینه زندگی در بخش مواد غذایی و رستوران در تایلند

هزینه زندگی در تایلند در بخش حمل و نقل

نکته قابل توجه در خصوص هزینه های زندگی در تایلند این است که، هزینه حمل و نقل در این کشور به نسبت اغلب کشورهای اروپایی و آسیایی بسیار مقرون به صرفه تر است. علاوه بر این زیر ساخت های حمل و نقل در تایلند در سالهای اخیر با پیشرفت های چشم گیری مواجه شده است. به طور مثال اگر در بانکوک پایتخت تایلند زندگی می کنید، و ماشین ندارید تاکسی و موتور سیکلت گزینه های اصلی حمل و نقل شما خواهند بود. یک سناریوی معمولی رفت و آمد شامل گرفتن یک تاکسی یا موتور سیکلت از آپارتمان خود به محل کار است. که هزینه این رفت و آمد مبلغی حدود 10THB (بات تایلند) به صورت روزانه خواهد بود. از سوی دیگر می توانید با قایق در اطراف بانکوک نیز حرکت کنید که هزینه سفر با قایق کمتر از 15THB (بات تایلند) است.

هزینه زندگی در تایلند برای عشایر دیجیتال

جالب است بدانید که هزینه زندگی در تایلند برای عشایر دیجیتال بسیار مقرون به صرفه است. این روزها برای عشایر دیجیتال و بازنشستگانی که می خواهند از یکی از ارزانترین مکان های زندگی در جهان لذت ببرند تایلند تبدیل به یک کانون داغ شده است. شگفت انگیز است که اگر به مقصدهای مناسب بروید، چقدر پول شما می تواند دورتر برود و تایلند یکی از بهترین گزینه ها برای شما خواهد بود.

علاوه بر این بیمارستان های بین المللی با استاندارد های بالا و قیمت پایین میزبان عشایر دیجیتال از سراسر جهان هستند. البته عشایر دیجیتال باید به این نکته نیز توجه فرمایند که بیمارستان های تایلند با وجود مقرون به صرف بودن بسیار شلوغ می باشند. با این وجود بیمارستان های این کشور بسیار تمیز با تجهیزات مدرن و دارای دکترهای بریتانیایی مجرب هستند.

هزینه اخذ ویزای تایلند

لطفا به این نکته نیز توجه فرمایید که هنگام زندگی در تایلند باید برای ویزا و سایر هزینه های مربوطه پول پرداخت کنید. به طور مثال شما می توانید سالانه 1800THB (بات تایلند) برای ویزای یکبار ورود یا 3900THB (بات تایلند) در اصل برای ویزای چند بار ورود بپردازید. اما اگر نتوانید ویزای طولانی مدت مانند ویزای تجاری یا ویزای بازنشستگی دریافت کنید هزینه ویزا گرانتر می شود.

برای مثال، ویزای تحصیلی تایلند باید هر 3 ماه یکبار تمدید شود که هزینه آن 1800THB (بات تایلند) برای هر تمدید بدون احتساب هزینه های حمل و نقل ضروری است. بنابراین برای برآورد هزینه های زندگی در تایلند باید هزینه های ویزا در این کشور را نیز در نظر بگیرید. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص هزینه های زندگی در تایلند با مشاوران مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :