شرایط استونی

هزینه زندگی در استونی

هزینه زندگی در استونی

هزینه زندگی در استونی به انتخاب محل اقامت شما، سبک زندگی و الگوهای هزینه شما بستگی دارد و نسبت به سایر کشورهای اتحادیه اروپا کمتر می باشد. استونی کشوری است که فرهنگ و سبک زندگی چندین کشور اروپایی را منعکس می کند. خبر خوب این است که این کشور به اندازه کافی امن است و جنایت کاران در این کشور نادر هستند. برای آشنایی بیشتر با هزینه های زندگی در استونی می توانید به سایت موسسه حقوقی سفران سروش سعادت مراجعه فرمایید.

استونی کوچکترین و همچنین شمالی ترین کشور بالتیک است. این کشور عضو ناتو، اتحادیه اروپا و همچنین عضو کشورهای حوضه شنگن می باشد. استونی کشور نسبتا کوچکی است که تنها 1.3 میلیون نفر جمعیت دارد و تقریبا یک سوم این جمعیت در پایتخت این کشور شهر تالین زندگی می کنند. در واقع این کشور کوچک توانسته خود را به حدی ارتقا دهد که از نظر بوروکراسی یکی از پیشرفته ترین کشورهای جهان می باشد.

هزینه زندگی دانشجویی در استونی

هزینه زندگی در استونی برای دانشجویان به نسبت اکثر کشورهای اروپایی بسیار مقرون به صرفه است. دانشجویان استونی می توانند از محل اقامت در محوطه بسیاری از دانشگاه های این کشور استفاده کنند. محل اقامت خارج از دانشگاه های استونی نیز توسط خوابگاه های آکادمیک ارائه می شود. اگر قصد اقامت در منزل های خصوصی در استونی را داشته باشید در این صورت هزینه زندگی شما در این کشور مقداری بالا خواهد رفت.

هزینه های مسکن خصوصی تا حد زیادی به مکان و اندازه آپارتمان شما بستگی دارد به طور متوسط قیمت ها از 600€ تا 850€ (یورو) یا بیشتر، برای یک آپارتمان خصوصی متغیر است. علاوه بر این در طول فصل زمستان، آب و برق ممکن است حدود 150€ تا 300€ (یورو) در ماه باشد. همچنین دانشجویان می توانند با حدود 350€ (یورو) در ماه برای غذا از یک زندگی راحت لذت ببرند. یک نکته جالب در خصوص هزینه حمل و نقل در استونی این است که، حمل و نقل عمومی در این کشور برای همه دانشجویان رایگان می باشد.

در نمودار زیر می توانید میانگین هزینه های زندگی دانشجویان در طول ماه را مشاهده فرمایید:

میانگین هزینه های زندگی دانشجویان در استونی

تفکیک میانگین هزینه زندگی در استونی

برای تفکیک میانگین هزینه زندگی در استونی باید به این نکته توجه فرمایید که سلامت اقتصادی استونی و شهروندان آن از چند سال گذشته تغییر قابل توجهی نداشته است. مردم استونی همچنان باید بیشترین هزینه را برای اجاره ماهانه، خدمات آب و برق و غذا بپردازند. اصولا طی سالیان اخیر مردم استونی شروع به خرج کردن بیشتر برای ورزش و اوغات فراغت کرده اند، و از پوشاک، کفش و حمل و نقل غافل شده اند. سه مورد از متداول ترین هزینه هایی که مردم باید برای آن پس انداز کنند رستوران ها، بازار ها و اقامتگاه های اجاره ای هستند. جالب است بدانید که تنها 9.2% از حقوق معوقه افراد در استونی به آب و برق تعلق می گیرد. در خصوص اطلاع از شرایط و جزییات اقامت استونی می توانید مقاله لینک شده را مطالعه بفرمائید.

تفکیک میانگین هزینه زندگی در استونی

متوسط حقوق و دستمزد در استونی

متوسط حقوق و دستمزد در استونی به نسبت بسیاری از کشورهای اروپایی بسیار بالا است و این کشور کیفیت زندگی بالایی را به شهروندان خود ارائه می دهد. حداقل دستمزد ملی در این کشور نسبت به سال گذشته تا حدود 8% افزایش یافته است و اکنون به 1200€ (یورو) در برابر 950€ (یورو) در سال 2021 رسیده است. این تغییر میزان حقوق در یک سال گذشته نشان دهنده اقتصاد پویا این کشور است که سالانه افراد زیادی را برای کار در استونی تشویق می کند.

علاوه بر این متوسط حقوق خالص ماهانه 1550€ (یورو) در زمینه های شغلی مانند فناوری اطلاعات، ارتباطات، بیمه و امور مالی است. اگرچه بسیاری از شرکت های بین المللی در استونی از کارکنانی استقبال می کنند که مایل به کار در شیفت هستند، یا انجام کار را به جای پایبندی به برنامه ترجیح می دهند.

در تصویر زیر می توانید به اطلاعات کلی در خصوص حقوق و دستمزد در استونی دست پیدا کنید:

اطلاعات کلی در خصوص حقوق و دستمزد در استونی

هزینه زندگی در استونی در بخش مواد غذایی

هزینه مواد غذایی در استونی به دلیل وجود محصولات کشاورزی محلی و زمین های کشاورزی انبوه بسیار مقرون به صرفه است. برای آشنایی بیشتر با قیمت های اقلام مختلف مواد غذایی به جدول زیر مراجعه فرمایید:

انواع اقلام غذاییقیمت به یورو
تخم مرغ (12 عدد)11.5€
گوجه فرنگی (1 کیلوگرم)6.8€
مرغ کامل (2 کیلوگرم)35.85€
سیب (1 کیلوگرم)8.22€
نوشابه کوکاکولا (2.5 لیتری)1.25€
نان (1 عدد)3.5€
تن ماهی (1 عدد)15.55€

همچنین هزینه هایی که در جدول بالا ملاحضه می فرمایید می تواند نسبت به فروشگاهی که از آنجا خرید می کنید متفاوت باشد. به طور مثال برای رفاه حال شهروندان، دولت استونی فروشگاه های زنجیره ای را در سطح کشور افتتاح کرده است که مواد غذایی را به نازلترین قیمت در اختیار مصرف کنندگان قرار می دهد. در خصوص اطلاع از شرایط تحصیل و اعزام دانشجو به استونی، مطالعه مقاله مذکور خالی از لطف نخواهد بود.

کیفیت زندگی در استونی

استونی یک کشور اروپایی بسیار مدرن است که زندگی با کیفیت بسیار بالا را به شهروندان خود ارائه می دهد. این کشور مملو از مهاجرانی از داخل اتحادیه اروپا است، که به دنبال استفاده از محیط بوروکراتیک مثبت است. به این ترتیب، ترکیبی از فرهنگ ها و بهترین چیزی که اروپا می تواند ارائه دهد به ارمغان می آورد. شما در این کشور قادر خواهید بود از انواع غذاهای مختلف از سراسر جهان لذت ببرید. رفتن از غذاهای ایتالیایی، به غذاهای چینی یا سنتی استونیایی به سادگی عبور از خیابان است.

علاوه بر این از نظر ایمنی شخصی، استونی یکی از امن ترین کشور های این قاره است. سطح جرم و جنایت در این کشور بسیار پایین است که این امر باعث ایجاد این احساس عمومی می شود که رهگذران دوستانه و خیر خواه هستند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در سال های اخیر بارها به عنوان بهترین موسسه مهاجرتی در ایران برگزیده شده است. بنابراین شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص هزینه های زندگی در استونی و مهاجرت به این کشور با متخصصان مجرب این موسسه در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :