مهاجرت به کشور کانادا

شرایط برنامه استانی مانیتوبا

شرایط برنامه استانی مانیتوبا

شرایط برنامه استانی مانیتوبا برای شروع فرصت شغلی، آموزش و یا شروع تجارت در بخش اقتصادی این کشور مهاجرپذیر مناسب خواهد بود. از آنجا که استان مانیتوبا از کمبود نیروی کار و متخصص رنج می برد این استان هر سال 15000 مهاجر نیروی کار و متخصص را جذب می کند و پیش بینی می شود این مقدار در سال 2024 به 20000 نفر برسد. با توجه به نیاز روزافزون به این کارگران با استعداد، این استان برنامه مهاجرتی مانیتوبا (MPNP) را معرفی کرد که می تواند به شما اجازه دهد که اقامت دائم کانادا را داشته باشید. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله برنامه های این استان را معرفی می کند و مهاجرت به کانادا از طریق مانیتوبا را شرح می دهد.

آشنایی با استان مانیتوبا در کانادا

استان مانیتوبا با جمعیت حدود 1.4 میلیون نفری خود در وسعت 650000 کیلومتری خود سرزمینی از شهرهای امن، هوای پاک، فرهنگ های متنوع و زبان های متفاوت است. استان مانیتوبا کانادا که در میانه اقیانوس اطلس و اقیانوس آرام واقع شده از طرف شمال با قلمرو نونووت، از شمال شرقی با خلیج هادسون، از شرق با انتاریو، از جنوب با ایالت های مینه سوتا و داکوتای شمالی و از غرب با ساسکاچوان محدود شده است. مانیتوبا حاوی بیش از 100000 دریاچه، از جمله دریاچه وینیپگ، یکی از بزرگترین دریاچه های آب شیرین در جهان است. بیش از دو پنجم مساحت این استان جنگلی می باشد. وینیپگ، بزرگترین شهر مانیتوبا و پایتخت این استان است. نام این استان از یک کلمه هندی به معنای “خدایی است که صحبت می کند” گرفته شد.

مانیتوبا با آب و هوای معتدل و خشک دارای تغییرات شدید در دمای فصلی است. دمای زمستان گاهی در مناطقی از این استان به حدود منفی 40 درجه سانتیگراد می رسد. در روزهای تابستان در مناطق جنوبی این ایالات دمای آن به 38 درجه سانتیگراد نیز می رسد. متوسط ​​دما در روز در شهر وینیپگ در ماه ژانوبه به منفی 13 درجه سانتی گراد و در ماه جولای به 28 درجه سانتی گراد نیز می رسد. مردم مانیتوبا با دسترسی به طیف گسترده ای از خدمات دولتی از استاندارد زندگی نسبتاً بالایی برخوردار هستند.

برنامه مهاجرتی مانیتوبا (MPNP) کانادا

مانیتوبا بیش از یک قرن است که پذیرای مهاجران بوده و مکانیست که مردم بسیاری از فرهنگ ها در کنار هم قرار می گیرند. از اینرو به طوری که بیش از 200 زبان علاوه بر زبان رسمی کانادا در کل استان صحبت می شود. همانطور که گفتیم این استان برنامه ی خاصی(MPNP) را برای مهاجرین در نظر گرفته است. مانیتوبا برای پشتیبانی مهاجرین و خانواده های آنها خدماتی مانند آموزش زبان را ارائه می دهد. خدمات را می توان در وینیپگ و همچنین بسیاری از انجمن های دیگر در سراسر مانیتوبا یافت. هدف این برنامه انعطاف پذیری در بازار کار مانیتوبا و اولویت های اقتصادی گسترده تر است. این اولویت ها از طریق لیستی از مشاغل مورد نیاز که منظم به روز می شود ابلاغ می شوند.

برنامه های اصلی مهاجرتی مانیتوبا به 4 دسته اصلی تقسیم می شوند:

  • برنامه مهاجرتی نیروی کار ماهر مانیتوبا
  • برنامه مهاجرتی نیروی کار خارجی مانیتوبا
  • برنامه مهاجرتی فارغ التحصیلان بین المللی مانیتوبا
  • برنامه مهاجرتی سرمایه گذاری مانیتوبا

برنامه مهاجرتی مانیتوبا (MPNP) کانادا

برنامه مهاجرتی نیروی کار ماهر در مانیتوبا

برنامه مهاجرتی نیروی کار ماهر در مانیتوبا (SWM) بر اساس نیازهای خاص کارفرمایان استان مانیتوبا است. SWM کارگران آموزش دیده خارجی را با مهارت های لازم انتخاب می کند و آنها را برای اقامت دائم کانادا معرفی می کند. این برنامه متقاضیان را با دلبستگی شدید به مانیتوبا و 2 مسیر مهاجرتی به این استان، در اولویت قرار می دهد. مسیر اول مربوط به نیروی کار ماهر دارای تجربه کاری مانیتوبا هستند که با ویزای موقت مشغول به کار هستند یا پس از تحصیل حداقل 6 ماه مشغول به کار شدند. مسیر دوم نیز مربوط به استخدام مستقیم توسط کارفرما می باشد که حداقل 2 سال در 5 سال گذشته سابقه اشتغال مربوط به استخدام شغلی یا سایر تجربیات مربوطه که توسط کارفرما مشخص شده داشته باشد. همچنین برای این برنامه سن 21 تا 45 از شروط این برنامه می باشد.

برنامه مهاجرتی نیروی کار ماهر خارجی در مانیتوبا

برنامه مهاجرتی نیروی کار و کارگر خارج از کشور (SWO) هم مسیر اختصاصی اکسپرس اینتری کانادا و هم یک مسیر مستقیم استانی را شامل می شود. برنامه ورودی اکسپرس به کارگران ماهر بین المللی همراه با مهارت، تجربه و آموزش در لیست مشاغل مورد نیاز که شرایط خاص این برنامه را دارند، ارائه می گردد. اولویت به متقاضیان و همسرانی داده می شود که در مانیتوبا دارای بستگان و خانواده هستند همچنین افرادی که دارای مهارت زبان و آموزش هستند در اولویت قرار می گیرند. در مسیر دوم این برنامه برای کارگران ماهر بین المللی با مهارت، آموزش و تجربه در یکی از مشاغل مورد تقاضا در مانیتوبا که پس از ورود دارای پتانسیل بالایی برای کار می باشند ارائه می گردد.

برنامه مهاجرتی فارغ التحصیلان بین المللی مانیتوبا

برنامه بین المللی آموزش و تحصیل مانیتوبا (IES) به فارغ التحصیلان بین المللی کالج ها و دانشگاه های مانیتوبا اختصاص داده شده است. طبق IES، متقاضی دیگر لازم نیست قبل از درخواست به مدت 6 ماه در این رشته فعالیت داشته باشد.

این برنامه 3 مسیر دارد:

  • برنامه استخدام کاری

این برنامه به افرادی که تحصیل در کانادا و در استان مانیتوبا را به اتمام رساندند و دارای پیشنهاد شغلی از کارفرما هستند ارائه می گردد. دانشجویان فارغ التحصیلان بین المللی در رشته های علمی، فناوری، مهندسی و ریاضیات از اولویت برخوردارند.

  • برنامه کارآموزی مانیتوبا

این برنامه به افرادی تعلق می گیرد که در مقاطع ارشد و دکتری تحصیل کرده اند که دوره کارآموزی الوبت یا اکلریت را از طریق سازمان میتکس گذرانده باشند. این افراد نیازی به پیشنهاد شغلی ندارند و پس از فارغ التحصیلی این برنامه به آنها تعلق می گیرد.

  • برنامه فارغ التحصیلان کارآفرین مانیتوبا

این برنامه به فارق التحصیلانی تعلق می گیرد که می خواهند یک تجارت و کسب و کار را به راه بیاندازند. متقاضی قبل از درخواست باید شرایط توافق نامه عملکرد تجاری را رعایت کند. این برنامه به افرادی که سن آنها بین 21 تا 35 است تعلق می گیرد.

برنامه مهاجرتی سرمایه گذاری در مانیتوبا

برنامه مهاجرتی سرمایه گذاری مانیتوبا با هدف سرمایه گذاران و کارآفرینان بین المللی واجد شرایط انجام می شود. در ابتدا به متقاضیان اجازه کار موقت داده می شود. اما آنها باید طی 2 سال از ورود توانایی راه اندازی کسب و کار را داشته باشند. واریز 100000$ (دلار) در برنامه قبلی توسط دولت لغو شده است. این برنامه از دو طریق مهاجرت از طریق کارآفرینی و مهاجرت به مانیتوبا از طریق کشاورزی انجام می گیرد. به طوری که فرد سرمایه گذار علاقه مند به خرید زمین کشاورزی و مزرعه است و تجارت کشاورزی خود را راه اندازی می کند. به فرد سرمایه گذار اجازه کار موقت داده می شود تا بتواند با ایجاد شغل کسب و کار خود را راه بیاندازد.

توجه داشته باشید که هر کدام از این برنامه ها شرایط مخصوص خود را دارد که در این مقاله ارائه همه آنها امکان پذیر نیست. لذا برای آگاهی و اطلاع از برنامه انتخابی و پلن خود برای مهاجرت به کانادا می توانید از تجربه و دانش مشاورین و وکیلان زبده موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت استفاده کنید و از تمامی شرایط آگاه شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :